*anne Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Er det noen som vet hvordan det er når man har mistet lappen pga epilepsianfall? Kan ikke ta lappen før om et år, men er det da nødvendig å ta teoriprøven og oppkjøring på nytt? Har jo i grunnen ikke gjort noe galt, ikke på samme måte som de som mister lappen pga lovbrudd...
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 http://www.epilepsi.no/nettmoter/?id=4 førerkort "Sendt inn: 21.06.2006 13:33:58 av anders Hei, jeg mistet førerkortet p.g.a. epilepsi for 10 år siden, nå har jeg vært uten anfall i 5 år. Spørsmålene mine er: - må jeg kjøre opp førerkortet igjen, til tross for at de den gangen sa at jeg ville få førerkortet mitt tilbake når jeg ble anfallsfri? - kan jeg evt. få førerkortet mitt tilbake, uten å ta noen ny teoriprøve/kjøreopplæring? Hei! Reglene for førerkort er at man skal være anfallsfri i ett år. Dette du kunne du sansynligvis ha gjort noe med dette for lenge siden. Når det har gått så mange år uten at du har kjørt, går jeg utfra at du må ta både teori og praktisk førerprøve igjen. Lykke til!" Var alt jeg klarte google frem, men det er sikkert andre her som vet bedre (Eventuelt trafikketaten eller lege?)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Har du hatt anfall det siste året? Hvordan arter epelepsien seg for deg?
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Har flere i min familie med eplepsi. De har fått igjen førerkortet etter 1 år anfallsfri, de har ikke trengt å kjøre opp på ny. Selv om hun ene var ganske fersk sjåfør når hun fikk eplepsi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå