Snuppelure Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hvordan fjernes hvite ringer på bordplater etter fuktige glass som har stått for lenge? Vet at det har vært tråder om dette før. Men finner de ikke igjen.
bølla Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Ta vanlig matolje på flekkene, ta en føner og varm på flekkene. Fjern overskytende olje og voks bordet som vanlig. Går som smurt hos meg iallefall
Kvist Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Legg et rent håndkle på bordet, jeg har litt tykke kjøkkenhåndklær som jeg bretter i to. Og så stryker jeg oppå ringen med strykjernet på lav varme. Vokser etterpå.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Hva slags bord er det dere har hhv strøket og oljet? Er det heltre bord eller er det finerte bord. Jeg har et finert teakbord som trenger den samme hjelpen.
Kvist Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Har gjort det med både heltrebord av "india-typen" og med et gammelt flott bord med sånn finer i mønster på. Med det gamle fine bordet var jeg veeeeldig forsiktig og brukte heller lang tid og svak varme. Ble veldig bra.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk for svar ... Jeg har et gammelt arvet finer bord der noen har satt fra seg diverse varme og kalde drikker på og det ser rett og slett ikke ut lenger. Men dette var jo rimelige metoder som går å gjøre inne (uten vond lukt).
Snuppelure Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk, da har jeg noe nytt å prøve.
MiniMjau Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Jeg fant en artikkel her: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Fa...jern_ringer.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå