MAcy Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Holder på med innbydelsene men er veldig i tvil om hva jeg skal skrive. Noen som vil dere sine erfaringer eller vil vise sine innbydelser. Har endelig avklart at vi kommer til å invitere til bryllup selv. Vi har begge skilte foreldre og ikke alle som har mulighet til å bidra, og de som bidrar er i veldig ulik grad. Vet uansett ikke pr nå hvor mye foreldrene kommer til å gi, annet enn at mamma betaler kjolen ca 10.000 men har ikke sett pengene fra henne eller noen av de andre som har sagt de vil gi noe. Så pr nå er inbydelsene under bearbeiding og siden ingen av foreldrene "vil" si hva de vil gi eller har gitt oss penger pr nå føler jeg det blir mer riktig at vi inviterer selv. er også teit om 3 av foreldrene gir noe og inviterer mens den 4 ikke gir noe og dermed ikke blir med å invitere eller??+ Lurer litt på meniner rundt dette jeg. Har ikke giftet meg før, eller vært i bryllup siden jeg var 7 år så ikke så mange ideer til hordan det hele foregår
Elle_liten Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Vi får ikke noe fra noen av foreldrene/steforeldrene våre. Vi betaler alt selv, lagde invitasjonene selv og inviterte de vi selv ønsket. Synes dette er helt naturlig i.o.m at vi har vært sammen en stund, og det er jo ikke akkurat noen som skal "gi meg bort". Teksten i invitasjonene var vel om trent sånn: Vi gifter oss (dato) og inviterer derfor du/dere til å feire dagen sammen med oss. Vielsen vil foregå (sted) Etterpå drar vi til (sted) for å feire den store dagen. Middagen startet (klokkeslett) Hilsen XX og XX så skrev vi når svarfrist var og kontaktinfo Det er en liten stund siden vi sendte dem ut, men tror det var sånn ca. Tror forresten at dette er ganske standard. Har sett liknende her på sidene før.
MAcy Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Vi får ikke noe fra noen av foreldrene/steforeldrene våre. Vi betaler alt selv, lagde invitasjonene selv og inviterte de vi selv ønsket. Synes dette er helt naturlig i.o.m at vi har vært sammen en stund, og det er jo ikke akkurat noen som skal "gi meg bort". Teksten i invitasjonene var vel om trent sånn: Vi gifter oss (dato) og inviterer derfor du/dere til å feire dagen sammen med oss. Vielsen vil foregå (sted) Etterpå drar vi til (sted) for å feire den store dagen. Middagen startet (klokkeslett) Hilsen XX og XX så skrev vi når svarfrist var og kontaktinfo Det er en liten stund siden vi sendte dem ut, men tror det var sånn ca. Tror forresten at dette er ganske standard. Har sett liknende her på sidene før. ← Tusen takk for svar!! Med kontakt info mener du nummer til brudeparet, toasmatser??? eller hva?
mowgli Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Kjære N.N. Vi skal gifte oss og det vil glede oss veldig å se deg/dere i vårt bryllup. Vielsen finner sted i NN kirke 7. juli 2007 kl. 14.30 Etter vielsen vil det serveres forfriskninger i "festlokalet" før middagen serveres kl. 17.30 Vi gleder oss til å feire denne dagen sammen med dere! Klem fra brud & brudgom Svar ønskes senest 1. juni 2007 på tlf. xx xx xx xx Adresser: Kirken, Festlokalet, For mer informasjon se vår hjemmeside: www.xxx.no
Pinki Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Hos oss betaler vi ca 20 % av kostnadene, og foreldrene våre ca 40 % hver. Vi ønkser en litt uformell stil på bryllupet, og synes da det fort kan virke litt stivt om foreldrene står på invitasjonene. Fant en løsning som alle var fornøyd med, og sendte ut invitasjonene i går med følgende tekst : I anledning NN og NN sitt bryllup ønsker vi NN velkommen til middag og bryllupsfest på XX lørdag 30. juni klokken 17.00. Vielsen finner sted i XX kirke klokken 16.00. Med vennlig hilsen brudeparet med foreldre Antrekk: Mørk dress S. u. innen 10. april AA: 99 99 99 99 / BB 99 99 99 99 Øvrige praktiske opplysninger følger senere
naley Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Kjære N.N. Vi skal gifte oss og det vil glede oss veldig å se deg/dere i vårt bryllup. Vielsen finner sted i Kvinesdal kirke 28. juli 2007 kl. 16.00 Etter vielsen vil det bli koldtbord på Feda klubbhus, etterfulgt av kaffe og kaker. Vi gleder oss til å feire denne dagen sammen med dere! Hilsen Lise & Finn Ola Svar ønskes senest 1. juni 2007 på tlf. xx xx xx xx For mer informasjon se vår hjemmeside: http://pic6.piczo.com/liseogfinnola Telefonnummer fjernet, jmf Kvinneguidens regler. vimse-mod Endret 27. februar 2007 av vimse
Søtnos Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 er også teit om 3 av foreldrene gir noe og inviterer mens den 4 ikke gir noe og dermed ikke blir med å invitere eller??+ ← Dette lurer jeg på... foreldrene mine og faren til forloveden min skal spleise på lokalet. foreldrene mine betaler mest, men det er vel naturlig siden de er to. Mens moren til sambo ikke har mulighet på grunn av dårlig råd. Men hva synes dere da? blir jo litt urettferdig å ikke skrive at hun også inviterer, men samtidig blir det jo urettferdig ovenfor dem som faktisk bidrar med ganske mye penger, og som sikkert vil være de som inviterer, vet ihvertfall at mamma gjerne vil det. Noen som har noen gode råd?
Hedda-78 Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Jeg foreslår at dere inviterer selv, jeg, så slipper dere å tenke på hvem som betaler mest, og hvem som inviterer "mest". Vi skal ha seremoni og fest på samme sted, og vi skrev: Vi gifter oss! I det høvet har vi gleda av å invitere NN til bryllaupsseremoni og feiring på [festlokale] laurdag 21. april 2007 kl 15.00 Antrekk: Mørk dress/bunad Vi ber om svar innan 1. mars Med helsing Hedda-78 og Hedda-78mannen
Sunbird Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Vi inviterer selv og skriver noe ala dette: Kjære XX I annledning Alial og Alialmannen`s bryllup 18.08.2007 har vi gleden av og invitere deg/dere til middag med påfølgende bryllupsfest i xxxx samfhus kl15.30 Vielsen finner sted i xx kirke kl13.00 Ønskeliste og veibeskrivelse finner dere på xxx(webside) S.U: dato Tlfxxxx
Frey Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Vi skriver som følger: I anledning vårt bryllup den 25. august har vi gleden av å invitere xxx og xxx til å feire dagen med oss. Vielsen finner sted i xxx Kirke kl 15.00 med påfølgende middag og fest på xxx. Med vennlig hilsen Frey & kjæresten Antrekk dress Su innen 31. mai Og så legger vi ved følgebrev med adresser og annen informasjon - har bare ikke helt funnet ut hva jeg skal skrive i dette enda....
Gummi Tarzan Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hos oss er det foreldrene som betaler festen, men vi ønsker en uformell stil på bryllupet og inviterer selv! Foreldrene våre hadde ingenting imot det, og det er jo tross alt vår fest Hurra! Vi skal gifte oss! I den forbindelse er det en stor glede og invitere x og x til å feire den store dagen sammen med oss 9.juni 2007. Vielsen vil finne sted på x kl 15 med påfølgende middag og fest på x kl 18 Det vil bli servert lett fingermat og drikke mellom vielse og middag. Antrekk: mørk dress S.U. innen 12. April 2007 Med vennlig hilsen brud og brudgom Endret 2. mars 2007 av Gummi Tarzan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå