Arkana Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Ja, da er det på tide for meg å se etter brudekjolen min (samboeren min kjøpte dressen sin for et par uker siden, kjempestilig ble han! ). Jeg skal ikke ha noen typisk brudekjole, og den skal ikke være hvit. Det blir vel mer i nærheten av en selskapskjole, men vil ikke ha noe overdådig. Vi skal ha en liten, borgerlig vielse, og jeg føler i allefall at selskapskjoler er mer meg. Det blir forøvrig et sommerbryllup, det har jo litt å si for hvilken type kjole jeg vil velge. Noen som har forslag til butikker i, evt rundt, Oslo? Håper på mange gode forslag.
♥Mirella♥ Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Det finnes sikkert mange butikker som selger bare selskapskjoler i Oslo, jeg er ikke så kjent der at jeg vet om noen. Men de fleste brudesalonger har jo selskapskjoler som er tenkt til forlovere osv, kan jo hende du finner noe der? Ellers har de mange fine på Kreativtbryllup.no, de holder til i Oslo, men jeg vet ikke om de kun har nettbutikk eller om det er mulig å komme å se på kjolene. Ser ut som alle kjolene kan fås i de fleste farger. Lykke til med letingen
marsy Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Rembo Styling, har utrolig mange fine brudekjoler, som er litt utradisjonelle, og spesielt mange fine kjoler som ikke er hvite. Se på Rembo.de og klikk på colour Kjolene selges i flere salonger i Norge
tingeling Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Coast i Bogstadveien har masse fint!!! (håper det kommer et bryllup snart så jeg har en grunn til å shoppe ) Ellers har du feks U2 som ligger i Ullevålsveien (ror jeg) på vei fra Akersgata retning st.hans haugen. På venstre side rett ved Deichmann. De er mer pyntet. Tingeling
tuji Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Hvis jeg skulle giftet meg i dag, hadde jeg gått til en designer som f.eks. Cecilie Melli og bedt henne lage en kjole til meg. Folk betaler både ti og femten tusen for brudekjolen sin, og for det får du en skreddersydd designkjole som er akkurat som du vil ha den.
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Enig med tuji. Om jeg gifter meg vil jeg kjøpe en designerkjole jeg kan bruke igjen ved andre anledninger, enten norsk eller annet design. Bryllup er liksom en god unnskyldning for å bruke penger på noe sånt... Hegdehaugsveien og Bogstadveien er vel bra steder å begynne å kikke. Grünerløkka også.
Arkana Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2007 Takk for mange gode tips! Hvis jeg skulle giftet meg i dag, hadde jeg gått til en designer som f.eks. Cecilie Melli og bedt henne lage en kjole til meg. Folk betaler både ti og femten tusen for brudekjolen sin, og for det får du en skreddersydd designkjole som er akkurat som du vil ha den. ← Forsåvidt en god idé, bortsett fra at jeg personlig mener at 10-15 000 er litt bortkastede penger for en kjole jeg bare skal bruke én dag. Det største "problemet" er vel imidlertid at jeg bare har 4 mnd på meg, så å forvente at en designer skal få laget en kjole på den tiden er vel litt mye å håpe på.
Gjest 3llie Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Jacqueline på Bygdøy Allé. Agape har veldig mange flotte selskapskjoler til rundt tre tusen kroner. Ligger i Rosenkrantz gate. Brudekjolen i Øvre Slottsgate har også selskapskjoler. Kristins Brudesalong i Lillestrøm har egen selskapsavdeling i andre etasje. Også en liste over Oslos klesdesignere. Leveringstiden varierer fra 1 uke til 6 måneder utifra denne oversikten. Ikke alle har like skrekkelige priser. Oslos klesdesignere. Endret 25. februar 2007 av 3llie
tuji Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 Jo mer jeg tenker på det, desto gyseligere synes jeg egentlig den typen selskapskjoler man gjerne får i brudesalonger er... Det kan godt hende at du får lagd en kjole på fire måneder, eller at du finner noe hos en designer som du liker.
Arkana Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2007 Jo mer jeg tenker på det, desto gyseligere synes jeg egentlig den typen selskapskjoler man gjerne får i brudesalonger er... ← Hva er forskjellen på selskapskjoler fra brudesalonger og selskapskjoler kjøpt fra andre butikker?
Diamantfrik Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Jeg synes personlig at Linea Raffaelli har flotte kjoler jeg da! Har faktisk hatt brudekjole og et par selskapsekjoler derfra, og de får jeg alltid masse komplimenter for. Selskapskjolene kan brukes som brudekjoler, og brudekjolene er jo såpass spesielle at de også kan brukes som selskapskjoler! Men det er min mening da..
Gjest lillelou Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 (endret) Hva er forskjellen på selskapskjoler fra brudesalonger og selskapskjoler kjøpt fra andre butikker? ← Nå kan jeg bare si noe ut fra de selskapskjolene jeg har sett hengende i brudesalonger, så det blir sikkert noe generaliserende,men jeg syns de har en tendens til å være noe kjedelige,både i stoff,snitt og ikke minst dekor (og jeg liker ikke mye bling-bling,altså), det er som regel sateng i en eller annen form,og ofte ganske konservativt og "kjerringaktig" stil over dem. Selv ville jeg LØPT til Cecilie Melli hvis jeg hadde sjangsen, kunne godt ha giftet meg i f,eks en av hennes omslagskjoler i silke...for eksempel en offwhite en.... Endret 26. februar 2007 av lillelou
Arkana Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. februar 2007 Nå kan jeg bare si noe ut fra de selskapskjolene jeg har sett hengende i brudesalonger, så det blir sikkert noe generaliserende,men jeg syns de har en tendens til å være noe kjedelige,både i stoff,snitt og ikke minst dekor (og jeg liker ikke mye bling-bling,altså), det er som regel sateng i en eller annen form,og ofte ganske konservativt og "kjerringaktig" stil over dem. ← Ok, greit å vite. Jeg hadde egentlig ikke tenkt på at brudesalonger også selger selskapskjoler, så jeg hadde i grunnen ikke planlagt å gå i slike butikker, det blir dermed ikke akkurat noe savn om jeg kutter dem ut. Jeg vil ha en ganske enkel kjole da, som passer til et sommerbryllup. Ikke for høytidelig og i sterk farge, for det kler meg best. Ikke for mye pynt og dilldall på, men kanskje ikke helt "plain" heller? På en måte så både vet jeg og vet jeg ikke hva jeg vil ha. Og det er mye lettere å vrake kjoler enn det er å finne kjoler jeg kunne tenke meg. Nå kom jeg plutselig på at det kan være greit å ha noe jeg kan ha over om kvelden, hvis det blir kjølig? Det må jo være noe som passer en kjole, altså ikke noen vanlig jakke. Vil et sjal være greit? Kanskje ikke varmt nok? Andre forslag?
Gjest Gjest_iselin_* Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 (endret) <span style='color:purple'>Ja, da er det på tide for meg å se etter brudekjolen min (samboeren min kjøpte dressen sin for et par uker siden, kjempestilig ble han! ). Jeg skal ikke ha noen typisk brudekjole, og den skal ikke være hvit. Det blir vel mer i nærheten av en selskapskjole, men vil ikke ha noe overdådig. Vi skal ha en liten, borgerlig vielse, og jeg føler i allefall at selskapskjoler er mer meg. Det blir forøvrig et sommerbryllup, det har jo litt å si for hvilken type kjole jeg vil velge. Noen som har forslag til butikker i, evt rundt, Oslo? Håper på mange gode forslag. </span> Jeg skal også gitfe med til sommeren..SMIL:) jeg skal ha en litt enkel kjole, men kan hende jeg ender opp med noe helt annet også..hihi:) Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 24. januar 2010 av Bond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå