Merethe_81 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Noen som har en super-god ide til hvordan ungen kan se ut som Lillebror fra Karlsson på taket uten å virke helt dønn kjedelig? De fleste Astrid Lindgren skikkelsene har jo noe særpreg, men sliter litt med å få "tak på Lillebror".. Help? (Ungene har fått utdelt hver sin rolle,så valget av Lillebror er det læreren som har gjort.)
Gjest Gjest 1 Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Det blir vanskelig når "Lillebror" ikke har noe særpreg. Kanskje ved å ha kort, brunt hår, pannelugg, og et smil i fjeset, men ikke dumt og fåret, samt trangt 70-tallsgenser og smale bukser med litt sleng?
Susannah Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Jeg innbiller meg at han har blå selebukse og rødrutete skjorte. Håret er brunt, og litt piggete. Jeg ville tatt en pute på magen eller noe, for han er jo litt trinn. Så har han vel propell? Den kan du lage av kartongbiter, tipper jeg. Og fregner, ja.
Furstina Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Jeg innbiller meg at han har blå selebukse og rødrutete skjorte. Håret er brunt, og litt piggete. Jeg ville tatt en pute på magen eller noe, for han er jo litt trinn. Så har han vel propell? Den kan du lage av kartongbiter, tipper jeg. Og fregner, ja. ← Det är Karlsson på taket du beskriver... lillebror är den vanlige pojken som får besök av Karlsson. Se här: http://www.astridlindgren.se/index_1024.htm Lillebror bestrivs bara som en vanlig sjuåring...
Furstina Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Det finns så många pojkar som är sju år och har blå ögon och trubbnäsa och otvättade öron och byxor som jämt är sönder på knäna, så nog är Lillebror alldeles vanlig, den saken är säker. kanske klä upp sonen så, och skicka med en ångmaskin som tillbehör?
Susannah Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Det är Karlsson på taket du beskriver... lillebror är den vanlige pojken som får besök av Karlsson. Se här: http://www.astridlindgren.se/index_1024.htm Lillebror bestrivs bara som en vanlig sjuåring... ← Ops, var litt for rask på labben der.... Lillebror var vel verre... En helt ordinær gutt. Dampmaskin er det jeg forbinder med ham, men hvem har det liggende?
Solgudinnen Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Hva med "kortbukse" gjerne med seler, knestrømper, rutete skjorte og skyggelue bak fram. ? (hvis han vil ha skyggelue da) og kanskje en ransel. Endret 27. februar 2007 av Isdronning
Kipa Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Har ingen råd..synes bare det var litt rart av læreren å gi han et sånt vanskelig kostyme Håper han får en fin opplevelse likevel!
Merethe_81 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2007 Takk for innspill Poden er nå sendt avgårde til skolen strålende fornøyd. Han liker egentlig ikke å kle seg ut, så sånn sett var jo "rollen" tilnærmet perfekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå