Cilla Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har brukt Hydra Floral lenge og liker den godt, men synes den er dyr og lite drøy, spesielt om vinteren. Har lyst å finne en annen, litt billigere variant. Jeg har tørr blandingshud, som mangler fuktighet, ikke fett. Hydra Floral koster nesten 400 kr for 40 ml (tror jeg) og skule gjerne komt under 300 kr.... Noen som har tips. Helst ikke noe med sterk lukt, klarer ikke lukter nå.
onyx Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Jeg liker godt hydro-protect fra Eucerin, den er for sensitv normal/tørr hud. Den koster rett under 200 kroner på apoteket. Jeg bruker den med en olje under om vinteren for litt ekstra fukt og fett.
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har prøvd ulike ansiktskremer i ulike prisklasser og har endt opp med Hydrafresh for Dry and Sensitive Skin fra L'oreal. Den gir god fuktighet og trekker kjapt inn samtidig som den har en diskre duft. Det at den trekker kjapt inn er viktig for meg siden jeg gjerne sminker med kort tid etter påføringen. Bruker pudderrough og da må ansiktskremen være trukket godt inn. I tillegg så bruker jeg av og til diverse masker både for rens og for fuktighet. Nå må det sies at jeg har fått noen prøver på Intensive moisture balance fra Dermalogica som jeg er fornøyd med selv om det tar litt lenger tid før den trekker inn i huden. Nå er jo denne i en helt annen prisklasse da så om jeg kommer til å kjøpe den er en helt annen sak.
chocolate Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Ansiktskremene fra olay er veldig bra!
kvinne_ Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har brukt Hydra Floral lenge og liker den godt, men synes den er dyr og lite drøy, spesielt om vinteren. Har lyst å finne en annen, litt billigere variant. Jeg har tørr blandingshud, som mangler fuktighet, ikke fett. Hydra Floral koster nesten 400 kr for 40 ml (tror jeg) og skule gjerne komt under 300 kr.... Noen som har tips. Helst ikke noe med sterk lukt, klarer ikke lukter nå. ← På strawberrynet.com selger de 100 ml for ca 450 kr. Pris pr 40 ml blir da mye lavere enn det du skisserte. Jeg er veldig fornøyd med den kremen, og synes merker som loreal, clinique, lancome ikke fungerer i det hele tatt, ga ikke fukt som. Men alle har forskjellig hud, så du må jo bare prøve deg fram. Desverre koster det gjerne en del å skulle prøve seg fram med ulike produkterter hvis man ikke kan få prøve på produktene før man kjøper det.
Salial Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Nutri-delice creme fondant (eller noe sånt...) fra decleor burde fungere fint på vinteren. Den er litt rikere enn hydra floral. Koster under 300 på SN så vidt jeg husker. Bruker du olje under kremen, forresten? Anbefaler å bruke Neroli-olje fra decleor. Den gir masse fukt.
Gjest Deception Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Nutri-delice creme fondant (eller noe sånt...) fra decleor burde fungere fint på vinteren. Den er litt rikere enn hydra floral. Koster under 300 på SN så vidt jeg husker. Bruker du olje under kremen, forresten? Anbefaler å bruke Neroli-olje fra decleor. Den gir masse fukt. ← Nutri-delice er for hud som mangler fett, og kan fort bli "for mye" for blandingshud, selv på vinteren. Det var vel først og fremst lukta og prisen som var problemet, sånn som jeg tolket startinnlegget? @Cilla: Har du prøvd La Roche Posay, enten Toleriane (helt uparfymert), eller Hydraphase? Fås på apotek, og de prøvene jeg har hatt, har virket bra. Avene har også gode kremer, men ikke helt uparfymerte, dessverre. Hvis du vil ha noe som lukter lite, er vel egentlig Dermalogica det tryggeste, for mange helt uparfymerte kremer lukter dessverre kjemisk død og fordervelse (=Clinique). Muligens kunne den nye aloe vera-serien fra Body Shop også være aktuell? Den serien er beregnet for sensitiv hud, og er helt uten parfyme og fargestoffer. Endret 27. februar 2007 av Deception
Rexina Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Har samme hudtype som deg og jeg liker godt Jojoba Oil kremen fra Body shop. Er du veldig plaget med lukt så kan Aloe kremen (også Body shop) være god. Den er uten parfyme og parabener. Har sistnevnte i nattkrem og den er VELDIG bra synes jeg
Cilla Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Takk for mange tips! Jeg liker godt lukta på Hydra Floral, og liker egentlig veldig godt den kremen så har egentlig mest lyst til å fortsette med den. Skal sjekke den ut på SN, har 10% rabatt der nå, men liker ikke dette tolltullet. Gjør ingenting at tuben er dyrere, det er prisen per ml jeg vil ha ned siden jeg bruker denne hele året. Skal sjekke ut Neroli-oljen. At jeg ikke tenkte på at jeg kan ha noe under denne kremen. Tror jeg skal be om prøver av både de to fra Body Shop og fra Apoteket. Jeg ser ikke ut av kviser for tiden pga graviditet, men de er på vei bort nå- Så frister lite å å til hudpleier, da hun sikkert bare har lyst å legge meg på benken med en gang Endret 28. februar 2007 av Cilla
~Mrs.Valentine~ Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Vichy Thermal Fix kan være et fint alternativ. Finnes for ulike hudtyper. Jeg er selv avhengig av min Hydra Floral, og har spart masse penger etter jeg begynte å benytte nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå