Gå til innhold

Nybarbert!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ah, det virket som en god ide, men nå er jeg tvilende igjen. Barberte meg på lørdag, ble fint og glatt.

Men nå, så tror jeg at jeg snart dør av kløe.

Er det noe jeg kan gjøre for å lindre kløen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ah, det virket som en god ide, men nå er jeg tvilende igjen. Barberte meg på lørdag, ble fint og glatt.

De første gangen klør det, men etterhvert som du har gjort det noen ganger klør det ikke lengre.

Kanskje det hjelper å smøre med en fuktighetskrem?

Skrevet

Det kan hjelpe å smøre på enten babyolje eller talkum rett etter barberingen. Et annet tips er Antibac, sånn bakteriedrepende gele som du har med på ferie (Evt. dildorens, som faktisk er det samme)

Skrevet

Et annet tips er å alltid barbere MED hårene, aldri mot - da blir det nupper og det klør.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Scorpina

(mod)

Skrevet

Det er fint å smøre på med glidekrem for å unngå nupper :)

Skrevet

Sinksalve rett etterpå, evt. kan man bruke Brulidine salve for overfladiske hudinfeksjoner :)

Skrevet
Et annet tips er å alltid barbere MED hårene, aldri mot - da blir det nupper og det klør.

Jo men da blir det ikke HELT glatt. Må barbere begge veier. OG salve hvis nupper, men blir bedre når du har herdet huden noen ganger

Gjest DyneTryne
Skrevet

Barber først med dem og så mot dem.

Selv foretrekker jeg å vokse, men det er ganske vondt. "Venusberget" i dag, leppene i morra. Og alle hjerter gleder seg. :grine:

Skrevet

Til alle kvinner...

Når dere skal barbere dere nedentil så må hårene få tid til å myknes opp før høvelen skal brukes...

Så det beste tipset for at barberingen skal bli skikkelig bra er å sette seg i badekaret en 15 min tid før barberingen, da er hårene myknet opp, og høvlingen blir lettere, og dere vil da ikke bli såre etterpå...

Dette er det samme med menn, skal man få en fin barbering og ikke bli såre, så skal man dusje lenge før barberingen...

Og det viktigeste av alt er å gjøre dette like før sengetid, for huden bygger seg best opp igjen når man sover... Det er jo noe alle vet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det klør mindre og mindre med hver gang du barbere deg. Det er ikke så mye å gjør med det dessverre, jeg synes å smøre inn med diverse krem gjør det verre.

Skrevet

Tåler da vel litt kløe gutt. Går over med tiden.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Barber ofte, hver 3-4 dag, da klør det ikke.

Meg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...