brumma* Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Skal hjelpe en venn som må velge ut kjøkken og parkett, og så viste det seg at jeg er minst like lost som han... Håper noen har tanker og innspill! Hvis man velger et kjøkken i eik, hva slags parkett passer til? Blir det too much med eikeparkett? Og hvis kjøkkenet er i bjørk, kan man da ha eikeparkett eller blir det kræsj? Tror de andre parkettmulighetene er lønn og ask... Og hva med benkeplate?
Antoinette Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Velg eikeparkett, hvitmalt kjøkken og benkeplate i tre.
brumma* Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2007 Takk for svar! Problemet ligger vel i at han ikke vil ha hvitt kjøkken... Det hadde gjort ting litt enklere.
Tiger Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Hos de som selger parkett, får man gjerne lånt med seg små fargeprøver. Kanskje en idè å ta med de prøvene når man ser etter kjøkken.
Kvist Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Må det være parkett på gulvet da? Hva med linoleum? Vi skal ha Marmoleum Tiles fra Forbo i gangen, og sikkert også på kjøkkenet når den tid kommer. Da går det jo an å velge benkeplate og linoleum i samsvarende farger, og en tresort i innredninga som passer til.
Gjest Minimi Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Jeg hadde syns det var litt mye med eikeparkett og eikeinnredning. Stilig med rød høyglans på dørene til eikegulv, men er jo ikke hos alle dette faller i smak. Jeg liker også sorte, mørk brune eller antrasitt/grå viss du har slette fronter. Eller så kan du jo prøve å overbevise han at det er fint med hvite fronter eller ask feks. Du kan be han kikke litt i denne "katalogen" mye fint som ikke har hvite fronter. www.aubo.dk klikk deg inn på galleri, så kjøkken galleri og bla i katalogen. Du kan også kikke på www.kitbo.dk mange eksempler på Ikea
Frey Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Hva med flispergo? Dvs pergo som ser ut som fliser. Til et kjøkken med varmere trefarge kan man velge rødlig "skifer" og kanskje lysere dersom trefargen er litt kaldere. Se http://www.europe.pergo.com/Consumer/Templ...ProductPage.asp
Vihi Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hmm.. Vanskelige greier dette her. Er jo ikke bare å skifte ut heller.. Jeg tror også jeg ville syntes at eik på både gulv og selve kjøkkenet ble litt mye. Da må man eventuelt kjøre et stort rustrødt teppe eller noe på gulvet, og det kan kanskje bli litt upraktisk. Fliser er jo et flott alternativ på kjøkkenet. Lett å holde rent, og holdbart som tusan.. Personlig syns jeg hvitt kjøkken med mørkt tregulv og benkeplate er pent, eller kirsebærkjøkken med mørk granitt benkeplate.. Men eikekjøkken med mørk benkeplate (mørk granitt eks) er også ganske lekkert.. Så kan man evt også kjøre mørke fliser på gulvet (evt pergo, laminat el) Dere får ha lykke til iallfall. Utvalget er jo overveldende, og det kan være vanskelig nok, men dere kan iallfall være sikre på at dere finner noe dere liker! Endret 28. februar 2007 av Vihi
loffen Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Jeg tror det hadde blitt fint med fliser på gulvet.
brumma* Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2007 Tusen takk for alle svar! Tror jeg må prøve å få han bort fra kjøkken i eik/bjørk, evt til å satse på et annet gulv. Nå har jeg ihvertfall mange gode forslag å komme med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå