kitekatt Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg prøvde nå og sminke meg noe ala Dette. Ikke så veldig pent da jeg har brungrønne øyne og er mørk i håret. Jeg kommer itl å gå kledd i svart med søkv innslag på toppen og i smykker. Hvilken farge bør jeg ha på øyeskyggen istedenfor? Jeg kler IKKE blått og grønt. Kan jeg bruke slikefarger? ER det 70 talls glam disco nok?
Gjest Fjellsippa Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Jeg kan ikke huske at det var slike farger på 70 tallet. Det var ikke vanlig med rød øyenskygge. Jeg mener å huske at den skulle være grønn eller blå. Øynene kunne være kraftig markert med svart eyeliner både oppe og nede. Leppene var gjerne mørkerød eller rosa. Kosmetikk fra Mary Quant var populær. Jeg tror den kom til norge da, selv om hun var stor i England på 60 tallet.
kitekatt Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2007 Jeg kan ikke huske at det var slike farger på 70 tallet. Det var ikke vanlig med rød øyenskygge. Jeg mener å huske at den skulle være grønn eller blå. Øynene kunne være kraftig markert med svart eyeliner både oppe og nede. Leppene var gjerne mørkerød eller rosa. Kosmetikk fra Mary Quant var populær. Jeg tror den kom til norge da, selv om hun var stor i England på 60 tallet. ← hehe. mamma brukte fra Mary Quant, ja! De husker jeg godt, men det var mer på 80 tallet...og hun brute den lilla. æsj, da? Vil jo gjerne være så 70 talls som mulig, men det var virkelig IKKE pent til meg
kitekatt Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2007 Se på gamle bilder av ABBA? ← Gjør fakltisk det nå, men jeg synes de har særdeles naturlig sminke...
Gjest Fjellsippa Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Gjør fakltisk det nå, men jeg synes de har særdeles naturlig sminke... ← En god ide å se på Abba. Hvis du synes at sminken ser naturlig ut er det kanskje fordi sminken ikke var så ekstrem på 70 tallet som du kanskje tror. I en del kretser var den kanskje det, men blant vanlige ungdommer, som gikk på disco, var det ikke så mye glam. Mary Quant var nok populær på 80 tallet også ja
kitekatt Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2007 En god ide å se på Abba. Hvis du synes at sminken ser naturlig ut er det kanskje fordi sminken ikke var så ekstrem på 70 tallet som du kanskje tror. I en del kretser var den kanskje det, men blant vanlige ungdommer, som gikk på disco, var det ikke så mye glam. Mary Quant var nok populær på 80 tallet også ja ← Ok, hvis jeg skal være skikkelig disco glam da? Dette er jo et temaparty, og siden klærne er svarte og håret mitt kort, vil jeg ihvertfall være sminket riktig
Gjest Fjellsippa Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ok, hvis jeg skal være skikkelig disco glam da? Dette er jo et temaparty, og siden klærne er svarte og håret mitt kort, vil jeg ihvertfall være sminket riktig ← Kankje noe av dette kan inspirere deg. Øynene til Sarah Jessica Parker er typisk 70 tall. Endret 25. februar 2007 av Fjellsippa
Catzy Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 Ta en titt på dette galleriet med bilder av Cher 1970-1979: http://www.everythingcher.com/pages/gal1970.htm Mulig det var naturlige farger, men Cher var ikke akkurat diskret sminket.
Gjest Fjellsippa Skrevet 25. februar 2007 #10 Skrevet 25. februar 2007 Ta en titt på dette galleriet med bilder av Cher 1970-1979: http://www.everythingcher.com/pages/gal1970.htm Mulig det var naturlige farger, men Cher var ikke akkurat diskret sminket. ← Ja, der har du virkelig glam fra 70 tallet
kitekatt Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ta en titt på dette galleriet med bilder av Cher 1970-1979: http://www.everythingcher.com/pages/gal1970.htm Mulig det var naturlige farger, men Cher var ikke akkurat diskret sminket. ← Ok....mye jordfarger...kledelig til meg, men litt kjedelig da. Mewn ser ut som om jeg kan bruke de fargene fra bodyshop allikevel, da. Tror jeg ligger unna blått egentlig. Så helt gal ut med det. Skulle nesten hatt tak i en parykk, men....tror det blir veldig varmt Edit: Her er forresten bilder fra prøvesminkingen med blått og grønt. Fargene komme rikke så godt frem på bildet, da, men det var ganske knæsj...sytes ikke det ble så fint til meg liksom... Kanskje blålilla øyeskygge er bedre til meg? Er DET 70 talls nok da? hehe Endret 25. februar 2007 av kitekatt
Catzy Skrevet 25. februar 2007 #12 Skrevet 25. februar 2007 Se på Cher på dette bildet. Hun bruker lilla i hvertfall. http://www.everythingcher.com/images/gallery/1970/13.jpg Ser ut til at greia er lilla nesten opp til øyebrynet (f.eks. den nederst til høyre hos bodyshop), og så markere globelinjen med en mørkere farge (f.eks. den øverst til høyre hos BS). Og så ta på falske øyevipper, evt. bare vanlig maskara i 3-4 lag...
kitekatt Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2007 Se på Cher på dette bildet. Hun bruker lilla i hvertfall. http://www.everythingcher.com/images/gallery/1970/13.jpg Ser ut til at greia er lilla nesten opp til øyebrynet (f.eks. den nederst til høyre hos bodyshop), og så markere globelinjen med en mørkere farge (f.eks. den øverst til høyre hos BS). Og så ta på falske øyevipper, evt. bare vanlig maskara i 3-4 lag... ← Ja...får nesten prøve meg litt frem...kanskje ikke de fra bodyshop er knæsje nok, men hvis jeg skulle brukt jordfarger er den sikkert flott. Jeg er født i 1975, så jeg husker 70 tallet dårlig...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå