Gå til innhold

Overdose salt

Piglet

Anbefalte innlegg

I går mens jeg drev og laget middag, skulle jeg salte woken min. Men plutselig lå hele innholdet fra saltbøssen nede i gryten... :evil:

Jeg prøvde mitt beste og skrape vekk all den synlige salten, og tenkte at den kanskje kunne spises. Jeg er jo en fattig student. Det kunne den ikke, ihvertfall ikke uten at jeg ble fullstendig dehydrert.

Er det noen som har opplevd det samme, og er det evn. noe man kan gjøre for redde maten eller "suge" bort salten. Er noe klønete, så det ville ikke undre meg om jeg kunne klare øvelsen en annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Hva om du anskaffer en LITEN saltbøsse, dersom du er utsatt for faren for at dette kan hende ofte? Eller legger deg til den fine vanen forrige genreasjon ofte har, om at de ikke har saltet rett i maten, men slår passe mengde i hånde, og fordeler det deretter utover maten? Det vil kanskje avverge problemet FØR maten er ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et par tips som kan hjelpe noe, men ikke så veldig myhe. Rå potet som noen nevnte, eller melk, men det er jo ikke all mat du kan putte dette i.

Det beste tipset er vel å la saltet være i en litt mindre skål og bruke fingrene til å ta klyper med salt opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene! Må bare si at det aldri har skjedd før...

Saltkvern er en fin ting, da blir det aldri for mye!

Det var faktisk en saltkvern jeg brukte, jeg skrudde bare av hele lokket! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ris og poteter suger til seg salt.

Jeg dreit meg ut i en eksamen engang, gjorde akkurat det samme.

Retten ble reddet av at jeg hadde potetene oppi retten i stedet.

Kjipern, men det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...