Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snakkes mye om ikm her,og jeg finner ikke ut hva det er forkortelse for..noen som kan gi meg svaret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter å ha lest div.tråder tror jeg IKM har noe med eggløsningen å gjøre,men hva pokker står det for :sur:

Skrevet

Hehe,det er jo linket til en hel liste med forkortelser om emnet i forumet her jo,så det nettop..IKM/ikke-mens - forventet mens-dato, som vi selvsagt ikke håper vil komme

Skrevet

Heheh, den lista må du visstnok gjennom og pugge før du offisielt kan bli medlem av prøvere-forumet. :ler:

Det som er positivt med den er at den gjør det mulig å forstå andre prøverforum enn KG sitt også, for de bruker stort sett de samme forkortelsene.

Skrevet
Heheh, den lista må du visstnok gjennom og pugge før du offisielt kan bli medlem av prøvere-forumet.  :ler:

Det som er positivt med den er at den gjør det mulig å forstå andre prøverforum enn KG sitt også, for de bruker stort sett de samme forkortelsene.

Jepp! Du er helt sjanseløs i dette "gamet" hvis du ikke kan den listen på rams! :ler:

Skrevet

Ikke rart det klages i det uendelige over forkortelsene i andre fora her på KG...

Er ganske så enig med dem faktisk, lurer på hvorfor en skal bruke så mye forkortelser egentlig... Greit nok at det er mange faguttrykk her, men inngangsterskelen blir skyhøy, og da er ikke forumet mye til hjelp for de nye...

Skrevet
:ler: Dette var et stort problem for meg også!!
Skrevet

Merker det at det er enkelte av forkortelsene som enda ikke klarer å lære meg, må liksom inn å sjekke hver gang så jeg er sikker på å ikke ta feil. :)

Skrevet
Er ganske så enig med dem faktisk, lurer på hvorfor en skal bruke så mye forkortelser egentlig... Greit nok at det er mange faguttrykk her, men inngangsterskelen blir skyhøy, og da er ikke forumet mye til hjelp for de nye...

Det er jeg helt enig med deg i! Selv om jeg etter hvert er godt bevandret i fagterminologien, forsøker jeg så langt det er mulig å unngå å bruke dem uten å samtidig gi en kortfattet forklaring. Nå er det imidlertid slik at det gjemmer seg ganske lange og kompliserte forklaringer bak en del av disse forkortelsene og da blir det etter hvert fristende og velge den enkleste løsningen som altså er å bruke forkortelsen. Jeg tror også det kan være nyttig for nykommerne å lære seg forkortelsene først som sist. En hel del av oss får jo problemer av et eller annet slag på veien og disse forkortelsene brukes jo av leger og helsepersonell, i informasjon etc. Lurer man på noe, er det jo bare å spørre! Jeg svarer i hvert fall mer enn gjerne på slike spørsmål! Det er jo tross alt ikke snakk om et hemmelig stammespråk, selv om det altså kan virke slik noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...