Bjørnen Skrevet 27. mars 2002 #1 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei! Jeg ber om råd fra deg/dere. I dag har jeg fått tlbud om kjøp av bærbar PC Toshiba Satelite 4700 *500 mHz Pentium 3 prossessor *6 GB hard-disc *64 RAM *56 Kb modem *Windows 98 Maskina er en utstillingsmodell, ubrukt og 2-3 år gammel. Pris: kr.5.000,- Garanti: kjøpsloven Selges fra butikk. Mine spørsmål er: - er kr.5.000,- et bra tilbud? - er Toshiba Satelite 4700 en bra maskin? - er det kostbart å øke til mer RAM, på denne maskina? Til slutt: - maskina skal hovedsaklig brukes til Excel og Word. Håper det er noen av dere som kan hjelpe en amatør i villrede. Takker på forhånd! Mvh Bjørnen12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #2 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg syns det høres ut som ett bra tilbud, med tanke på at den er helt ubrukt.. Personlig sitter jeg på en Toshiba Tecra som jeg er meget fornøyd med og ser derfor ingen grunn til at du ikke skulle bli det samme Når det gjelder RAM til denne maskinen, er det jo litt knotete å montere i forhold til i en stasjonær utgave, men så alt for dyrt er det ikke 128MB kommer på 5-700kr og det dobbelte for 256MB. Jeg skjønner ikke helt poenget med å stappe mer RAM i den hvis det er Office-prog. du skal bruke den til. Den kommer ikke til å bli så mye hurtigere at det er lønnsomt vil jeg tro.. Det er jo ikke all verdens med skjermkort osv. i den:-) For meg har liksom kriteriene for bærbar alltid vært at de har: 1. CD spiller 2. Diskett-stasjon 3. Bra skjerm (mange er helt håpløse) minst 2 PCMCIA-porter 4. Stor nok harddisk til å legge inn Windows/Office ++ prog jeg bruker til programmering... (6 GB holder i massevis i noen år enda) 5. RAM nok til å kjøre de prog jeg trenger 6. Nettverkskort (bare hvis man trenger det, og det gjør jeg... hehe) Og selvfølgelig alt det andre, som alltid følger med... Det er jo ikke poenget med bærbare at man skal kunne spille de nyeste spillene... Lykke til i fall du kjøper!! Cabron (drikker for mye kaffe, og får ikke sove...hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aniN Skrevet 28. mars 2002 #3 Del Skrevet 28. mars 2002 Hei Bjørnen! Så vidt meg bekjent er det ikke laget noe Toshiba Satellite 4700, derimot finnes det en Satellite med samme specs, nemmlig Satellite Sat Pro 4280. Du kan lese mer om maskinen her: http://www.toshiba-dm.com/products/product...entID=836&ssp=0 Du må tenke igjennom hvorfor en utgått modell har vært bare "utstillings PC" de siste 2-3 årene.. det henger ikke helt på greip. Men er maskinen i god stand, så er det ingen ting å si på prisen, nyprisen lå vel på ca. 20-25.000 den gangen den var ny. Litt avhengig av utstyr. Ja, RAM oppgradering er kostbart dersom du skal kjøpe en ny brikke. Her svinger prisene noe, men fra Toshiba koster en 64MB SDRAM brikke til denne maskinen over 2000 kr. Lykketil! (Hvis du ikke skal bruke maskina til annet enn word og exel så holder den i massevis!) _________________ Klem fra Nina 1212[ Dette Innlegg er endret av: aniN den 2002-03-28 04:08 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnen Skrevet 28. mars 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mars 2002 Takk for svar Cabron og Nina! Maskina var opprinnelig priset til kr. 15.000,-. Tror det forklarer hvorfor den har blitt liggende usolgt i butikken. Bjørnen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #5 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg må si meg enig med aniN her. Syns det var snålt at den har ligget i utstillingen så lenge. For hva da? Vanligvis så utstiller de kun de nye modellene. Hva hvis en kunde kom inn og spurte om den modellen der? "Nei den er to år gammel" Pass på så du ikke blir lurt da.. Jeg har en Toshiba tecra 9000 og den kostet 35.000,- så toshiba er en bra maskin! Jeg søkte på nettet, men jeg kan ikke finne den maskinen du refererer til?? Og man trenger ikke rare maskina hvis den bare skal brukes til exel og word. -K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #6 Del Skrevet 28. mars 2002 Hei igjen... Jeg søkte også etter den modellen i går, men det spilte da ingen rolle at jeg ikke fant den... spesifikasjonene er jo de samme uansett om den heter 4700 eller 4600 eller hva som helst. Jeg vil tro at det ikke er Elkjøp som sier de vil selge den så billig, så hvorfor den har ligget der lenge vet ikke jeg noe om. Uansett... med kvittering og garanti tror jeg neppe du finner noe bedre kjøp enn dette på QXL eller andre steder (så hvis den skulle vise seg å være brukt av en i butikken, har du fortsatt garantien... noe du ikke får noe annet sted med brukte PCer). Jeg sier bare..... løøøøøp og kjøøøøp.. Cabron (som men er det skulle la seg ordne å kjøpe RAM fra en annen levrandør enn Toshiba til under halve prisen!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #7 Del Skrevet 29. mars 2002 ps: Hvis du kjøper RAM fra en annen leverandør så kan du bare kaste garantien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #8 Del Skrevet 30. mars 2002 Hvis du kjøper RAM fra en annen levrandør, så for guds(min) skyld ikke si det til Toshiba... ta den ut hvis du skal levere den på service.... hehehe Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnen Skrevet 3. april 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 3. april 2002 Hei igjen! Det vart handel og maskina heter: Toshiba Satelite 4270 *500 mHz Pentium 3 prossessor *6 GB hard-disc *64 RAM *56 Kb modem *Windows 98 Maskina er en utstillingsmodell, ubrukt og 2-3 år gammel. Pris: kr.4.500,- ( pruttet ytterligere kr.500 ) kr. 500,- ( "Clubline" bæreveske, 43% avslag) Totalt kr.5.00,- Garanti: kjøpsloven Solgt fra butikk. Mitt bruksbehov er Word og Excel. Så spørsmålet blir da: Har jeg gjordt en god handel? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #10 Del Skrevet 3. april 2002 Jepp:-) Det kan hvem som helst si hva de vil om, men du har ikke noe problemer med å få igjen pengene du ga for den i nærmeste framtid.. Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnen Skrevet 4. april 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 4. april 2002 Hei igjen! Hyggelig å høre at jeg har gjordt et godt kjøp. Vet noen hva nettverkskort, til maskina jeg har kjøpt, koster? Altså en Toshiba Sattelite 4270 Takk for svarene. Til veldig god hjelp, for en data-amatør som meg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnen Skrevet 16. april 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 16. april 2002 Hei igjen! Ja, da har jeg hatt min bærbare i 2 uker. Jeg er godt fornøyd, veldig godt fornøyd! Har installert Office XP og maskina gjør jobben jeg forventa. Takk for rådene dere gav! Bjørnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå