Gå til innhold

hva gir man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup til ei venninne til sommeren og lurer på hvor mye som er vanlig å gi. Gir man par mer enn enslige?? vil ikke være kipe men vil ikke overdrive heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er de registrert noe sted?

Mener du at du skal gi mindre gave fordi du er singel?

Endret av Antoinette
Skrevet
Er de registrert noe sted?

Mener du at du skal gi mindre gave fordi du er singel?

vet hvor de skal legge ut lister og slikt ja. Nei er meg og forloveden som skal i bryllup så lurte på om det var vanlig å gi veldig mye mer når man er to. men vet i utgangspunktet ikke hva vi skal gi, siden jeg aldri har vært i bryllupet!!

Skrevet (endret)

Om dere er to som skal spleie så blir jo gaven dyrere enn om det bare er du som er bedt.

Jeg ville vel sansynligvis gitt noe rund 6-700kr om vi var to.

Endret av liv
Skrevet

Hvis dere er to som kommer hadde jeg nok strukket meg til minst 1000 kroner.

Skrevet

Vi hadde nok strukket oss til kr 800,- men ikke noe særlig mer. Jeg personlig synes det er for mye med kr 1000,- og hadde heller ikke forventet så dyr gave som brudepar. Derimot synes jeg det var veldig hyggelig de vennene som skrev en koselig og personlig hilsen i kortet som fulgte med gaven :rosasmil:

Skrevet
Vi hadde nok strukket oss til kr 800,- men ikke noe særlig mer. Jeg personlig synes det er for mye med kr 1000,- og hadde heller ikke forventet så dyr gave som brudepar. Derimot synes jeg det var veldig hyggelig de vennene som skrev en koselig og personlig hilsen i kortet som fulgte med gaven  :rosasmil:

hadde nok gitt 500 om jeg var singel og hadde økonomi til det, men synes nok det blir for mye med 1000 kr pr par, og forventer ikke det i mitt bryllup heller. Men ville nok vært litt avhenhig av hva jeg fant. fant jeg noe til 699, hadde jeg gitt den men om den kostet 850 hadde jeg gitt det også. Synes det er finere å gi en gave enn flere små gaver som en talerken ,ei skjei og et fat..

de av mine barndomsvenner tenker jeg at gir ca 4-500 er det mye?? Noen er studenter..

Ville nok gitt litt mer dersom jeg var forlover ca 1000 kr bare for meg også noe ekstra kanskje 2-300 for mannen...

urimelig??

Skrevet

Nå skrev jeg akkurat dette i en annen tråd også.

Men vi ga 600 til noen litt fjerne venner, 800 til gode venner og kanskje litt mer til de beste vennene. Vi ga 1000 fra oss begge når samboeren var forlover. Han hadde jo betalt og ordnet mye av utdrikningslaget, så syntes ikke det var nødvendig med mer...

Tror "regelen" er å gi ca kuvertpris. Det er jo ganske naturlig å gi mer som par enn som singel. Det er jo to kuverter.

Er du student og har dårlig råd så gir du mindre. Du kan ikke blakke deg fordi du er bedt i bryllup.

Skrevet

Kuvertpris, ja. Da må jo gjestene mine gi gave for over 1000kr pr st :S

Vi ga for ca 1000kr til kompisen til mannen min da han var forlover. Det var fra oss sammen. Gikk sammen med en person til og kjøpte utepeis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...