Gå til innhold

Psykolog?

Efelia

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen psykologer eller noen som tar embetsstudie som kan fortelle litt om dette yrket? Høres veldig spennende ut, Vet det er harde krav for å komme inn på studiet. Men hadde vært moro å få en liten briefing om hva en kan jobbe som (kan vel spesialisere seg?), arbeidspress, lønn, arbeidsmuligheter etter endt studie etc etc?

Eller om det finnes noen lignende jobber for de av oss som ønsker å bli psykolog, men som ikke klarer karakterkravene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kommer inn på Psykologi grunnfag studiet.

Det er veien videre som blir tøff..

Så hvis du er intressert i faget, vil det ikke bli

så vanskelig å komme videre..

Finner du ut etter endt grunnfag at det ikke var psykolog

du ville bli alikavel, har du ihvertfall fått med deg 3 poeng.

+ at grunnfag psykologi er greit å ha med seg på cv'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med profesjonsstudiet i psykologi ved UiO. Målet er å spesialisere meg innen klinisk psykologi.

Som psykolog har man tilnærmet ubegrensede muligheter hva yrkesaspekter angår. De fleste psykologer i dag arbeider enten innenfor barne- og ungdomspsykiatri, eller voksenpsykiatri, eller de er privatpraktiserende. Mange kombinerer også disse to tingene. I tillegg har man muligheter innen f.eks. forskning og undervisning, skolepsykologi (ped.psyk.tj.), organisasjoner og næringsliv, juss, idrettspsykologi, rusmiddelomsorgen, m.m.

Man har veldig gode utsikter til å få seg arbeid etter fullført utdanning. Behovet for psykologisk ekspertise er stadig økende.

Send med en PM, så kan jeg tipse deg om hvor du kan henvende deg ang. f.eks. psykoterapeutisk utdanning, både i inn- og utland, hvis du er interessert i dette. Dette er et fire årig studium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...