Gå til innhold

Slutt å si TISS!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kom med et bedre alternativ (som man kan si høyt på jobben uten å drite seg ut), og jeg skal slutte å si tiss på dagen.

På JOBBEN? :overrasket: vet ikke om jeg tør spørre hvilket yrke du har :)

Forøvrig skjønner jeg ikke helt det store behovet for å nevne noen av disse tingene med navn sånn i det daglige. :)

Skrevet
tissefant er det beste navnet på den

Æsj nei! Hvis det er så forbannet vanskelig å bruke penis, pikk, kølla osv, så kan man bare omtale den som "greia"? Alt som minner om urin/piss bør man helst la være å bruke når voksne prater seg i mellom.

Skrevet
På JOBBEN?  :overrasket:  vet ikke om jeg tør spørre hvilket yrke du har  :)

Forøvrig skjønner jeg ikke helt det store behovet for å nevne noen av disse tingene med navn sånn i det daglige.  :)

Hender det ikke at man har behov for å omtale ting uten at det nødvendigvis har noe som helst med sex å gjøre?

Jeg liker å kunne bruke "vanlige ord", uten å måtte ty til betegnelser som drittunger skriver på vegger rundt omkring.

Jeg sier ikke pikk, kuk, fitte, pisse eller knulle, alt av samme årsak, det er for vulgært til at det faller naturlig. Men jeg mangler gode alternativer.

Og jeg pleier nok ikke å prate om det på jobben akkurat, men kom til å tenke på en gammel diskusjon hvor en dame hadde sagt "fitte" på jobben, og det var noe som folk faktisk reagerte en del på. Derfor jobbeksempelet.

Det er da for gale at man ikke har brukbare ord for alminnelige kroppsdeler?

Skrevet
Hender det ikke at man har behov for å omtale ting uten at det nødvendigvis har noe som helst med sex å gjøre?

Jeg skjønner liksom ikke helt det daglige behovet for å snakke om de kroppsdelene i en ikke-seksuell sammenheng. Hei, Per, står det bra til med penis i dag? :forvirret:

Skrevet
Jeg skjønner liksom ikke helt det daglige behovet for å snakke om de kroppsdelene i en ikke-seksuell sammenheng. Hei,  Per, står det bra til med penis i dag?  :forvirret:

:hoho::legrine:

Det hender da folk snakker om slikt? Av en eller annen grunn? Men at det ville være totalt upassende å si f.eks. fitte?

I familiesammenheng er det i alle fall kjekt å kunne nevne de kroppsdelene uten å samtidig lære ungene ord de helst ikke skal bruke.

Mener dere helt alvorlig at det PASSER seg å si kuk til enhver tid, og ellers får man bare la være å nevne den delen? Går man til legen og sier man har slik-og-slik problem med kuken? Tror ikke det...

Gjest kvinne50
Skrevet

Penis, vagina og vulva hos legen. Pikken og musa blant gode venner. Ellers hinter man..... det fins dessverre ikke så gode gloser her, spes. ikke for oss kvinner.

Ex på hint: Han fikk problemer med 'utstyret' osv.

Tiss er out! :klappe:

Gjest Prinsessepaien som ikke logget s
Skrevet

Jeg sier tiss og forloveden sier tiss..... Synes at kuk, pikko g fitte er for vulgært og vagina og penis blir for formelt.... Men jeg synes at noen kan finne på noen ord som passer, som ikke er barnslige, vulgære eller formelle...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg sier tiss og forloveden sier tiss..... Synes at kuk, pikko g fitte er for vulgært og vagina og penis blir for formelt.... Men jeg synes at noen kan finne på noen ord som passer, som ikke er barnslige, vulgære eller formelle...

Enig. Det hender jeg sier "tingen", "greia", "den der" eller noe, men kan ikke se at pikk eller kuk/kukk er noe bedre ord for penis enn tiss.

Gjest Gjest
Skrevet
tisstisstisstisstisstisstiss

:trene:

Hahaha..... funny honey :ler:

Gjest lille raring
Skrevet (endret)
Jeg sier tiss og forloveden sier tiss..... Synes at kuk, pikk og fitte er for vulgært og vagina og penis blir for formelt.... Men jeg synes at noen kan finne på noen ord som passer, som ikke er barnslige, vulgære eller formelle...

Helt enig.

Endret av Gal.
Skrevet

"kuk", "pikk", "fitte" etc er utrolig vulgært og turnoff for meg ihverftall....

foretrekker å si "utstyr" rett og slett

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg skal slutte å si tiss når alle slutter å si "dåsa". Makan til teit ord på et kjønnsorgan da!!

Skrevet

:dån:

Voksne folk som er så pripne at de ikke takler å bruke voksne ord på kjønnsorganene sine.

Ja,la oss heller si "Kjære, kom og dypp nektarsnabelen din i blomsten min"

Gjest Bellatrix
Skrevet
:dån:

Voksne folk som er så pripne at de ikke takler å bruke voksne ord på kjønnsorganene sine.

Så kuk og pikk er voksne ord?

Takk for dagens latter. :ler::legrine:

Gjest Gjesten
Skrevet

Ååååå, den som hadde hatt reell tilgang på ein ekte nektarsnabel! :sjenert:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg kan ta meg selv i å si tissemannen og tissedama, jeg sier pikk, og jeg sier penis og underliv og dotten, tisselur og tisselura.

Det kommer veldig an på situasjon og hvem man snakker med... Om man sier det med humor, et lite glimt i øyet, til venninner eller gynekolog.

Jeg sier ALDRI høna, musa, dåsa, staken, bevern, knaggen eller pølsa... For ikke å snakke om blomsten min...

Gjest Bellatrix
Skrevet
J

Jeg sier ALDRI høna, musa, dåsa, staken, bevern, knaggen eller pølsa...

:overrasket: Gjør du ikke? Jeg trodde du var voksen, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...