Menninni Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 søstera mi går på rehabiliteringspenger. jeg selv har vanlig jobb! for ikke lenge siden døde en av våre slektninger og etterlot seg en del arv til oss. jeg sier til henne at når arven blir utdelt må hun "si opp" rehabiliteringspengene sine for det går ikke an å motta trygd når man får over 200 000 kr inn på kontoen sin neste måned! så sier hun at det gjelder bare de som går på sosialpenger! hvem av oss har rett??
Leo Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Nei, søsteren din trenger ikke å si fra seg rehabiliteringspengene fordi om hun mottar arv siden retten til denne stønaden er uavhengig av formue og er, som de fleste andre former for trygd/stønad, basert på hennes tidligere pensjonsgivende inntekt. Nå vil jeg vel heller ikke på noen måte kalle en person med 200.000 på konto for rik, så jeg ser heller ingen moralske problemer med at hun forstsetter å motta rehabiliteringspenger som jeg antar hun har fått innvilget fordi hun kvalifiserer til å motta dem.
Frujuli Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 søstera mi går på rehabiliteringspenger. jeg selv har vanlig jobb! for ikke lenge siden døde en av våre slektninger og etterlot seg en del arv til oss. jeg sier til henne at når arven blir utdelt må hun "si opp" rehabiliteringspengene sine for det går ikke an å motta trygd når man får over 200 000 kr inn på kontoen sin neste måned! så sier hun at det gjelder bare de som går på sosialpenger! hvem av oss har rett?? ← Hun har nok rett i å behode reabpengene. Om hun hadde em mill, så spiller det ingen rolle. Det er kun ved sosiaalhelp man ike kan ha egne midler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå