Gå til innhold

olje til benkeplate (ikea)

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke det du spurte om, men jeg vil bare tipse om at Ikea sin olje er utrolig dårlig. Vi har benkeplate (heltre bøk) fra Ikea og kjøpte også oljen deres, men det gjør vi aldri igjen. Jeg merket det først ved at benkeplaten aldri ble mettet av oljen, til tross for mange strøk. Etterpå brukte jeg istedet Liberon olje (og Liberon møbelpuss før du bruker oljen, for å få vekk gammel olje og urenheter) og den er mye bedre. Jeg trenger bare gå over et par ganger og i tillegg så jeg at benkeplaten også ser mye penere ut og vannet preller bedre av i forhold til når jeg brukte Ikea-oljen. Bare et lite tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt mange delte meninger om denne oljen så jeg er litt usikker... Men nå fikk jeg et tips om å bruke grønnsåpe så lenge så da gjorde jeg det, og det ser ut til å funke utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bruk vanlig soyaolje - fungerer utmerket og så er det billig :ironi:

Enig her! Eg tek den olja eg har. Om det var raps- eller soyaolje eg brukte på mi ikeaplate hugsar eg ikkje, men det fungerte bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere pronomen benkeplate fra Ikea? Hordan gjør du det da med den soyaoljen? Vil det ikke bli kliss/lukt? J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg kjøpe denne? Jeg har spurt både på Jernia, Interiørland og Obs! bygg, ingen har den....

Liberon får du på Fargerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme har jeg lakkert benkeplate men bruker soyaolje på kjøkkenbordet da det er ubehandlet. Jeg bruker den myke siden på en skuresvamp, tømmer olje på den og gnir det ut over bordet. Tømmer du olje rett på bordet/benken og gnir utover har jeg oplevd at det blir merker da oljen trekker seg ned der jeg har tømt den - dvs det blir ujevnt.

På jobben har vi benkeplate fra ikea, men vet ikke hvilken type det er. Gjør det på samme måten der også og det funker bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg har forsøkt både soyaolje og olje som er spesielt beregnet på benkeplater, og jeg synes absolutt at den siste var best. Matoljen metter ikke treverket like godt, og man må olje mye oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest

Dere som har brukt Soyaolje på ubehandlet tre, hvor mange ganger oljet dere det, og hvor mange timer mellom hvert strøk? Skal det stå i 24 timer før man setter noe på bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
<span style='color:purple'>Liberon får du på Fargerike.</span>

Yes, helt korrekt! Og har de ikke på lager så bestiller de=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ikea-oljen. (Fulgte bruksanvisningen) Ikke noe galt med den. Benken er fin som ny, og trenger bare litt vedlikehold en sjelden gang. (Eikeplate, 4 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alt annet enn ikea-oljen, den er noe herk!

Vi brukte Liberon-olje, og er veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
Gjest Gjest_Rune_*

Kjøp liberon på ebay.co.uk. Betalte 110 kr for en halv liter inkl frakt... Fikk den etter en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...