Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at det går en lignende bodylotion tråd rett under her, men jeg prøver nå likevel og håper at folk ikke er alt for lei av å svare på bodylotion spørsmål.

Har plutselig blitt veldig veldig tørr i huden. Ben og rompe er jeg ofte tørr, men i det siste har jeg også blitt tørr på armer, skuldre og hender. Det har også begynt å klø.

Jeg lurer derfor på om noen har noen bodylotion tips til denne problemstillingen. Finnes det noen som holder det de lover? Altså myk hud som varer helt til neste dusjing (1 døgn).

Et annet spørsmål er om dusjsåpe kan innvirke på tørr hud. Er veldig lite forfengelig når det gjelder dusjsåpe,akkurat nå har jeg en sånn hvit flaske fra coop som koster 17-18 kr. Såpe er nå såpe tenker jeg, så kan man heller kjøpe andre dyre produkter. Men det er mulig jeg tar feil..

Helst ikke superdyrt, men hvis superdyrt finnes det jo alltids SN:)

Need som help, please!

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg klør mye for tida, og det som lindrer, er Cocoa body butter fra Body Shop (lukter sjokolade), og Vichy Lipidiose 2 fra apoteket. Hvis du er hardt plaget, anbefaler jeg Aco Miniderm med glyserol, som er veldig fuktbindende (apotek). I tillegg bruker jeg gjerne mandelolje under kremen, det gir ekstra fukt.

Det er definitivt ikke sånn at såpe er såpe. Hvis du er veldig tørr, burde du prøve dusjolje. Nivea har en som er veldig god, og ikke så veldig dyr, heller. Ellers har Eucerin og Sebamed på apoteket gode dusjoljer.

Skrevet (endret)

Mulig du reagerer på f eks parfymen i dusjsåpa du bruker. Har nevnt det før, men jeg er veldig fornøyd med Jasons Aloe Vera dusjsåpe og body lotion (84%). Lotionen lindrer kløe om det er et problem, og dusjsåpa tørker ikke ut huden. De er ikke dyre heller, ca 100 kr for hvert produkt, og store flasker. Fåes på helsekost og Vita, tror jeg.

Forresten; hvis man er veldig tørr er ikke denne bodylotionen den "rikeste", da er f eks Body Butter kanskje bedre. Men en kombinasjon av mild dusjsåpe/såpefri dusjkrem eller olje og denne lotionen er bra :)

Endret av liteteita
Skrevet

Jeg har en sånn for sensitiv hud stående på badehylla, trur det er eucerin. Men den er så flytende, veldig uvant. Liker at såpa skummer litt, men kan jo gi den en sjanse :)

Gjest Deception
Skrevet

Jo mer det skummer, jo mer tørker det ut. Så det er kanskje greit å prøve å venne seg til at det skummer mindre, i hvertfall i en periode.

Skrevet
Jo mer det skummer, jo mer tørker det ut. Så det er kanskje greit å prøve å venne seg til at det skummer mindre, i hvertfall i en periode.

Jeg føler liksom ikke at jeg blir skikkelig ren når såpa ikke skummer, men dette er vel heller psykisk enn en realitet :)

Skrevet (endret)

Jeg får alltid tørr hud og kløe på leggene med en gang kulda kommer. Men min kjære mor tipset meg om å bruke en kuldekrem fra Avene. Jeg kjøpte den på apoteket for noen dager siden og jeg merker tydelig bedring allerede, så den kan anbefales.

Endret av Skya
Skrevet

Aco Tørr hud fra apoteket. Ble anbefalt den til sønnen min når han var baby og hadde tørr hud ifjor vinter, og bruker den selv nå. Kjemppegod. Ellers er Vaseline Intensive Care god. Den vanlige hvite. Bodybutter reagerer jeg på, så hvis du har en tendens til å være allergisk, ville jeg testet den før jeg kjøpte den (ta litt på armen eller noe i butikken), men har høært den er veldig god for de som tåler den.

Skrevet

Jeg blir ofte veldig tørr på vinteren og da bytter jeg ut dusjsåpe med en dusjolje fra Eucerin. Denne får du kjøpt på apoteket og den er superdrøy. Du kan velge mellom parfymert og uparfymert.

Skrevet

Det var visst ikke Eucerin, men Lacktacyd jeg hadde på badehylla. Kan denne anbefales?

Skrevet

Kjenner selv til problemet.. kjedelig.kommer gjerne på vinteren. Kald tørr luft ute og varmt tørt inneklima... kombinert med stress har du et perfekt utgangspunkt for tørr hud.

Har en tørr hud, er denne svært sensitiv. atl av parfyme og andre "uekte" tilsetningsstoffer kan fort fremme irritasjon i den alt så sensible huden. I tilegg er dette, sammen med såpe, perfekt for å trigge fram enda mer tørr hud..

dusjer du ofte, ville jeg nok valgt en dusjolje. Kan anbefale Mandel Dusjolje fra L'Occitane. Nydelig duft, men mild mot tørr vinterhud. Virker på samme måte som en såpe, skummer opp, men stjeler ikke så mye fukt fra huden. Den er rett og slett helt vidunderlig!

Kroppskrem/lotion :

Anbefaler Shea body lotion 15% fra L'Occitane til tørr hud , daglig. Er huden ekstremt tørr har L'Occitane også en enda rikere krem i samme serien : Ultra rich body cream 25% shea smør. Dette er den beste jeg har prøvd. I tillegg er den så og si helt ren og fri for parfyme. Passer nok perfekt for din hud!

Videre : Har du badekar? Prøv gjerne å putte noe olivenolje i vannet.. hehe.. ja, vanlig olivenolje som en bruker i mat ;) - dette er jo også helt rent, og ypperlig for tørr hud og irritert hud.

Jeg ser du ikke er så opptatt av "dyre produkter", men det kan være verdt forsøket sant? :)

Skrevet

Jeg vil tro det er bedre å bruke Lactacyd enn den andre dusjsåpen du har. Lactacyd er bra for ømfintlig hud. Ellers er det ikke så dumt å følge noen av de andre rådene her heller.

Skrevet

Jeppers.. Har tatt alle råd til meg, og skal en tur på apoteket i morgen og hente litt prøver. Har desverre litt stram studentøkonomi, så må nesten teste ut litt først :)

men tusen takk alle sammen. Kombinasjonen dusjolje og en ny fuktighetskrem skal prøves ut :)

Skrevet

Jeg sliter også med ekstremt tørr hud og har skjerpet meg skikkelig nå. Orker ikke mer tørt sårt. Vasker meg med hampvott hver morgen for å få vekk det gamle tørre og smører meg med en litt lett fuktighetskrem da. Smører meg igjen om kvelden - da med bodybutter fra body shop. Jeg synes den er for fet til å bruke på dagtid. Ser endelig ut som om huden min begynner å bli fin igjen, jeg klør ikke mer og er nesten ingen tørre partier igjen.

Skrevet

Jeg liker også å bruke dusjolje. Nivea er et godt og billig tips. Det finnes flere og like gode på apoteket. Av bodylotions kan jeg anbefale Jason, Loreal, Vichy og Biotherm.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Jeg liker også å bruke dusjolje. Nivea er et godt og billig tips.

Er det den som er på sånn brun/oransj/gjennomsiktig flaske med mørk blå "kork"?

Gjest Deception
Skrevet
Er det den som er på sånn brun/oransj/gjennomsiktig flaske med mørk blå "kork"?

Ja. :)

Skrevet

Jeg er super fornøyd med Lait Corporel fra Biotherm ( hvit og blå flaske ).

Den hjelper på min tørre hund.

Skrevet

Aderma exomega. Fantastisk mot kløende, tørr og eksenhud. Får den på apoteket. Litt dyr men drøy..har dusjolje og div i samme serie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...