Gjest Primula Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Om ikke lenge reiser vi med datra vår på 9 mnd til syden. ( Til Kypros) Jeg er sikker på at det er mange her som har reist med små barn, og lurer på om dere vil dele tips og råd. Jeg lurer spesielt på hva som er lurt å ha med av klær. Hva brukte dere mest av? Bodyer, t- skjorter, bare bleier? Dessuten lurer jeg på det med mat. Er det enklest å ta med hjemmefra? Da må vi ta med både morsmelkerstatning, grøt og middagsglass. Hva må vi ha med av medisiner? Febernedsettende må vel med. Hva annet? Vi skal ha med vogn, får reiseseng på hotellet. Skal prøve å låne/ kjøpe brukt en babybjørn. Ser for meg at det kan være lurt på flyplassen. Tenker litt på bilstol, men vi skal ikke leie bil.. Men ta buss, og mulig det blir en taxitur.. Er litt usikker på det. Er det noe annet som vi bare MÅ ta med oss? ( ja, solkrem selvfølgelig.. )
Tusenfryd Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Vi tok ikke med bilstol, men satt på buss og i taxi med ungen på fanget. Sikkert ikke bra... Husk hodeplagg til barnet, bandana, solhatt el. Og badebukse. Bleier er som regel dyrere i "Syden" enn hjemme, så vi tok med en pakke av det.
Gjest vsn Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Jeg tenker helt motsatt. Mer sånn: hva trenger vi IKKE ta med. Ganske stolt over at vi ifjor reiste til Tyrkia. 2 voksne og 4 unger. Vi fikk plass til alt i en koffert og en liten bag + trilla til småingene da. Fikk kommentar på Gardermoen da vi sjekka inn: "endelig noen som har pakka fornuftig". Jada vi gikk tom for bleier. Men det får man kjøpt overalt. Klærne fikk vi vaska der nede. Man får kjøpt det meste, så hvorfor skal man gidde å pakke så mye?! Satser på å pakke minst mulig denne gangen også. Får sikkert vaska klærne i Thailand også. Viktigste er undertøy, toalettsaker, pass og billetter
flopp Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Vi var på Kypros i fjor, dog med litt større barn enn dine vil jeg anta, men minste brukte fremdeles bleie. Man får kjøpt det meste der nede, man må heller tenke over hva man er villig til å betale for det... De har de kjente bleiemerkene bl.a, men en pakke Libero-bleier kostet meg over 200 kroner (og det var ca samme pris i alle butikker vi var i). Du kan tenke deg når en tube kaviar, den svenske lille "Kalles kaviar", koster rundt 50-60 kroner så betyr det at dersom du ønsker å handle skandinaviske varer der nede som barnet er vant til og liker, så må du belage deg på å punge ut litt ekstra! Vi for vår del velger heller litt mer bagasje på turen ned - og dermed også mer plass til evnt det man handler der nede når man reiser hjem igjen . Hyggeligere å bruke penger på restauranter, opplevelser etc. synes vi.
Jens Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 sønnen min brukte sånn solfaktor drakt man kjøper på apoteket hele sommeren. Ellers naken/med bleie, så klær trenger de ikke mye av. Bilstol er viktig for det får du ikke leid med mindre du leier bil. Og de bilstolene er veldig dårlige.
Murf Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Av medisiner anbefales ofte febernedsettende og GEM-pulver (pulver som røres ut i væske for å forhindre væske- og salttap ved dehydrering ved diare).
Gjest Primula Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Ok, takk for gode råd. Vurderer en sånn soldrakt ja. Er de lange forresten? Regner med vesla krabber rundt når vi skal dit. Er veldig usikker på om vi trenger bilstol. Den er fryktelig tung å bære + at det blir mer enn nok av andre ting å ha med. Vi får heller vurdere å droppe taxiturer. På bussen til og fra flyplass får vi heller ha henne i fanget. Det gjør man jo i Norge også. . Siden jeg reiser alene med to barn ( er flere i følget, men ikke pappaen liksom) skal jeg prøve å pakke alt vi trenger i en koffert + en sekk på flyet. Må vel ta med bleier og barnemat ja. Hører flere si det er rådyrt der. Tar gjerne imot flere råd altså.
Gjest Dingo Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Vi tok med bleier og barnemat ( middagsglass og barnegrøt) og en skål med lokk og en skje, men måtte kjøpe en bleiepakke ( har to bleiebarn). Ellers hadde vi med febernedsettende, termometer og alt sånt. Ta med noen få favoritt klær, og ikke slik som meg omtrent hele garderoben;) Vi kom hjem med flere plagg som ikke var brukt en gang, både til barna og meg. Men det er greitt å ta med noen varme klær også. Kjempesmart å ha en god barnevogn med, som er god å trille og ligge i. Vi hadde ikke med bilstoler vi heller, syntes ikke vi hadde kapasitet til å ta med det. Men vi bodde slik at vi bare fulgte buss til/fra flyplassen, og det var all kjøringa vi hadde behov for. Vi pleier å ta med noen gamle og slitte badehåndklær, som vi slipper å ta med hjem. Da har vi dessuten plass til ting vi kjøper:) Dette ble veldig rotete, men shit au;) Lykke til med turen!!!
Gjest Primula Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Vi pleier å ta med noen gamle og slitte badehåndklær, som vi slipper å ta med hjem. Da har vi dessuten plass til ting vi kjøper:) Dette ble veldig rotete, men shit au;) Lykke til med turen!!! ← Hei, det var jo veldig lurt. Takk for gode tips.
Grooo Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 En på ni måneder er nok ganske stor til BabyBjørn. Min erfaring er at BB ikke er god for hverken bærer eller barn i det hele tatt, og de fleste andre er også enige i at for et så stort barn er det ganske umulig for begge. Anbefaler deg å prøve Ergo eller Patapum hvis du vil ha en formsydd sele, ellers er en Mei Tai absolutt å anbefale. (Bilder i signaturen min også.)
Gjest Primula Skrevet 27. februar 2007 #11 Skrevet 27. februar 2007 Hm..ja, hun er kanskej for stor for bæresele ja. Det har jeg ikke tenkt på... Vi har ikke bæresele, men tenkte å kjøpe en brukt til å bruke på denne turen. Den patapum så jo veldig fin ut, ikke så veldig dyr heller. Hm..skal tenek litt på det. Er sikkert ikke så greit å få tak i brukte sånne vil jeg tro.
Grooo Skrevet 27. februar 2007 #12 Skrevet 27. februar 2007 Det er ofte slike ting til salg brukt på Tettinntil. Og hvis man er registrert der får man også rabatt enkelte steder så den blir enda 10% billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå