Brunkullan Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg hadde helt glemt bort esken med egg i kjøleskapet og nå har jeg en 10 stykker som må gjøres noe med før de blir for gamle. Er det noen som kan hjelpe meg med tips?
Arkana Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Lage en stor ovnsomelett til middag? Vafler eller pannekaker? Eller bake denne langpanneeplekaken.
Gjest bada Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Du kan jo for eksempel lage omelett til middag. Sett en ildfast form i ovnen på 180 grader. Stek det du har og liker av grønnsaker som løk, paprika, squash, auberginer, aspargesbønner, frosne erter, sopp, purreløk, poteter, og eventuelt bacon i en stekepanne, og legg dem i den ildfaste formen etter hvert som de blir ferdige. Spekeskinke, kokt skinke eller chorizo o.l. kan også has i. Hell over eggestand og gjerne litt ost. Hvis du har frisk gressløk eller peresille er deg også godt i. Sett formen tilbake i ovnen, og stek til eggestanden stivner. Det tar 10-15 minutter. Egg kan dessuten fryses, men ikke med skallet på. Hell dem i en plastboks, og husk å skrive på hvor mange egg det er i boksen.
Brunhilde Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Lag sukkerbrød og frys ned til en dag du trenger det. Det pleier jeg å gjøre hvis jeg har for mye egg.
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Du kan lage søt omelett også med sukker i stedet for salt og pepper, og fyll med f eks bær (brett halve omeletten over den andre halvdelen med bærene mellom). Ellers holder jo egg seg kjempelenge, også over stemplingsdato, så egentlig er det ikke noe å stresse med.
Brunkullan Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 Takk for gode svar! Det ble pannekaker og litt baking, så nå er eggene slutt. Skal spare svarene tilfelle jeg havner i samme situasjon igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå