Gå til innhold

tips til "oppslagsverk" om ingredienser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kokebøker, men er ikke så flink til å bruke dem til annet enn basisoppskriftene. Ofte mangler jeg mange av ingrediensene i en oppskrift jeg blar meg fram til, mens jeg ikke vet hva jeg skal bruke de jeg HAR til. Det hadde vært bra med et litt stort oppslagsverk om de enkelte ingrediensene - alt fra ulike deler av kua til alt mulig krydder, grønnsaker osv. Under hver ingrediens bør det stå hva den kan kombineres med, oppskrifter er ikke så farlig, men greit om det står et par grunnleggende tilberedingsmåter. Helst endel grundigere enn Ingrid Espelids kokebok - altså med flere råvarer/ingredienser..

Finnes det noe slikt, i tilfelle hvilke verk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne boken fordi jeg glemte å avbestille den i bokklubben. Jeg liker i grunn boken godt, og kikker i den innimellom. Den blir helst brukt til koselesing, når jeg skal slappe av og vil ha inspirasjon.

Jeg vet ikke helt hva du skal bruke boken til. Men det står f.eks. ikke hvor mange gram det er i en del mel eller kokos. Det står heller ikke hvordan du skal oppbevare ingrediensene.

Derimot er det mange flotte bilder og ingredienser som jeg iallfall blir inspirert av. Krydder, bær, nøtter, korn mm. Det er en utenlandsk forfatter (britisk) noe ingrediensene også bærer preg av. Igjen syns jeg det bare er gøy, for i utlandet har de ofte større og annet utvalg enn her. De mest særnorske variantene finner du ikke i boken.

Det er også noen oppskrifter i boken, men de tror jeg ikke jeg har prøvd.

Skrevet

Den så interessant ut den :) Takk for link. "Alt" trenger jo ikke stå i samme bok, men det virker greit med den typen oversikt, som jeg føler jeg mangler fra før, og ikke får ved å lese bare oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...