Gå til innhold

Poser til flytende stæsj i håndbagasjen

Astra

Anbefalte innlegg

Hei.

Min lille familie skal sette kursen sørover om kort tid. I den forbindelse lurte jeg på hvor man får tak i de mye omtalte plastposene på 1 liter med lukkemekanisme. Jeg veit jeg får tak i det på flyplassen, men hvor får jeg tak i det før vi ankommer den (kjipt å motte pakke om før sikkerhetssjekken "midt på natta").

Jeg forsøkte Mega i går, men fant ingen poser med lukkemekanisme (til tross for at luftfartsverket bedyrer at de enkle å få tak i :sur: ).

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var ute å reiste for ei stund siden tok jeg bare alt i en brødpose og la det direkte over i i de "flyposene". Men er mulig de har dei på Claes O. eller lignende butikker.??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for tipsene, Bjørk. Jeg skal sjekke på Claes O.

Noen flere som veit hvor jeg får tak i de posene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På gardermoen ligger de der du står i kø til sikkerhetskontrollen. Veldig lett å få øye på og når jeg tok fly sist sto det også en mann der som var behjelpelig med spørsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gardermoen ligger de der du står i kø til sikkerhetskontrollen. Veldig lett å få øye på og når jeg tok fly sist sto det også en mann der som var behjelpelig med spørsmål:)

saken var vel at hun ønsket å ha pakket ferdig dette, slik at de slapp å gjøre det på flyplassen, tror jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om helt vanlige zip-lock poser og det får man tak i vanlig dagligvarer, Nille, europris etc etc. Du finner det som regel i samme hylle som brødposer og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste nå i helgen og da hadde jeg med meg en vanlig Zip pose, den fikk jeg ikke lov å bruke!

Man måtte bruke de posene som er på flyplassen!

Hver flase må ikke overskride 100 ml og tilsaammen må det ikke være mer en 1 liter veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste nå i helgen og da hadde jeg med meg en vanlig Zip pose, den fikk jeg ikke lov å bruke!

Man måtte bruke de posene som er på flyplassen!

Hver flase må ikke overskride 100 ml og tilsaammen må det ikke være mer en 1 liter veske.

Fikk du ikke bruke vanlig zip pose? :overrasket: Står det ikke "overalt" at man kan det da? Jeg har ihvertfall ikke hatt problemer med vanlige zip poser fra dagligvaren. Og jeg har skjønt det slik at å dele ut poser på flyplassen bare er en overgangsordning til folk blir vant til de nye reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt matpakkeposer med zip-lukkemekanisme på Rema, og har ikke hatt problemer verken i inn- eller utland. Men de må ikke være for store, de kan max. romme 1 liter.

Hadde forøvrig en erfaring med å ta med solkrem i håndbagasjen nylig. Etter å ha nytt de siste solstrålen i Australia, slengte jeg en halvfull solkremtube i håndbagasjen uten å tenke meg om. Det gikk godt i Sydney, i Singapore, på Heathrow. Men på Gardemoen var det bom stopp, og vekk med tuben! Der var det strengt, gitt!! Eller så ser de bedre der enn på de andre stedene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aloha

De har det i vanlige matforretninger/supermarkeder o.l. Jeg kjøpte på Meny, vanlige fryseposer med zip-lock. Har hørt at de har på Clas Ohlsson også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har reist 4 ganger etter de nye reglene og min sambo har reist 6 ganger med de nye reglene, og vi har da brukt ziplockposer vi kjøpte på Ica, men de er 1 liter da.. Og ser akkurat ut som de man får på flyplassen, bortsett fra at det er et område for merking av innhold i de som man kjøper i dagligvaren, for de som bruker den til å fryse ting eller oppbevare forskjellig i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med zip-lock poser som ikke rommer mer enn 1l eller som det står på British Airways' sider: 20x20 cm poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakke om må man jo uansett. Posen må jo ut av bagen og legges i en sånn boks sammen med resten av håndbagasjen. Jeg glemte jo og ta min ut av bagen, og da stoppet de den og åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke om må man jo uansett. Posen må jo ut av bagen og legges i en sånn boks sammen med resten av håndbagasjen.  Jeg glemte jo og ta min ut av bagen, og da stoppet de den og åpnet.

neida, det må den ikke, den måtte ihvertfall ikke det hos noen av oss tretten som reiste til utlandet nå i helga.

jeg ble stoppet når jeg hadde en flaske med vann utenfor posen, som jeg hadde glemt å kaste, men de så ikke engang på posen som lå oppi veska/håndbagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mye forskjellig når det gjelder gjennomføring av sjekker. Jeg har måttet ta ut posen hver gang jeg har reist i høst, men har ikke hatt trøbbel med selve posen. Min kjære har reist med en gjennomsiktig Kanebo-pose med glidelås, og han har heller ikke hatt problemer.

Skulle gjerne hatt en litt solid pose selv. Har noen sett noen "ordentlige" poser? Kanebo-posen er selvfølgelig 3 år gamle og kom med Kanebo-prøver oppi, så jeg tror ikke jeg får tak i en tilsvarende igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt matpakkeposer med zip-lukkemekanisme på Rema, og har ikke hatt problemer verken i inn- eller utland. Men de må ikke være for store, de kan max. romme 1 liter.

Hadde forøvrig en erfaring med å ta med solkrem i håndbagasjen nylig. Etter å ha nytt de siste solstrålen i Australia, slengte jeg en halvfull solkremtube i håndbagasjen uten å tenke meg om. Det gikk godt i Sydney, i Singapore, på Heathrow. Men på Gardemoen var det bom stopp, og vekk med tuben! Der var det strengt, gitt!! Eller så ser de bedre der enn på de andre stedene.....

Årsaken til at det gikk godt i Sydney og Singapore er vel at disse reglene er innført av EU og gjelder for flyvninger innenfor EU/EØS/Sveits. Det rare er at de på Heathrow ikke var mer nøye. Det var jo nettopp det som skjedde i London som gjorde at disse reglene ble innført....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...