Helen Skrevet 25. februar 2007 #1 Del Skrevet 25. februar 2007 Hver gang bikkja har hatt løpetid får hun innbilt svangerskap, det er så man blir helt sprø Hun drar rundt på et pipe piggsvin, det har hun med seg over alt. Jeg har prøvd å gjemme det man da blir hun helt vill. Hun piper og uler, stresser rundt som noe annet rart. Ikke spiser hun omtrent og graver som en mulvarp så fort hun kommer ut. Gå tur med henne er bare å glemme for hun kan ikke gå ifra "valpen" sin, hun har prøvd å hatt den med seg men den er litt for stor til at hun klarer å holde den i munnen over lengre tid. Dette er en veldig slitsom tid for oss alle, hun piper, stresser og driver seg hele natta også så til tider er det håpløst å få sove. Jeg har snakket med dyrlegen om å fjerne livmora på henne så vi slipper dette men det koster over 5000,- og det har vi bare ikke råd til, det er visst en stor operasjon siden hun er så stor (er en Berner sennen). Å sette sprøyte på henne for å unngå løpetid vil ikke dyrlegen anbefale, for det var visst ikke helt bra. Er det noen som har noen gode råd til meg, før jeg blir sprø?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 25. februar 2007 #2 Del Skrevet 25. februar 2007 Uff,glad ikke hunden min var så ille da hun hadde innbilt svangerskap.... Men slipper det noe mer,hun fikk livmorbetennelse for en stund siden! Men det var en dyr operasjon, med medisiner og alt kostet det meg 8500 kr... Men det eneste rådet jeg har til deg er å gå turer,ta vekk leker.... Prøve å få henne til tenke på andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 25. februar 2007 #3 Del Skrevet 25. februar 2007 Hva med å få resept på Galastop? Det har hjulpet her i gården i hvert fall. Tilsetter noen få dråper i foret over noen dager. Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lolle Skrevet 25. februar 2007 #4 Del Skrevet 25. februar 2007 min dachs har også innbilt svangerskap ved hver løpetid...men det er ikke så ille som med din heldigvis.dyrlegen min sa at det hjelper hvis man går masse lange turer,at da går det raskere over ihvertfall,og det syns jeg har hjulpet endel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solaa Skrevet 2. mars 2007 #5 Del Skrevet 2. mars 2007 jeg har selv han hund, så jeg har heldigvis ikke dette problemet, men min vennines lille frøken har akkurat funnet ut at hun vil være drektig, selv om hun da ikke er det... Hun fikk streng beskjed om å ikke gi hunden noen form for leke slik at den kan passe på den som valpen sin, hun skulle bryte opp i det dagelige mønsteret, slik at hunden opplevde nye ting den kanskje syntes er spennende. Så om det er vanskelig å ta fra den leken, så pass på å følge med neste gang kanskje, slik at den ikke rekker å komme så langt at den adopterer en bamse, så en kan fjerne alt på forhånd.... Bare en ide, for jeg har ingen dypere erfaring enn å høre på min venninne, men det var i alle fall dette hun fikk beskjed om Lykke til (glad jeg har han akkurat på det feltet gitt) (og mange andre selvfølgelig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 2. mars 2007 #6 Del Skrevet 2. mars 2007 Det høres ut som hunden din sliter med dette. Få resept på galastop, så går det over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 4. mars 2007 #7 Del Skrevet 4. mars 2007 Galastop har jeg aldri hørt om - hva er det egentlig? For hunden vår har det vært såpass plagsomt med innbilt svangerskap at dyrlegen til slutt syntes det var på sin plass å gi henne p-sprøyte. Hadde hun vært yngre ville jeg aldri gjort det. Hun er 9 1/2 nå. Hvis "Galastop" er noe som hjelper en hund igjennom dette, så synes jeg det er veldig rart at dyrlegen ikke anbefalte det, i steden for p-sprøyte som kan gi alvorlige bivirkninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 4. mars 2007 Det høres ut som hunden din sliter med dette. Få resept på galastop, så går det over! ← På denne siden sto det bare at Galastop hindrer melkeproduktsjon, men det er ikke det som er problemet med hunden min. Problemet her er at hun blir helt på styr, jeg har hørt at det blir bedre hvis man går mye turer, men jeg gidder ikke gå tur når hun setter seg på rompa når vi kommer 100 meter nedi vegen. Det blir litt for tungt å bære ei bikkje som veier 35 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 5. mars 2007 #9 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver m@msen, og må bare si at jeg føler med deg.. Eldste hunden her i huset er også sånn at hun får innbilt svangerskap.. hun hyler ca en mnd i strekk, bærer rundt på favorittpipeleken sin, graver seg ned i senga vår sammen med den pipeleken og stakkars den som kommer i nærheten av henne, for da blir hun fly forbanna, glefser og biter.. Nå er hunden snart 6 år og jeg syns det bare har blitt verre de siste par årene.. Jeg har pratet med dyrlege uten å få noen spesielt gode råd.. kanskje ikke så lett for dyrlegen å undersøke hunden når hunden er i sin verste periode og slo seg totalt vrang når hun skulle dit.. For det første kunne hun ikke gå fra "valpen" sin, for det andre så likte hun IKKE dyrlegen og hadde tydeligvis bestemt seg for at dyrlegen ikke skulle få ta på henne På vei ut av dyrlegen husker jeg vi møtte en valp som skulle inn og da var jo det hele ti ganger verre for hunden min ville jo helst ta med seg valpen hjem noe hun jo ikke kunne og jeg hadde dermed en sinna, hylende hund i bilen hele veien hjem.. JEPP, gøy med hund ja Eneste rådet vi har fått er å vurdere om hun blir verre og blir hun det så bør vi kanskje tenke på å avlive henne Hun er snill som et lam når hun ikke har disse periodene og er verdens herligste hund. Vi har prøvd å fjerne alle leker, og det løste hun enkelt med at hun åpnet klesskapet, dro ned alt hun klarte fra hyllene og tok det med seg opp i senga og gravde " bås " til seg og klærne ( som hun da tydeligvis lot som var valp) Vi har prøvd å gå mer tur enn vanlig i disse periodene og det syns jeg hjalp litt sist gang hun var sånn, og hun har også bur hun må sitte i når hun er som verst for å holde henne unna alt hun kan late som er valp. Det hjelper litt. Samtidig så er vi obs på at hun får masse ekstra kos og oppmerksomhet når vi ser at hun begynner på en sånn periode, sånn for å forebygge. Men det må skje med det samme man begynner å se hun har symptomer for det nytter ikke med kos og oppmerksomhet når hun allerede har blitt en sinna, hylende hund Så jeg har egentlig ikke noe gode råd til deg bortsett fra å ta vekk alle leker, skjerm henne vekk fra alt hun kan late som er valp og forebygg med mange lange turer og kos og oppmerksomhet.. Hvis noen har noen mirakelkur, ja så vil jeg også gjerne vite om den ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 9. mars 2007 #10 Del Skrevet 9. mars 2007 Så jeg har egentlig ikke noe gode råd til deg bortsett fra å ta vekk alle leker, skjerm henne vekk fra alt hun kan late som er valp og forebygg med mange lange turer og kos og oppmerksomhet.. Hvis noen har noen mirakelkur, ja så vil jeg også gjerne vite om den ja ← Det må da være bedre, som vi gjør, å gi henne p-sprøyte enn å avlive henne? Det å gi hunden vår p-sprøyte satt veldig langt inne hos oss, men hun er såpass plaget at dyrlegen faktisk syntes det var bedre å risikere bivirkningene enn å la henne lide som hun gjør etter hver eneste løpetid. Får hun kreft i livmoren av sprøyten, så får man jo heller avlive henne da, mener jeg. Hun trenger jo ikke nødvendigvis få kreft, og da har dere en hund med mange fine år foran seg uten disse plagene. Hun den vår har i hvert fall fått et nytt liv etter at vi begynte med sprøyter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå