Gjest #Spidergirl# Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Eg var og såg filmen parfymen på kino i går. Eg synest den hadde ein helt grusom handling og var vannvittig sær. I perioder hadde eg bare lyst å springe ut av kinosalen. Det var ein del fin filming og ein del overraskande vendingar. Likevell kommer ikkje til å leigde den nokon gang.
Gjest Luci Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Likte den veldig godt jeg. Kjempebra historie og som sagt, flott filming. Men synes det var litt dumt at jeg aldri fikk somlet meg til å lest boka. Liker best å gjøre det før jeg ser filmen. Først tenkte jeg å lese, så se den på dvd, men det er en film jeg er glad jeg fikk med meg på kino.
Loquita Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Jeg var litt usikker i starten av filmen, men så syns jeg den ble bedre utover. Den var litt annerledes enn forventet, men jeg burde vel kanskje ha lest boken først... Syns for øvrig den delen hvor alle i byen kledde av seg var veldig kunstnerisk og vakker. Kunne minnet om et fotografi av Spencer Tunick.
Mint Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har lest boken og må si den er noe av det beste jeg har lest. Utrolig original og enestående godt skrevet. Jeg gledet meg veldig til filmen, og ble for en gangs skyld ikke skuffet. Filmen var fantastisk og fengslende og svært autentisk. Noe er selvfølgelig utelatt, men det gjorde ingenting. Jeg anbefaler likevel å lese boken, historien gir enda mer mening da. Jeg leser den gladelig en gang til, og filmen skal kjøpes når den kommer ut på DVD. God fornøyelse
aimee Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Spennende! Jeg har akkurat lest ferdig boka, og gleder meg til å se filmen nå. Kult å høre om en film som endelig har klart å bli en bra film. Sjelden vare.
Karamba Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Synes filmen var bra, men veldig spesiell.
Gjest Talula Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Jeg synes det var en veldig god film, de hadde klart å filme handlingen i boken på en troverdig måte synes jeg. Det er klart at handlingen i filmen er spesiell, boken den baserer seg på er en veldig spesiell historie, jeg har selv aldri lest noe lignende. Det er faktisk en del av boken som ikke er med i filmen, så hvis man synes historien i filmen var grusom, så tror jeg man bør holde seg unna boken
Betsy Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Boken er virkelig bra altså? Er på utkikk etter en orntli' god bok nå! Må lese boken før jeg ser filmen, nemlig!
Gjest Gjesten Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 Eg likte ikkje boka så godt, sånn heilt uten å kunne sei koffor. Har derfor ikkje sett filmen.
Mint Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Boken er virkelig bra altså? Er på utkikk etter en orntli' god bok nå! Må lese boken før jeg ser filmen, nemlig! ← Boken anbefales virkelig, ja Den er så utrolig velskrevet at den fengslet i allefall meg fra første side. En grusom og fin historie på samme tid..
aimee Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Ja, boka er veldig god. Jeg ble så overrasket over hvor godt han klarte å skildre lukter. Det var akkurat som jeg var der Les boka, før du ser filmen!
Lilith Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 Boka er fantastisk, filmen er elendig. Jeg ble faktisk forbannet da jeg så den, og hadde jeg ikke sittet midt på en rad, så ville jeg gått og slamret med døren etter meg. Jeg synes filmen hadde feil fokus og latterliggjorde alt jeg syntes var vakkert og flott i boka.
Gjest mata Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har lest boka, men det er lenge siden. Kanskje jeg skal få med en venninne med på en tur på kino...eller leie dvd...
Bjørk Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Parfymen er en av mine favoritt bøker! Ble faktisk hyggelig overrasket av fimen også, selv om den ikke var på nær så bra som boka.
hjertesukka Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Har lest boka, to gg, men kommer ikke til å se filmen. Liker best filmen i mitt eget hode.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. februar 2007 #16 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har boken i hyllen men har aldri somlet meg til å lese den. Men jeg syntes filmen var fantastisk. Det er morsomt at en film som handler om lukt klarer å beskrive det så godt på tross av at det er en av de tingene det ikke går an å beskrive på film. Jeg fryktet før jeg så den at dette skulle være en sånn Hollywood produksjon der de snakket engelsk med "europeisk" eller fransk aksent. Heldigvis ikke.
Trønderpia Skrevet 28. februar 2007 #17 Skrevet 28. februar 2007 Patrick Suskinds Parfymen har vært min yndlingsbok i mange år, men jeg har ikke rotet meg til å se filmen enda. Vet ikke helt om jeg skal se den heller, for jeg er redd jeg ødelegger historien, da det er sjelden det blir slik på film som jeg hadde forestilt meg. DaVinci koden er et første eksemplet jeg kommer på der filmen var elendig i forhold til boka.
Badlands Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Såg filmen berre pga Alan Rickman. Åhhhh for ein mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå