Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har av og til laget sushi hjemme. Det tar jo veldig lang tid. Noen andre som har gjort det, og hvilken fisk liker dere best, eller hvilke fisketyper bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har laget sushi noen ganger. Jeg liker best tunfisk, laks/ørret og kamskjell. Vi har laget makiruller også, og da har vi brukt kokt kongekrabbe og laks. Kjempegodt!

Skrevet

Vi lager sushi hjemme.

Bruker mest laks og kveite, men har også lagd med reker, kongekrabbe og kamskjell.

Skrevet

Jeg laget det en del tidligere. Kjøpte inn mye fisk (laks, tunfisk, scampi og kamskell) og skjerte opp for å fryse ned i posjonspakninger. Synes det vanskeligste var risen. Jeg fikk den ikke til å henge skikkelig sammen selv med sushiris, sukker og sushi-eddik.

Gjest Elfrida
Skrevet

Til hverdagsbruk syns jeg det er mye enklere å lage sashimi, og servere risen ved siden av i en egen bolle.

Skrevet

Elfridas ide var ikke så dum. Heller ikke å fryse ned i porsjonspakker. Vi har aldri problemer med å få risen til å henge sammen. De sier jo at man egentlig kan bruke hvilken ris som helst utenom hurtigris og grøtris. Dog ville vel en garvet sushikokk snu seg i graven av et slikt utsagn, hehe..

Hørte at det skulle bli (eller allerede er) importforbud på tunfisk. Voffor det?

Skal teste kongekrabbe neste gang!

Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Jeg fisker opp fisken, peller ut innmaten og gir den til måkene og spiser fisken rå med litt krydder. Beste sushi man kan få. Har selvfølgelig noen flasker vin med i båten og.

Endret av Borghild
Skrevet
Har av og til laget sushi hjemme. Det tar jo veldig lang tid.

Det skjønner jeg ikke, tenker du på det med å koke risen?

Jeg har aldri laget sushi, men lager ofte makiruller, og da bruker jeg hval hvis jeg får tak i det, tunfisk og laks. Og breiflabb er godt. Eller var det kveite ... husker ikke akkurat nå.

Har prøvd makrell, men det var ikke godt.

Gjest gjesta
Skrevet

Hørte at det skulle bli (eller allerede er) importforbud på tunfisk. Voffor det?

Kanskje sånt som dette:

http://www.smartclub.no/tunfisk.aspx ?

Ellers er det endel truede tunfiskarter også. Men tunfisk-sushi er godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...