Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #1 Del Skrevet 23. februar 2003 Skal arrangere 30-års lag for ca 30 stk. og trenger tips til servering. Lurte på tapas, men er åpen for andre forslag. Noen som har gode erfaringer med steder som leverer bra mat, eller har tips til noe man kan lage selv som ikke er altfor tidkrevende? :D 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 23. februar 2003 #2 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg hadde rundt 30 gjester til min 30-årsdag og serverte tapas. Muligens ikke helt korrekt å kalle det tapas, ettersom rettene var inspirert fra langt flere verdenshjørner enn det spanske, men uansett så serverte jeg småretter i trengsel. Stod på kjøkkenet i halvannet døgn i forkant, men nå elsker jeg å lage mat, så det var strengt tatt mest gøy. Og det gikk ned på høykant! Noe som gjør det verdt alt strevet. Men vær obs på at du bør beregne litt større mengder når du serverer masse småretter enn om du serverer vanlige middagsretter - folk har en hyggelig tendens til å forspise seg litt for å rekke over alt, og en ekstra runde på favorittene :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #3 Del Skrevet 24. februar 2003 Åja! Kom med noen flere tips her! Jeg er i nøyaktig samme situasjon, og føler meg på litt tynn is.... Mellom 20 og 30 gjester, og et sterkt ønske fra meg om å slippe å holde styr på masse mat-greier rett før og under festen. Er det en umulighet, tro? Så langt har jeg fablet om fingermat, siden jeg ikke kommer til å dekke bord, det blir mer som en stående buffet. Samtidig vil jeg jo at folk skal bli mette, også de som mener at alt som ikke er kjøtt er tøys..... Noen gode tips for mat som kan serveres kald? Dessuten trenger jeg en skikkelig bra velkomst-drink. Hjelp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #4 Del Skrevet 24. februar 2003 Heisan! Jeg hadde tapas i min 30-års dag, og jeg bestilte fra Hotel Havana på Grünerløkka (Jan Vardøens delikatessebutikk). http://www.hotelhavana.no/ Det var deilig mat! De leverte også brød og kaker, så det var veldig enkelt. Ellers har jeg hørt mye positivt om Vannimunn. http://www.vannimunn.no/ Velkomsdrink? Champagne, selvsagt! En slager; festlig og stemingsskapende. Hilsen ferdig feiret 30-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 24. februar 2003 #5 Del Skrevet 24. februar 2003 Til deg gjest, som ønsket tips om servering av kald mat. Da søstra mi fylte 30 år lagde vi en gedigen "smørgåstårta" (hun bor i Sverige). Det var ca. 25 gjester, og det falt i smak. Som drikke til passer det godt med hvitvin. Iallefall hvis man lager "fiskevarianten". Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #6 Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for tips! Men hva er, og hvordan lager man en "sådan tårta"? Fiskevarianten? Hva slags andre varianter kan man ha, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 25. februar 2003 #7 Del Skrevet 25. februar 2003 Hei gjest! En slik smørgåstårta er iallefall godt samme om man bruker fiskevarianten, kylling eller skinke kanskje. Jeg pleier alltid å lage fiskevarianten, den er veldig god. Med fisk menes her reker, crabstiks, røykalaks o.l. Det er forresten noen bakere også som lager disse, men de er skrekkelig dyre hvis du skal ha en stor en. Men sukk, så var det oppskriften da. Jeg sitter på jobb, og har den ikke i hue. Hvis du registrerer deg kan jeg sende deg en PM, eller jeg kan legge den her i kveld hvis du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
felice Skrevet 25. februar 2003 #8 Del Skrevet 25. februar 2003 Sånn! Nå er "Gjest" registrert, tror jeg.... Jeg blir veldig glad om du sender meg oppskriften, Sannasol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå