Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Vi har nå bodd sammen en stund og synes tiden er moden for å ta det lenger. Men han er litt gammeldags, og vil få totalt sjokk hvis jeg frir. SÅ hvordan få han til å fri?
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Er han gammeldags, så frir han vel når han er klar for det. Eller du kan nevne for han at du er klar for det, men at han velger tid og sted
Arkana Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Sleng små hint (evt si rett ut) at du føler deg klar til å gifte deg og at du synes det er mest romantisk med et frieri fra mannens side. Mitt største råd er likevel å bare vente til han frir av seg selv. De fleste menn føler at det er forventet at han er den som gjør det, har han ikke gjort det til nå er han ikke klar. Selv om du synes tiden er moden kan det godt tenkes at han synes det er bra slik det er. Vil du ikke heller at han skal fri fordi han vil gifte seg med deg enn at han skal fri fordi du har sagt det?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Hva med å begynne å abonnere på Ditt Bryllup?
Amalie_85 Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Føler meg og klar til å bli fridd til, men jeg får vel vente til han er klar. tror han vet jeg er klar.
Mystiq Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Hva med å begynne å abonnere på Ditt Bryllup? ←
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Vi har nå bodd sammen en stund og synes tiden er moden for å ta det lenger. Men han er litt gammeldags, og vil få totalt sjokk hvis jeg frir. SÅ hvordan få han til å fri? ← Du kan ikke tvinge noen til og fri. Om han vil fri til deg så gjør han det når han er klar til og gjøre det.
Solskinnsbolla Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 si at du ønsker å bli fridd til, blunk til han og gi han noen små, ertende nuss.
Eve Luna Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Du kan gjøre som meg, små hint. Jeg sa at jeg manglet en ring på fingeren. Og smilte lurt.
Amalie_85 Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Du kan gjøre som meg, små hint. Jeg sa at jeg manglet en ring på fingeren. Og smilte lurt. ← ååå det kan ikke jeg jeg har alt fått en ring jeg men ikke noe sånt
MsRP Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Jeg syns absolutt at du bør vente!! Om du er i tvil om hvor han står i forhold til hele greia, altså hva han mener generelt om å gifte seg, vil det jo være en god idè å snakke med han om dette, men å si at jeg mangler en ring på fingeren eller lignende drøye "hint"...? Grøss... Jeg er enig med Arkana, men vil si det enda litt sterkere, det kan da UMULIG være noe moro å bli fridd til etter å ha bedt om det selv???!!! Da risikerer du at han gjør det kun fordi han føler seg presset!! Fryktelig lite romantisk... Om jeg så må vente i tjue år før min kjære vil fri vil jeg heller det enn å påtvinge ham det. Det frieriet ville smake meg like uggent som fremfiskede "komplimenter" av typen "er ikke jeg den fineste jenta du vet om?" -"Joda, jenta mi..."
Gjest Talula Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg syns absolutt at du bør vente!! Om du er i tvil om hvor han står i forhold til hele greia, altså hva han mener generelt om å gifte seg, vil det jo være en god idè å snakke med han om dette, men å si at jeg mangler en ring på fingeren eller lignende drøye "hint"...? Grøss... Jeg er enig med Arkana, men vil si det enda litt sterkere, det kan da UMULIG være noe moro å bli fridd til etter å ha bedt om det selv???!!! Da risikerer du at han gjør det kun fordi han føler seg presset!! Fryktelig lite romantisk... Om jeg så må vente i tjue år før min kjære vil fri vil jeg heller det enn å påtvinge ham det. Det frieriet ville smake meg like uggent som fremfiskede "komplimenter" av typen "er ikke jeg den fineste jenta du vet om?" -"Joda, jenta mi..." ← Jeg er veldig enig i dette. Man vil jo ikke at han skal gjøre det bare fordi han vet du vil, og føler seg presset. Men det går jo an å ta en generell diskusjon om det, som MsRP sier, da får du iallefall vite hva han tenker om det sånn generelt, og vet hva du kan forvente deg. Det kan jo også hende det kan sette tanker igang Endret 28. februar 2007 av Talula
:-) anna Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Jeg syns absolutt at du bør vente!! Om du er i tvil om hvor han står i forhold til hele greia, altså hva han mener generelt om å gifte seg, vil det jo være en god idè å snakke med han om dette, men å si at jeg mangler en ring på fingeren eller lignende drøye "hint"...? Grøss... Jeg er enig med Arkana, men vil si det enda litt sterkere, det kan da UMULIG være noe moro å bli fridd til etter å ha bedt om det selv???!!! Da risikerer du at han gjør det kun fordi han føler seg presset!! Fryktelig lite romantisk... Om jeg så må vente i tjue år før min kjære vil fri vil jeg heller det enn å påtvinge ham det. Det frieriet ville smake meg like uggent som fremfiskede "komplimenter" av typen "er ikke jeg den fineste jenta du vet om?" -"Joda, jenta mi..." ← Men tror du virkelig at han ville fridd og valgt å tilbringe resten av livet sammen med kjæresten sin, om han ikke ville det selv?! Det er jo ikke det samme som å huske å kjøpe en blomsterkvast akkurat. Å droppe et par hint om at man ikke er vettskremt ved tanken på å gifte seg, kan jo være det som skal til for at han skal begynne å tenke på det. - Og kanskje konkludere med at det er noe han virkelig vil.
Gjest mata Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Hva mener han om ekteskap da? Kanskje han synes samboerskap er helt i orden og ikke ser vitsen med å gifte seg. Alt trådstarter har sagt om "hans mening" om ekteskapet, er at han er fryktelig gammeldags... (ikke for å være morsom, men hvordan vet du det? Og hvis han er såå gammeldags, hvordan i all verden kan dere ha hatt sex FØR ekteskapet da...? ...hvis dere har hatt det, mener jeg. Hvis jeg skal gi deg et svar, må det jo bli at du snakker med han på generelt grunnlag om fordeler og ulemper ved å gifte seg...
Frk Johansen Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Helt enig med de andre her, sjekk ut om han i det hele tatt vil gifte seg, det er jo ikke sikkert. Om du vet han vil er det bare å vente, eller fri selv. Noen får aldri ut fingeren, jeg ventet i 7-8 år på å bli fridd til, da hadde vi vært sammen noen år før det også. Tilslutt måtte jeg fri selv, ble ikke så veldig romantisk men han sa han nok aldri hadde kommet til å fri så du får bestemme selv.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2007 #16 Skrevet 28. februar 2007 Hva med å snakke med han om det? Spørre han hvilke tanker han har om det å gifte seg en dag? Da får du frem at du er klar, kanskje han er usikker på det? Syns det høres ut som folk ikke tør å snakke sammen for tiden jeg? Jeg og mannen min giftet oss i sommer etter å ha vært sammen i mange år. Ingen av oss som fridde, vi bare bestemte oss. Et frieri kan være veldig romantisk det, men det føles helt ærlig ikke som noe savn å ikke ha blitt fridd til. Når man er voksen nok til å gifte seg så er man voksen nok til å ta samtalen med sin kjære. OM man ikke kan prate sammen om dette, hvordan skal man da kunne prate sammen om vonde ting for eksempel? Nei, hinting syns jeg bare blir patetisk og barnslig. Snakk rett ut det du mene.r... Og lykke til, det er en fantastisk dag som du vil ha god tid til å planlegge for å få det så flott som mulig
MsRP Skrevet 28. februar 2007 #17 Skrevet 28. februar 2007 Men tror du virkelig at han ville fridd og valgt å tilbringe resten av livet sammen med kjæresten sin, om han ikke ville det selv?! Det er jo ikke det samme som å huske å kjøpe en blomsterkvast akkurat. Å droppe et par hint om at man ikke er vettskremt ved tanken på å gifte seg, kan jo være det som skal til for at han skal begynne å tenke på det. - Og kanskje konkludere med at det er noe han virkelig vil. ← At han frir etter å ha blitt bedt om det betyr faktisk ikke automatisk at de kommer til å tilbringe resten av livet sammen... Det kan hende at nettopp det at han føler seg presset inn i det gjør at forholdet ryker allerede før det blir noe bryllup, om han ikke egentlig var klar. Å "droppe et par hint" vil jeg si man fint kan klare å få gjort i løpet av en samtale om hvor man står i forhold til ekteskap generelt. Det er jo nettopp det jeg mener, at man skal nøye seg med å la ham vite at det ikke er uaktuelt for deg, for så å la tankekverna hans gå av seg selv.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 3. august 2009 #18 Skrevet 3. august 2009 At han frir etter å ha blitt bedt om det betyr faktisk ikke automatisk at de kommer til å tilbringe resten av livet sammen... Det kan hende at nettopp det at han føler seg presset inn i det gjør at forholdet ryker allerede før det blir noe bryllup, om han ikke egentlig var klar. Å "droppe et par hint" vil jeg si man fint kan klare å få gjort i løpet av en samtale om hvor man står i forhold til ekteskap generelt. Det er jo nettopp det jeg mener, at man skal nøye seg med å la ham vite at det ikke er uaktuelt for deg, for så å la tankekverna hans gå av seg selv. Sæærlig... mannfolk tar IKKE hint... Believe me, I know..
Gjest Gjest_Katja_* Skrevet 3. august 2009 #19 Skrevet 3. august 2009 Jeg sa at jeg ikke orket noe useriøst forhold på min gamle dager (25 år ) og at jeg ville være gift innen 27....Ellers kunne det bare være....han fridde like etterpå
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. august 2009 #20 Skrevet 3. august 2009 Vi har nå bodd sammen en stund og synes tiden er moden for å ta det lenger. Men han er litt gammeldags, og vil få totalt sjokk hvis jeg frir. SÅ hvordan få han til å fri? Jeg forstår han godt der...det er upassende at kvinner frir. Du kan vel gi noen hint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå