Gå til innhold

Phi-phi- Islands i Thailand

Sisilie

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der?.......Var det like bra som det ser ut som i brosjyren?- Har hørt at man må ta båt til det stedet........

Har vært i Thailand en gang før:- Hua Hin og Chiang Mai - og det frister til gjentakelse; eksotisk, gjestmildt og mye å oppleve.......:stortsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PHI-PHI rules!!!!

Vi var der på 1 uke i fjor og det var herrrligt!!!Ingen trafikk(biler)var godt for lungene ...Det kan koste ganske mye å bo der men det kommer an på om dere vil bo på et hotel eller på bungalow.Vi bodde på bungalow og det var greit.

En av de strendene var kjempedyr og elendig å bo i men det var veldig populær.Vi gikk der ofte langs stranden og snorklet osv.

Dere må prøve Apache-bar,det var full av ladieboys :ler: der hadde vi de beste fester i hele landet.

Men du kan godt sende meg an privat-melding hvis du vil spørre noe mer!

Bildet av meg til venstre på Ko Samui :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol::lol: - Takk for svar!

Ett spørsmål:- Regner med at bungalow er rimeligere enn hotell..? Og hvordan var standarden på bungalowene? Trenger ikke noe luksushotell, men sånn rimelig standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,de var rimelige,bungalow koster omtrent 150 kr/natt uten "aircondition"og det var ok.Toaletten er ok :lol: men husk å sjekke sengen før leggetid,maurene hadde invadert sengen vår en dag.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

det spørs hva dere liker. jeg synes det ble for mye syre og party dop opplegg på den øya. men det var fantastisk natur, super dykking, flotte strender og masse overnattingssteder. Bungalowene var i alle standarder. vi var der i desember, dvs midt i høysesongen og det eneste som var ledig, var hytter laga av palme blader.. såg veldig kult ut men ikke så kult når de jævligste edderkoppene begynte å krype inn omkvelden. Ei natt sov vi i telt på stranden,, det var faktisk bedre for da fikk man ihvertfall unngått edderkoppene. De hadde telt på ei strande lengst ute på øya.. Vi kjørte tuk tuk-båt ut dit. Fordi thailenderne sa det var umulig å gå dit.. hvilket er bullshit. Etterpå gikk vi til fots hver gang vi skulle noe sted.

Fin øy, masse backpackers, forholdsvis dyrt pga "alle " skal dit.. Vi fikk tips om en øøy som heter "ko jam", den er 45 min unna phi phi, der er det bare 10-12 bungalower,, man kan leie en av disse småbåtene og kjøre dit,, men det har ikke jeg turt.. Vi dro inn til krabi og tok hurtigbåten til ko jam... Mye tryggere! hurtigbåten stanser et par hundre meter fra kojam så sender de ut småbåter og henter dere.. da får dere og vite om det er ledige bungalower der.. det er det alltid.. til og med i høysesongen. 100 kroner for kjempe fine rene, romantiske hytter.. noen av de er til og med høyt oppe i trærne.. hvis det mot formodning er opptatt kan dere være med båten videre til ko lanta, som visstnok også er en fin plass... men mer lik phi phi.. bare ikke så turistifisert..

maten på ko jam var fantastisk, servicen og lokalbefolkningen og.. Vi feira julaften der sammen med masse thailandske gutter i jente klær, noen engelsk menn som hadde forvillet seg dit. Engelskmennene lagde crossovers night, og kledde seg også ut som damer, og damene som menn. De lokale syntes dette var supert og var helt med.

på øya finnes en liten butikk hvor du får kjøpt småvarer, dopapir, bind,frukt, whisky osv...

øya er liten, så man kan gå rundt,, midt på øya er en liten gummi plantasje,, artig å være med å se hvordan de tapper den fra trærne..

Eierne av joy bungalows tar deg gjerne med ut å svømmer med delfiner..

anbefales på det sterkeste!!! Tror faktisk jeg har sett en liten hjemmeside med bilder fra ko jam og joy bungalows.,, du får se der hvis du finner den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol:

Takker for fin informasjon!!

Var ikke klar over at Phi-phi-øyene var såpass turistifisert som du beskrev, skjønt noen turister må man vel finne seg i,uansett. Thailand er jo blitt utrolig populært de siste årene!! - Et vakkert land.

Selv er jeg mest interessert i å finne en plass for meg og kjæresten, og er ikke så opptatt av "party-faktoren". :lol:

Har notert meg Ko Lanta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ko lanta høres fint ut!!

Vi var på ko phangan og det var perfekt!ingen folk der!!bare noe familier men det var det.Ko phangan har den største fullmoonparty i februar men utenom var det bare herlig!romantisk og.

men det var ikke så mye å gjøre der... :-?

Men god ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...