MAcy Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Vi skal ha et alkoholfritt bryllup. og i den forbindelse lurte jeg på ca hvor mye drikke, brus, vi skal regne pr pers?? Noen som har noen erfaringer å dele??
helludu Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Hvor mange gjester er dere? Kan jo være gøy med en litt spennende alkoholfri velkomstdrink også ;o) Gi meg tilbakemeld. på dette, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg med listen din
Mies Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Hvor lenge skal gjestene være med dere? Antall timer vil ha innvirkning. Hvor mye pleier fok å drikke på en dag?. Skal du gifte deg på sommeren så må du regne med at det kan gå mer på en varm dag. Skal du sette frem vann i tilegg, eller kjøpe farris/bris ? (kjøper du farris så er det mange som velger det fremfor brus, men det er også endel som hadde tatt vann som tar det, dessuten greier folk å drikke mer sukkerholdig enn vann (metthetsfølelse)). Har du tenkt å ha dans?- fok blir tørstere?. Kaffe? Unge drikker ofte mer enn eldre, faktisk. skal du ha lang middag med treretter og taler så går det etter min erfaring mer da folk drikker mer ved skåling ol. Har du tenkt å kjøpe noe forfriskende som gjestene virklig liker så går det mer! Tja, bare for å gjette litt på et sommerbryllup i 12 timer ville jeg si 1.5-2.5 liter. Brus burde være enkelt å bytte tilbake, så gå for 2.5 som trolig er en halv liter for mye. VELDIG kjipt med for lite PS: Kjøp ikke bare brus og farris, det finnes masse god fruktsaft og fruktjuice, spesielt ferskpresset eple feks, eller mange av de andre gårdsproduktene, noen drikkes bare, andre tynnes ut. Kan godt kjøpe alkoholfri øl og vin om dere er komfortable med det, spesielt ølen er jo god da.
naley Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 vi blir ca 100 til middag og 122 til kaffe. begynner i 18 tiden og ut på natten. men vi er i alle aldere (0-90 år) Veldig vanskelig å beregne syns jeg. Men tror vi må ha mye ekstra barn drikker mye Vi levere tilbake det vi omså for til overs. I tillegg skal vi ha 3 isbitemaskiner som produserer mye is og vann og juice skal også stå framme. Vi har bryllupet 28 juli og regner med det blir varmt.
MAcy Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2007 Hvor mange gjester er dere? Kan jo være gøy med en litt spennende alkoholfri velkomstdrink også ;o) Gi meg tilbakemeld. på dette, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg med listen din ← hei takk for tilbakemeldingen. Vi blir ca 80 gjester hvor av 13 vil være bran fra 1-14 år. tenkte å ha en velkomstdrink og en vann dispenser med kilde vann eller noe slikt så gjesten kan forsynes seg av denne. kan regne med at noen av gjesten kommer til lokalet ca kl 15 og vil da få en velkomst punsj eller noe og litt frukt etterhvert. selve middagen blir nok ikke før 17.30 da vi skal til fotografen fra 15-17(fotografen skal ta bilder av et annet brudepar kl17 så tiden burde være grei). da har jeg vel gitt litt info om hvor lenge det vil være snakk om å ha drikke til og hvor mange. regner med å handle inn cola, solo, sprite, farris, pepsi max og mozell. mener da jeg har litt å velge i og jeg vil mye heller ha for mye enn for lite. Men var bare litt i tvil om hvor mye som er nok. vi skal tross alt gifte oss i juli og da er det varmt også, men har jo tenkt å ordne en vann dispenser, pappa jobber i kommunen og regnet med å kunne ordne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå