Helen Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Da vi fikk kattungene for ca en mnd siden fikk vi beskjed om at det var to hannkatter, men i går kveld oppdaget jeg at det ikke stemte. Jeg satt å koste med den ene, strøk den på magen da jeg oppdagen en liten kul, da jeg så litt bedre etter var det en liten pupp, og det var visst flere der også. Jeg kjente da etter på den andre katten, den hadde ingen pupper. Jeg sjekket da bakenden, da så jeg at de slettes ikke var like der bak Jeg har ikke så mye erfaring med dette, men jeg tror ikke det er noen tvil. Så nå kan de ikke hete Knoll og Tott lenger så lenge Tott er ei jente Jeg har planer om å kastrere/sterilisere kattene når de er 6 mnd, men siden de bor sammen må jeg gjøre det tidligere da?? Er redd det skal bli innavl her, og det vil jeg unngå. Endret 27. februar 2007 av m@msen
onyx Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Hva mener du med pupp? Brystvorte? For det har faktisk både hannkatter og hunnkatter. den vanlige måte å kjønnsbestemme kattunger på er å sjekk om de er like bak. Er dine ulike så er det nok en av hvert kjønn.
Helen Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Hva mener du med pupp? Brystvorte? For det har faktisk både hannkatter og hunnkatter. den vanlige måte å kjønnsbestemme kattunger på er å sjekk om de er like bak. Er dine ulike så er det nok en av hvert kjønn. ← Ja jeg mener brystvorter, den har 3 eller 4 på hver side, men på den andre katta er det ingen. De er ulike bak ja, vi har nok en av hver.
Gjest Eir Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Ja jeg mener brystvorter, den har 3 eller 4 på hver side, men på den andre katta er det ingen. ← Alle katter har fullt sett med 8 patter, men det varierer hvor godt synlige de er. At de ser ulike ut bak er nok en bedre indikasjon. Hunnkatter blir vanligvis kjønnsmodne etter 6 mnd, men kan bli det så tidlig som 4 mnd, dersom du har maks uflaks. Dermed bør du sette hunnkatten på p-piller fra 4 mnd, og frem til sterilisering, dersom du vil være 100% sikker på at de ikek skal parre seg.
Helen Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2007 He he, nå har jeg studert og studert kattene bak, sammenlignet med bilder jeg har funnet på internett så nå har jeg funnet ut (tror jeg) at begge kattene er hunnkatter Vi fikk dem som to hannkatter, men det kan se ut som to hunnkatter da anus og kjønnsorganet sitter like ved hverandre og kjønnsorganet er en smal sprekk på en måte. Tyder ikke det da på hunnkatter?? Jeg har tidligere synes at de er forskjellige for den ene er større og litt mer lurvete enn den andre, men etter nøye stirring så ser de like ut :klø: En ting til jeg også synes er litt rart det er at den ene er så mye større enn den andre. Da vi fikk dem var det 20 gr som skilte de, nå er det 150 gr og det synes godt. De har lagt på seg 650 og 880 gr på 5 uker, synes det er mye for den som har gått opp mest, fortsetter det slik kommer den største til å trille snart
Gjest Eir Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Vi fikk dem som to hannkatter, men det kan se ut som to hunnkatter da anus og kjønnsorganet sitter like ved hverandre og kjønnsorganet er en smal sprekk på en måte. Tyder ikke det da på hunnkatter?? ← Jo, hunnkatter har mindre mellomrom mellom åpningene, og de peker også mot hverandre. Mens hos hannkatter peker den nederste åpningen nedover. Hvor gamle er de? Fra de er 3-4 måneder skal det også være mulig å se at de vil få baller, så dersom du ikke ser anlegg til noe slikt er det sannsynligvis hunnkatter. Når det gjelder størrelsen kan den variere veldig, selv om de har samme kjønn. Kattunger vokser litt i rykk og napp, og det er ikke sikkert de blir like store som voksne heller.
Gjest DyneTryne Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Rart. Min kattepusejente har mindre pupper enn guttepus til kompisen min, den har noen skikkelige mugger! Men vi vet de er jente og gutt for de har jo blitt steriliserte.
Helen Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2007 Jo, hunnkatter har mindre mellomrom mellom åpningene, og de peker også mot hverandre. Mens hos hannkatter peker den nederste åpningen nedover. Hvor gamle er de? Fra de er 3-4 måneder skal det også være mulig å se at de vil få baller, så dersom du ikke ser anlegg til noe slikt er det sannsynligvis hunnkatter. Når det gjelder størrelsen kan den variere veldig, selv om de har samme kjønn. Kattunger vokser litt i rykk og napp, og det er ikke sikkert de blir like store som voksne heller. ← De er nå ca 15-16 uker gamle, jeg nok få en som har litt mer greie på dette til å se på de. Før når jeg har fått kattunger har jeg fått greie på hvilket kjønn det er av de jeg har fått de av derfor har jeg aldri tenkt noe særlig over hvordan de ser ut bak Men nå har vi nok fått feil opplysninger, ikke at det gjør noe, men det er kjekt å vite hvilke kjønn dyrene er da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå