Sun Mei Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Dere som bruker andre bæreanordninger enn den tradisjonelle Babybjørnen; er det bedre? Jeg lurer på om Mei Tai er noe å bruke på barn fra ett år og oppover? Eller er det Babybjørnen som er best der? Hva mener dere er best for ryggen? Lettest å ha på seg noen timer i strekk? Og hva koster en Mei Tai i forhold til en Babybjørn?
liv Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 For min rygg har MeiTaien vært best, men marken her veier 9 kg da (5 mnd) og vi bærer ikke så ofte. MeiTaien kan brukes for barn i alle aldre og kommer i forskjellige størrelser. Titt inn på tettinntil.com , der er det mange linker til nettbutikker som selger bæreanretninger.
*Emma* Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Babybjørn kan man vel ikke bruke over 1 år?! Jeg brukte den til snuppa var 6-7 mnd tror jeg...da orker jeg ikke mere...selvom vi sverget til den da hun var liten. Nå har jeg kjøpt en MeiTai Toddlerhawk (den er litt sterkere tror jeg enn de som er til små babyer). Snuppa mi blir 2 om 1 mnd. Jeg har ikke fått prøvd den så mye enda for den er helt ny men jeg har bært henne både på magen og ryggen i en god stund og det funket helt fint....ikke noe slitsomt i det hele tatt..... Jeg bestilte fra www.lotusbarn.no eller hva siden heter og betalte 750kr inkl frakt. Vet mange har kjøpt billigere men den var så fin og dessuten syns jeg det var greit at den var spesielt til større barn.
Sun Mei Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2007 Er det forskjell på Mei Taiene da? I forhold til hvilken du burde velge hvis barnet du skal bære er over ett år?
*Emma* Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg kan veldig lite om det. Men på siden jeg gikk inn (helt tilfeldig valgt) og da hadde de endel forskjellig....det ene merket feks hadde to ulike...en "Babyhawk" og en "Toddlerhawk". Toddlerhawken hadde kraftigere nakkestøtte bla og derfor valgte jeg den
Sun Mei Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2007 HER er den jeg har...... ← Takk Blir nok en slik
Sun Mei Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2007 Noen som vet om det finnes butikker hvor man kan velge stoff selv? Jeg ser bittebror har det slik, men finnes det flere?
*Emma* Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Man kan velge endel selv hos de fleste....du kan feks det i linkenmin - men de hadde ikke¨så mye å velge mellom...men jeg falt helt for "Pastel Butterflies"og den var kjempe fin
Fru Biscuit Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Vi har båret MYE og har brukt både Baby Bjørn og mei tai. Etter hvert som tulla ble tyngre (nå 8 måneder og ca 8 kilo) orket jeg ikke BB mer. Får så utrolig vondt i nakke og skuldre. Mei tai'en sitter mye tettere på kroppen og jeg er mye mer komfortabel med den. Gleder meg til vi snart kan bære henne på ryggen! Vi bestilte vår mei tai fra Babyhawk. Der kan du velge mellom et stort antall stoffer og farger. Med frakt og toll betalte vi ca 750 NOK. Fru B
*Emma* Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Det er jo faktisk samme leverandørsom jeg bestilte fra. Bare at jeg bestilte via en norsk butikk. Godt å høre at folk har brukt den mere enn meg er fornøyde også. Det går sikkert (vil jeg tro) fortere å bestille fra Lotusbarn -men det var jo mye mere å velge mellom hos Babyhawk!!! Mange fine
gaja Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 jeg vet ikke om du er helt bestemt på mt, men ergo og patapum er også gode alternativer til større barn.
Grooo Skrevet 1. mars 2007 #15 Skrevet 1. mars 2007 De fleste som syr kan sy i de fargene/stoffene du vil, i alle fall de norske er det veldig greit å prate med. Og vi er mange som syr Jeg gav opp BB allerede da velsa var 6 kg, mannen prøvde den enda tidligere og sa at dette var ikke aktuelt. Masse informason på tettinntil.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå