Cr@sh Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Vi har fått tilbud fra forsikringsselskapet ACE om en barneforsikring som heter ACE Barnetryggehet +. Det kom i posten, helt uoppfordret, tydeligvis fordi vi har en forbindelse med Sandvik (bokklubb for barn). Er det noen som har vært borti denne forsikringen? Jeg syntes det er vanskelig å navigere i jungelen av ulike forsikringstilbud fra ulike aktører. Denne høres jo helt allright ut - men har den det som trengs? Det er altså snakk om en ULYKKESFORSIKRING, og den innebærer blant annet: 2 000 000,- kontant om ulykken skulle være ute (gradert etter invaliditet). 200 000,- i støtte til ombygging av boligen. 500,- i dagpenger ved innleggelse på sykehus - fra første dag. 100 000,- til kosmetiske operasjoner 10 000,- til behandling av tannskader. 150 000,- kontant ved kreftdiagnose. (også spiller jo alt det som står med liten skrift inn da...) Ulykkesforsikringen koster 79 kr/mnd om man har ett barn, mens man betaler 129 kr/mnd uansett hvor mange barn man har utover ett... Her står det om forsikringen! Har denne forsikringen det som trengs? Bør jeg forsikre barna mine utover dette? Den dekker jo blant annet ikke skade forårasket av sykdom, innsektsbitt, medisinsk feilbehandling, krig, terror og lign...
Furstina Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Jag känner inte till den försäkringen men skulle definitivt försöka få tag i en försäkring där du kan få skador orsakade av (viss) sjukdom täckta. Till exempel: Vanprydande/fula ärr. Läkemedelskostnader. Astma. Allergier. Eksem. Insektsbett Det kommer alltid finnas vissa sjukdomar som är undantagna. Den försäkring som mina barn har täcker till exempel inte blödarsjuka, cystisk fibros, epilepsi eller vissa neuropsykiska störningar. Vår försäkring ger också bidrag vid sjukhusvistelse eller vård i hemmet utöver det du beskriver ovan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå