Bjørk Skrevet 26. april 2007 #101 Skrevet 26. april 2007 Spike skulle visst være med bare i begrenset grad. Jeg vil ha en fortsettelse på det som vokste frem mellom henne og Spike i sesong 7. ← Helt enig! Syns det var en kjempeherlig kjærlighetshistorie!!!
Solskinn Skrevet 26. april 2007 #102 Skrevet 26. april 2007 Men... han dør jo, hvordan kan han da være med? Greit jeg vet jo at han er med i Angel også, shvor handlingen er lagt til etter sesong 7 i Buffy. Men sensongavsluttningen i sesong 7 lukker jo liksom kapittelet for de to også da desverre...
Bjørk Skrevet 30. april 2007 #103 Skrevet 30. april 2007 Har ikke kommet så langt på "angel" , men har skjønt det at han ikke er død likevel...ikke vet jeg hvordan det gikk til...
Solskinn Skrevet 30. april 2007 #104 Skrevet 30. april 2007 (endret) Har ikke kommet så langt på "angel" , men har skjønt det at han ikke er død likevel...ikke vet jeg hvordan det gikk til... ← Han komme vel tilbake som spøkelse først, men så blir han vel menneske igjen etter det jeg har forstått, har ikke sett dette selv enda. Men med alt som skjedde i sesong 7 med at Angel var innom, og samtalen dem i mellom og det siste Spike sier, så var vel det en avsluttning på det forholdet? I all fall slik jeg så det. (desverre) Og det å være død er vel et litt relativt begrep i Joss Whedon sine øyne. Endret 30. april 2007 av Gyngestol
Bjørk Skrevet 30. april 2007 #105 Skrevet 30. april 2007 Og det å være død er vel et litt relativt begrep i Joss Whedon sine øyne. ←
Annikken Skrevet 30. april 2007 #106 Skrevet 30. april 2007 Nuvel, husk hva som skjedde med Tara, der kan man si at dau virkelig betydde dau Og angående Angel-Spike-Buffy-trioet: Det kommer vel rimelig godt fram i Angel 5 at både Spike og Angel innser at de var en epoke i Buffys liv, og at hun nå er vel og lykkelig uten dem. Selv har jeg mer tro på Angel og Buffy enn Spike og Buffy, selv om jeg var rimelig hard Spuffy-shipper en gang i tida jeg også... Dessuten kan ikke Spike eller Angel få Buffy, fordi det ville vært urettferdig mot en av dem
Solskinn Skrevet 1. mai 2007 #108 Skrevet 1. mai 2007 Nuvel, husk hva som skjedde med Tara, der kan man si at dau virkelig betydde dau Dessuten kan ikke Spike eller Angel få Buffy, fordi det ville vært urettferdig mot en av dem ← Urettferdig ja. Og ja, Tara forble dø, men selv her var elementet om at hun ikke skulle det med... Tenkte også på The One som driver å "bringer" de døde tilbake så vi får "møte" en del av dem igjen, hu mumi dama som ble levende igjen, demoner som blir mennesker, Spike som blir levende igjen og så videre hele balansen mellom "å være eller å ikke være" er jo litt forstyrret. Men hvordan kan en vampyr bli "levende" igjen, han var jo død i utgangspunktet liksom... Nei nå er du død en gang mindre? Mener ikke å mobbe Joss her altså, forholdet til døden er noe av det jeg liker i serien, særlig hvor dageligdags den ofte er gjort, uten så mye fokus på hver lille tåre i sorgprosessen, de neste 10 episodene, slik man ville sett i andre serier.
Knøttet Skrevet 1. mai 2007 #109 Skrevet 1. mai 2007 Så "the body" idag ... den episoden er bare ekkel, trist og skikkelig creepy Dere som så på Angel, hvordan slutter den ? Jeg har bare sett noen få episoder, og ble litt nysgjerrig ... Egentlig har jeg litt lyst til å se den serien også, men vi får se hva jeg gidder
Solskinn Skrevet 2. mai 2007 #110 Skrevet 2. mai 2007 Så "the body" idag ... den episoden er bare ekkel, trist og skikkelig creepy ← Jeg så den forrige uke, og som du sier den er skikkelig ekkel. Er veldig imponert over at en serie har klart å fange frustrasjonen og maktesløsheten i en slik situasjon. Den har en virkelig klaustrofobisk følelse over seg. Andre serier fokuserer altid på tristheten rundt døden, mens denne får frem så mye annet enn bare det. Noe som også er så veldig interessant i den episoden er at den er totalt uten muskk, noe som gjør at den skiller seg veldig fra de andre, som har musikk i godt over halve episoden sammenhengende som regel...
Kitsune Skrevet 2. mai 2007 #111 Skrevet 2. mai 2007 Til opplysningn ligger de fleste sesongene (alle unntatt ses. 6) på tilbud hos platekompaniet sine sider til 159,50 kr pr sesong! Knalltilbud!
Hobgoblin Skrevet 2. mai 2007 #112 Skrevet 2. mai 2007 Til opplysningn ligger de fleste sesongene (alle unntatt ses. 6) på tilbud hos platekompaniet sine sider til 159,50 kr pr sesong! Knalltilbud! ← Wow - det må jeg si var billig! Hm, skal jeg svi litt penger på Buffy nå...?
Solskinn Skrevet 2. mai 2007 #113 Skrevet 2. mai 2007 Til opplysningn ligger de fleste sesongene (alle unntatt ses. 6) på tilbud hos platekompaniet sine sider til 159,50 kr pr sesong! Knalltilbud! ← Å, jeg som bare mangler sesong 6 Har sesong 7 liggende og begynner snart på den. Kjedelig å vente på penger til å kjøpe sesong 6...
Knøttet Skrevet 2. mai 2007 #114 Skrevet 2. mai 2007 Serien har alltid vært så mye dypere enn den først framstår synes jeg... spesielt den "the body" ... Det at den ikke har musikk har jeg faktisk ikke lagt merke til engang! Hmfr, hvorfor kan de ikke legge ut Angel til en billig penge også? Jeg har allerede alt av Buffy ...
Gjest Faith Skrevet 2. mai 2007 #115 Skrevet 2. mai 2007 Ah, typisk. Her har jeg kjøpt de fire siste sesongene til nesten 300 kr stk, og så kommer de på tilbud til halv pris en måned eller to etterpå. Jaja, gjort er gjort. Det er vel utsalg nå kanskje, sånn at serien utgår på DVD og ikke kommer inn igjen? Kan ikke se noen annen grunn til at de setter ned prisen? :klø:
Solskinn Skrevet 2. mai 2007 #116 Skrevet 2. mai 2007 Serien har alltid vært så mye dypere enn den først framstår synes jeg... spesielt den "the body" ... Det at den ikke har musikk har jeg faktisk ikke lagt merke til engang! ← Jeg har på den andre siden ikke lagt merke til hvor mye musikk som finnes i de andre episodene, før den forsvant.
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. mai 2007 #117 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Han komme vel tilbake som spøkelse først, men så blir han vel menneske igjen etter det jeg har forstått, har ikke sett dette selv enda. Men med alt som skjedde i sesong 7 med at Angel var innom, og samtalen dem i mellom og det siste Spike sier, så var vel det en avsluttning på det forholdet? I all fall slik jeg så det. (desverre) Og det å være død er vel et litt relativt begrep i Joss Whedon sine øyne. ← Jeg er en nerd, for jeg har hørt gjennom ekstramaterialet til alle dvdene. Et sted der så sier Joss Whedon at i den siste episoden hvor Spike og Buffy står mot hverandre i kjelleren, før det blir svart, så var visst meningen at vi skal gjette oss til hvordan de tilbringer den siste natta... Jada, det er bare en serie, men jeg gjetter at de gjør noe intimt på en eller annen måte, og dette er vel etter at Angel var der. Vel, når jeg ser de første tre-fire sesongene av Buffy, så syns jeg at Buffy og Angel burde være sammen for alltid og alt det der. Men syns han ble litt teit på et tidspunkt. Kanskje da han fikk sin egen serie? Syns han ler for mye og er alt for eplekjekk i Angel - jeg likte ham bedre som mørk og depressiv Jeg stemmer for at Xander får Buffy. ← Nei, fysj Endret 3. mai 2007 av Frk Åberg
Solskinn Skrevet 3. mai 2007 #118 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er en nerd, for jeg har hørt gjennom ekstramaterialet til alle dvdene. Et sted der så sier Joss Whedon at i den siste episoden hvor Spike og Buffy står mot hverandre i kjelleren, før det blir svart, så var visst meningen at vi skal gjette oss til hvordan de tilbringer den siste natta... Jada, det er bare en serie, men jeg gjetter at de gjør noe intimt på en eller annen måte, og dette er vel etter at Angel var der. ← Ikke noe galt i å være nerd Nå har jeg sett serien fire ganger snart, men ikke så mye på ekstramaterialet enda, men det kommer nå det også. Jeg siktet mer til Spike sin siste kommentar, Buffy; "I love you" Spike; "I know you don't but thanks for saying it".(eller noe sånnt) Og at de er intime er mulig, men hun sier også til Angel at det bare er ham hun ser for seg en fremtid, med barn, sammen med, ikke nå for det går ikke men i fremtiden en gang. (Hvordan kan en vampyr få barn er jo en annen sak) Personlig liker jeg ikke Angel, for depressiv og dramatisk og digger Spike og Buffy, men min tolkning er likevel at uansett så var dette slutten for de to... Ja bare en serie, men nå er det jo dette med kultserier og dedikerte fan... Jeg holder fast på at det er en god evne å leve seg inn i fiktive historier da det viser fantasi, empati og et stort hjerte(er nå i alle fall det jeg forteller meg selv )
Annikken Skrevet 4. mai 2007 #119 Skrevet 4. mai 2007 Jeg stemmer for at Xander får Buffy. ← Men det var faktisk planen! Det var to ting i sesong 7 som Joss hadde tenkt å gjøre men som ikke ble noe av: Det ene var å hooke up Xander og Buffy, det andre var at det var Tara som skulle komme tilbake (The First i Tara's form, da) og lokke Willow til å ta selvmord. Men Amber Benson (er det ikke det hun heter?) mente det ville være urettferdig ovenfor fansen. Åh, en ting til. Xander skulle dø og henge med resten av gjengen i mange episoder på slutten som The First. Men dette innrømmet vel Joss selv at ville bli for drøyt. Selv er han jo glad i å gjøre dramatiske forandringer i rollegaleriet (Angel, midveis sesong 1, noen?? for ikke å snakke om Serenity!!) noe jeg kan styre min begeistring for... spesielt slutten av Serenity. Den var ikke dårlig, men jeg ble liksom litt hul innvendig Jeg driver og ser Angel sesong 2 nå. Darla asså, hun er så utrolig bra. Hun var jo den første personen vi så i Buffy, første scenen. Og hun har litt av en historie. Jeg digger krysshistoriene i Buffy s5e7, "Fool for Love" og Angelepisoden "Darla". Hvordan Spike snakker om at Drusilla "valgte ham" til å bli hennes medfølger, mens vi i "Darla" får se at hun faktisk bare tar den første og beste idioten hun finner Og til dere som føler de har brukt mye penger på Buffy... jeg kjøpte seriene på CDON for 450 kroner stykket. Skulla venta et par år. Men then again not
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. mai 2007 #120 Skrevet 4. mai 2007 Ikke noe galt i å være nerd Nå har jeg sett serien fire ganger snart, men ikke så mye på ekstramaterialet enda, men det kommer nå det også. Jeg siktet mer til Spike sin siste kommentar, Buffy; "I love you" Spike; "I know you don't but thanks for saying it".(eller noe sånnt) Og at de er intime er mulig, men hun sier også til Angel at det bare er ham hun ser for seg en fremtid, med barn, sammen med, ikke nå for det går ikke men i fremtiden en gang. (Hvordan kan en vampyr få barn er jo en annen sak) Personlig liker jeg ikke Angel, for depressiv og dramatisk og digger Spike og Buffy, men min tolkning er likevel at uansett så var dette slutten for de to... Ja bare en serie, men nå er det jo dette med kultserier og dedikerte fan... Jeg holder fast på at det er en god evne å leve seg inn i fiktive historier da det viser fantasi, empati og et stort hjerte(er nå i alle fall det jeg forteller meg selv ) ← Den skal jeg bruke mot samboeren (han forstår ikke at noen kan leve seg inn i serier - eller det er hvertfall det han sier, jeg ferska ham i å se på Grey's anatomy i skjul). Men du har vel rett ang Angel. Min analyse er at hun og Spike var mer på samme nivå på en måte, men at Angel likevel er hennes store kjærlighet. Forøvrig så er det ikke helt bra at hun bare var 16, 17 da de ble sammen. Angel var jo en godt voksen mann for å si det sånn. Men det kan kanskje forsvares ved at hun ble så tidlig voksen pga. hennes tidlig tunge byrder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå