Gjest Sativa Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har tre hankatter, og alle er kastrerte. Saken er den at den ene har uten tvil en ganske så sterk kjønnsdrift til tross for dette. Han har et loddent ullskjerf i senga si, og ligger daglig og biter og sutter på dette skjerfet. Etter en stund setter han seg for å slikke seg i skrittet, og da har han alltid tissen fremme. I tillegg prøver han å voldta sin to brødre ganske ofte, senest akkurat nå. han legger seg oppå og biter seg fast i nakken og gjør parringsbevegelser med hoftene. Det må sies at ofrene protesterer kraftig på behandlingen, og kåtingen får en del ørefiker og spark av dem. Ingen av de to andre har slik adferd. Jeg har kjent på pungen til kåtingen og det er ingen testikler der- (sjekket for sikkerthets skyld) Produseres det det da kjønnshormoner andre steder i kroppen enn testiklene? Eller er dette et instinkt som er ekstra sterkt hos kåtingen? Er det noe jeg kan gjøre for å få ham til å slutte? (kun av hensyn til de to stakkarene, for min del må han få holde på så mye han vil)
kvinne_ Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Hvis du kan svare på disse spm, så blir det lettere å kunne svare på det du lurer på: Er det lenge siden du kastrerte ham? Hvor gammel var han da du kastrerte ham? Rakk han å bli kjønnsmoden før han ble kastrert? (og til sist: Veterinæren utførte en full kastrasjon, og ikke kun sterilisering?)
Gjest Sativa Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Oki, her er svar på spørsmålene: Han ble kastrert for tre og et halvt år siden, da var han 6 mnd gammel. Vet ikke om han var kjønnsmoden, men han var ihvertfall såpass at han prøvde seg på jentekatter ute. Veterinæren utførte full kastrasjon, han har ihvertfall ingen testikler i pungen nå.
Gjest Eir Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Det er nok mere ett uttrykk for dominans en kåthet. Når det bare er han som rir på dem, så er nok ett det ett forsøk på å sjefe med dem. Hvis de tar igjen er det mulig han gir seg etterhvert, hvis ikke kan du forsøke å jekke han ned, ved å dominere han litt. Når du ser at han jokker på brødrene kan du ta tak i han, og legge han i gulvet, med ett bestemt grep i nakken hans, og gjerne sette deg over han. Hold han slik en stund, før du slipper, så vil han sannsynligvis roe seg.
Gjest Sativa Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Det er nok mere ett uttrykk for dominans en kåthet. Når det bare er han som rir på dem, så er nok ett det ett forsøk på å sjefe med dem. Hvis de tar igjen er det mulig han gir seg etterhvert, hvis ikke kan du forsøke å jekke han ned, ved å dominere han litt. Når du ser at han jokker på brødrene kan du ta tak i han, og legge han i gulvet, med ett bestemt grep i nakken hans, og gjerne sette deg over han. Hold han slik en stund, før du slipper, så vil han sannsynligvis roe seg. ← Ok, jeg tror det kan være noe i det du sier. Han var førstemann i hjemmet her og synes vel kanskje han er sjefen av den grunn. Skal prøve å jekke han ned jeg.
onyx Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Det er jo en mulighet for at bare 1 av testiklene ble fjernet da han ble kastrert også, og at den andre ikke har fallt ned i pungen senere. Du kan kanskje spørre om det neste gang du er hos vetirinæren? Ellers er dete jo faktisk mulig at denne adferden rakk å bli så etablert før kastrering at han ikke har lagt den av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå