Gå til innhold

Solist - hvilke sanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha utevielse, og skal ha kvinnelig solist. Istedet for inn- og utmarsjer, så blir det altså sang.

Så kommer det store spørsmålet.... hvilke sanger passer til slikt???

Jeg og samboer har ingen sang som er "vår".... derfor ingen naturlige valg... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjapt ute ser jeg :) Emnet er tatt opp i ett innlegg litt lenger ned her....

Men jeg tar gjerne imot flere forslag :sjarmor:

Skrevet

Nå har ikke jeg lest den andre tråden men her er iallefall et tips.

Du skriver at dere ikke har en sang som er "deres", men liker dere samme musikken da?

Det som er viktig er å finne sanger som er deres smak, ikke bare tenke på gamle tanter og hva de vil like og som de føler er riktig.

Nå har jeg aldri hørt noen synge inn og utmars men det må jo være en sanger som passer litt til anledningen også slik at det blir riktig stemning rundt det hele.

Vi hadde ikke solosang i vårt utebryllup men trompetist som spilte ganske standard inn- og utmarsj. Så hadde vi en salme og en sang som allsang. Dette ble jo ganske tradisjonelt.

Så som solonummer spilte trompetisten en medley av tre sanger fra vårt favorittband og dette ble den biten som var veldig oss da!

Så hovedsaken er å finne noe dere begge synes er bra av sanger slik at dere og gjestene føler at det er "dere", synes jeg.

Skrevet

På den første Gåte-cd'en er det en brudemarsj fra Jämtland. Den er veldig fin, og passer sikkert godt for sangsolist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...