Gå til innhold

Kollektiv - Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig irritert nå!

I går kveld skulle jeg ta bussen hjem. Ventet på stasjonen, men bussen kom 15 minutter forsinket i tillegg til at det skulles byttes sjåfør, noe som tok ytterligere 5 minutter. Sa hvor jeg skulle, men bussjåføren visste ikke hvor mange soner det var til mitt bosted. Måtte til slutt betale 49kr m/overgang. Det var feil pris, men jeg gadd ikke å diskutere når bussen var så mye forsinket.

Det som så skjedde var at da jeg kom til busstoppen hvor bussene skulle korrenspondere, hadde bussen min gått. Har ikke bussjåføren plikt til å si ifra til bussene at de skal vente? På grunn av dette måtte jeg i utgangspunktet ventet i over en time på neste buss - noe jeg ikke følte for. Det hele endte med at jeg måtte ringe etter taxi fordi det var mørkt og kaldt - og ganske så langt hjemmefra. Taxien kom på 300kr.

Er litt forbannet nå egentlig. For en fattig skoleelev er dette ganske mye penger. Penger jeg gjerne skulle brukt på noe annet. Alternativet hadde vært å vente i kulda i over 1 time - med påfølgende forfrosselse - eller å bruke flere timer på å gå hjem. Ingen som kunne hente meg, nei... Og ikke f*** om jeg haiker. Sukk...

Egentlig er dette en fryktelig irriterende prinsippsak. Føler meg skikkelig dårlig behandlet. Pleier å være kjempeærlig når jeg bruker kollektivtrafikken, fordi jeg vet hvor viktig det er å beholde den. Blir ofte tatt for å være barn, uten at de spør om jeg er det eller ikke. Da sier jeg ifra at jeg er voksen. Har til og med fått en kommentar av en bussjåfør en gang: "Neimen, så ærlig du er da. Sikker på at du er voksen? Jaja, da blir det 30 kr til, da..."

Er ikke mors beste barn, er ikke den som bruker kollektivtrafikken så veldig mye heller. Har ikke hatt så mye å klage på før når jeg tenker etter. Likevel - denne gangen ble jeg sur!

Hva syns dere om dette? Er jeg urimelig nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du fikk kvittering fra drosjen?

Jeg hadde sendt den til rutebilselskapet og krevd pengene tilbake. De kan jo ikke vite noe om du hadde noe du MÅTTE hjem for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...