miolin Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg er ikke så flink med å få ut følelser skriftelig slik jeg må her... men må dele alt dette med noen. kanskje noen som kan hjelpe meg litt.. Jeg har det ikke godt i forholdet jeg er i. Liker gutten, men der er situasjoner som ikke er til å tåle i lengden. han tar ikke ansvar! Vi har en valp sammen. Skal legge ut dagene slik at den ikke er alene. Jeg tar meg mest mulig fri fra jobb, deltar bare på viktige møter o.l. og da lover han være hjemme med nurket vårt... men tror du han klarer stille opp? niks, der dukker opp "noe mer viktig" og jeg må endre på kabalen for å i det hele tatt få ting til å gå i boks.... Han klarer ikke diskutere. Blir bare sint. Kaller meg stygge ting som egentlig ikke passer si her... svært grovt.. truende osv. blir alltid bare dårlig stemning. Ansvar og diskusjon er han ikke moden for. samarbeid er umulig .. skulle bare ønske det ikke var slik , for er jo så glad i han ... Som i kveld. han blir flyforbanna fordi jeg får opp en uventet situasjon for morgendagen, som gjelder oss begge. må omorganisere. I steden for å diskutere blir han sur... legger alt på meg... han drar. Tar nøklene mine og bilen og drar.. får ikke tak i han. Fikk nå melding om at han er på kino. så her sitter jeg alene. Omorganisert morgendagen med jobben , valpen , møter osv. på egenhånd .. ikke mulighet for å dra ut eller noe... Hvordan blir det når jeg får barn? jeg spør bare..... blir så trist. For vi har bygget opp alt dette vi har nå , sammen ... husker da vi møttes.. verdens herligste gutt. alle minnene.. og sånn ble det.. jeg er trist og lei .. glad i perioder. av og til alt på topp, men så kommer en sånn nedtur.... jeg er en "kjerring" i midten av 20årene ..
liv Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Han klarer ikke diskutere. Blir bare sint. Kaller meg stygge ting som egentlig ikke passer si her... svært grovt.. truende osv. blir alltid bare dårlig stemning. ← Bare det er nok til at jeg hadde pakket baggen - ingen skal komme å kalle meg stygge ting og så kalle seg min kjære litt senere
Libi Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Han virker da ikke som han har mye respekt for deg?. Det kommer neppe til å forandre seg, kanskje heller bli mer og mer. Hvis ikke han er interessert i å prate ut, er han heller ikke særlig interessert i å finne løsninger på hvordan dere kan få det ordentlig bra igjen. Skal da ikke være sånn at dere skal ha det fint når det passer seg slik for han? Man må kunne gi og ta, og her høres det ut som du gir mer enn du noen gang kommer til å igjen fra denne karen. Man unnskylder så altfor lett, fordi man klamrer seg kanskje til alle de veldig gode periodene. Det er viktig å tenke godt igjennom ting, se om dere er kommet inn i et mønster, prat ut med han når du er klar, Er han ikke villig til å finne ut en måte dere kan samarbeide på - også når det skjer uventede ting, er han heller ikke den du trenger videre. Han høres egoistisk ut. Hvorfor skal han stikke med dine nøkler? Han drar på kino og syns det er greit at du skal være nødt til å holde deg inne? Du bør nok tenke godt gjennom hva du ønsker deg fremover i tid. Valget blir nok enklere da. Klem fra meg
miolin Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2007 takk for svar... Uff...hadde jo helt klart sett den beste utveien på denne situasjonen hadde jeg stått på utsiden og betraktet det hele, men er noe annet når sitter midt oppi det. . lett å se med følelser og hjerte , ikke med fornuft og hjerne. .. snart er vel den filmen han er og ser på kino ferdig også .... uff.. aner ikke om han er alene eller sammen med noen ... tenker jo litt den veien også. han er ikke typen til å dra ut sånn med en annen ,men en vet jo aldri,, hva skal jeg si til han når han kommer inn døra da? før fikk jeg høre jeg var drømmedama osv. hørte at broren hans og han slang stygge komentarer til hverandre, men aldri noe mot meg. Naivt nok så tenkte jeg heller aldri i de baner at det noen gang skulle rette seg mot meg sliten .... jobben forventer mye av meg.. valpen krever sitt (ikke noe problem i seg selv men.. ) og typen og vi pusser opp , så er litt kaos her.. så er så masse på en gang..
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Hvordan blir det når jeg får barn? ← Du er vel ikke gravid allerede? Og det burde du ikke bli med denne fyren. Jeg tviler på at dette vil vare i lengden hvis ikke han forandrer seg drastisk (det er et ganske håpløst prosjekt å prøve og forandre noen).
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Han klarer ikke diskutere. Blir bare sint. Kaller meg stygge ting som egentlig ikke passer si her... svært grovt.. truende osv. blir alltid bare dårlig stemning. Hvordan legger du opp til diskusjon da? Blir du anklagende, legger du skylda på han el? Eller prøver du å snakke mer "pedagogisk"; f. eks fortelle ham om hva hans atferd gjør med deg ("jeg blir lei meg når du gjør x og y. Jeg føler meg maktesløs. Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre det lettere for deg å...."). Det sistnevnte, pleier å åpne opp for en mer vennligsinnet kommunikasjon tilbake. Blir du anklaget, er det naturlige å gå i forsvar, anklage tilbake, eller bli sint eller taus. Sier ikke dette er din feil, men synes det blir litt enkelt å si at han er umulig og at du bør gå fra ham. Han høres ut som en dust ut fra det du skriver, men vi får jo bare din versjon. Og god hjelp til deg er vel at vi utfordrer deg litt? Pleier å være lettere å endre seg selv enn å endre den andre i et forhold. Hva er at han er en idiot og hva er samspillet mellom dere? Hvorfor blir han så lett sint over bagateller? Er han bare helt umulig med et ustyrlig temperament eller handler det om større ting som ligger under, f. eks at han føler seg avvist av deg, at du ikke synes han holder mål, at du ikke ser det positive han bidrar mer el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå