Gå til innhold

Dere som bruker Kanebo-mascara?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er veldig glad i 38*-mascaraene, men har hittil bare brukt dem på dager hvor jeg ikke bruker sminke på øynene ellers, i form av skygger og eyeliner.

Så hvis dere bruker den sammen med annen øyensminke, hvordan gjør dere da ang. fjerning? Fjerner mascaraen med vann først, og går over med øyensminkefjerner? Ingen øyensminkefjerner?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å fjerne maskaraen først med varmt vann, og da går resten av øyesminken stort sett også vekk. Spørs på hva man bruker selvfølgelig. Og så tar jeg ansiktsrens som ihvertfall fjerner resten.

:)

Skrevet

Den mascaraen var rævva. Fikk den aldri bort jeg? Mistet masse vipper også..

Gjest Deception
Skrevet
Den mascaraen var rævva. Fikk den aldri bort jeg? Mistet masse vipper også..

Den er ikke ræva! :sur: Den er genial! Men du må øve på å fjerne den riktig. Det trengs varmt vann, gjerne en klut, og tålmodighet. Fukt kluten godt med varmt vann, og hold den mot øynene en stund uten å gni. Da løser du opp mascaraen, som lar seg plukke av under varmt, rennende vann. Enda bedre er det selvsagt å fjerne den i dusjen. :)

Jeg har bortimot sluttet helt med vannfaste mascaraer etter at jeg for alvor oppdaget Kanebo. :)

Skrevet

Jeg bruker en sånn sponge chief klut. Pleier å fukte denne først med veldig varmt vann, og så klemme rundt på vippene, slik at mascaraen begynner å løsne. Så bruker jeg øyesminkefjerner, og vasker til slutt av resten med masse varmt vann.

Det som ikke går av om kvelden, blir borte i dusjen dagen etter.

Skrevet
Den er ikke ræva! :sur: Den er genial! Men du må øve på å fjerne den riktig. Det trengs varmt vann, gjerne en klut, og tålmodighet. Fukt kluten godt med varmt vann, og hold den mot øynene en stund uten å gni. Da løser du opp mascaraen, som lar seg plukke av under varmt, rennende vann. Enda bedre er det selvsagt å fjerne den i dusjen. :)

Jeg har bortimot sluttet helt med vannfaste mascaraer etter at jeg for alvor oppdaget Kanebo. :)

Kult. Kanskje jeg skal kjøpe en slik og bruke Diorshow kosten min oppi. For det er nemlig den beste mascara kosten jeg vet om. Den der Kanebo 38 mascaraen, gir den like fyldige vipper som annen typisk "vannfast" mascara?

Gjest Deception
Skrevet
Kult. Kanskje jeg skal kjøpe en slik og bruke Diorshow kosten min oppi. For det er nemlig den beste mascara kosten jeg vet om. Den der Kanebo 38 mascaraen, gir den like fyldige vipper som annen typisk "vannfast" mascara?

Nei, de gir nok en mer naturlig look, men den som heter Separating and Lengthening har normal kost, og inneholder forlengende fibre, så den gir helt OK med volum, i hvertfall for meg. Men den tørker til gjengjeld ut raskere enn noen annen mascara jeg kjenner. :sur:

Hvis du vil ha vannfast og volum, er den vannfaste Hypnose den beste jeg vet om hittil, eventuelt vannfast Amplicils. Men begge er et rent h...... å fjerne. :frustrert:

Jaja. :ler:

Skrevet

Jeg tror ikke det er fysisk mulig å bruke Diorshow-kosten oppi den klassiske 38C-mascaraen. Hullet er nemlig veldig, veldig lite. (ca 5 mm i diameter...)

Skrevet

Jeg pleier uansett å fjerne sminken før jeg går løs på Kaneboen. Synes det blir mindre gris på den måten. Bruker ikke øyensminkefjerner på øyenskygge/eyeliner, Ultracalming Cleanser tar bort det også.

I dusjen løser mascaraen seg mer eller mindre opp av seg selv i dampen/varmen, og da er det jo bare å fjerne restene med fingrene/bomull/klut etc. Hvis jeg ikke skal i dusjen, fjerner jeg mascaraen med en klut/bomull og varmt vann.

:)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Tingeling_*
Skrevet

Har akkurat kjøpt Coffert D'or Designing mascara fra Kanebo, den er veldig vanskelig å fjerne. Vanlig ansiktvask og store mengder varmt vann tok ikke bort noen ting. Lang tid, mye babyolje, gnikking og tap av mange øyevipper tok vekk det meste, men da var huden rundt øynene helt utslitt og rød! Noen som har et bra tips til sminkefjerner for disse krigs-klare mascaraene fra kanebo? Ellers går den nok i bosset

Gjest Deception
Skrevet

Coffret d'Or er vel en av de linjene som er eksklusive for det asiatiske markedet? Men jeg antar du må gjøre det samme som med de andre: Bruke masse varmt vann (over 38 grader), deretter løser mascaraen seg opp, og du kan "dra" den av vippene.

Dessverre har denne prosessen en tendens til å tørke ut huden på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...