Helen Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har vært plaget med tennisalbue i over ett år. Jeg har hatt jevnlig behandling hver uke hos fysioterapaut med masasje, strøm og ultralyd. Jeg har blitt mye bedre men langt fra helt frisk. I dag hadde min første behandling hos en fysioterapaut som har trykk bølge behandling, det er noe av det vondeste jeg har vær med på, ville mye heller borret mange hull hos tannlegen enn å bli utsatt for dette. Det var så vondt at tårene rant når han traff de rette punktene Nå er armen skikkelig vond fortsatt, var sikker på jeg hadde blåmerker, men jeg har ikke sett noen Jeg vet dette er ganske nytt, men er det noen som har prøvd dette?? Virker det?? Er det like vondt hver gang (fysioterapauten sa det ikke kom til å gjøre så vondt neste gang, men jeg tror hva jeg vil)?? Hvor mange behandliger måtte du ha (er jo svindyrt, 600,- pr gang)?? Er det like vondt etter hver behandlig (jeg er jo helt handicappet nå)??
Gjest Vidvandre Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Off da, høres ikke godt ut. Hva går det ut på? Bare sånn at jeg kan spurte ut døra hvis min fysioterapeut plutselig finner på noe sånt.
Helen Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2007 Off da, høres ikke godt ut. Hva går det ut på? Bare sånn at jeg kan spurte ut døra hvis min fysioterapeut plutselig finner på noe sånt. ← Dette er ganske nytt så det er ikke mange fysioterapauter som bruker det enda. Det går ut på av man setter en slags stav på armen der det er vondt, også slår den på en måte i det vonde vevet. Det er 4000 slike slag på 5 min. I stedet for at man opererer og skraper ut dødt vev blir det slått i stykker på en måte, så det kan vokse ut nytt. Det er ikke lett å forklare men her kan du lese om det.
Gjest Advena Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg hadde en del behandlinger med dette for beinhinnebetennelsen min. Er enig med deg at det er fanatisk vondt, også i ettertid, men det gir seg etterhvert som armen din blir vant med det. Fysioterapauten min sa også at det derfor ble mindre vondt etterhvert, nettopp fordi kroppen venner seg til den smerten, og jammen fikk hun rett. Vondt gjør behandlingen, men det blir bedre. Og effektiv er den også.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har tatt trykkbølgebehandling og dermed ungått en skulderoperasjon, synes dette er helt super behandling. At det er vondt, ja det er det, men det går over etter hvert. Jeg ble enkelte ganger litt uvel, kvalm og litt svimmel. Hadde 6 behandlinger og er nå så bra som jeg kan bli. Meget godt fornøyd med at jeg slipper operasjon. Du må huske på at behandlingen fører til en betennelsesliknende tilstand i vevet som behandles. Kroppen reagerer med ved å øke metabolsk aktivitet rundt nedslagsfeltet noe som stimulerer og akselererer kroppens egne reparasjonsprosesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå