Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så akkurat at bilde av sambo poppa opp på nettby reklame på vg.no

Så måtte klikke meg inn dit og registrere meg for å se hva dette var for noe. Han nevnte ikke noe om at han hadde samboer eller kjæreste.. Fikk inntrykk av at den sida er veldig nettdateing ting, litt som deiligst.no kanskje.

Kjente jeg blei litt forbanna inni meg når jeg så det bilde av sambo. Har jeg grunn til å bli sjalu? kan jeg be sambo slette profilen sin? han har vært medlem i 5mnd, og har ikke nevnt noe til meg, har ikke hørt noe om det...:klø:

(vet liksom ikke hvordan sted dette er, så derfor jeg spør)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nettby.no er ikke dating i det hele tatt. Mer litt sånn henge der når man har merkelig døgnrytme og ikke har noe annet å ta seg til. Ganske koselig kan det være, spesielt det å plutselig komme over gamle kjente man ikke har truffet på årevis.

Jeg tror at jeg har skrevet at jeg har samboer i profilen min, men jeg er jaggu ikke sikker. Og det spørs jo helt hvordan man legger opp profilen sin selv, om det er naturlig å nevne det eller ikke.

Skrevet

Registrer deg selv og send han en melding, først da finner du ut om det er noe å beskymre seg for ;)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente der jeg, Liv...

Han har tidligere hatt profil på deiligst.no mens vi var sammen, men han sletta den da jeg sa han skulle. Så han vet at jeg liker at han driver med slik chatting med jenter.

Ville dere syns det var greit at kjæresten deres var på nettby uten å nevne det for dere?

Skal jeg si til han at jeg så han der?

Skrevet
Skjønte ikke helt hva du mente der jeg, Liv...

Han har tidligere hatt profil på deiligst.no mens vi var sammen, men han sletta den da jeg sa han skulle. Så han vet at jeg liker at han driver med slik chatting med jenter.

Ville dere syns det var greit at kjæresten deres var på nettby uten å nevne det for dere?

Skal jeg si til han at jeg så han der?

Siden han har hatt profil på deiligst.no, kan jeg skjønne at du ikke stoler helt på han. Men nettby er noe helt annet. Registrer deg og test det ut selv, da vel!

Samboeren min vet neppe at jeg er på nettby, og jeg aner virkelig ikke hvor han er registrert på nettet. Må man virkelig fortelle hverandre alt man foretar seg?

Skrevet

Er det ikke bare å registrere deg og spørre om han er singel? Svarer han nei, så er vel alt i orden?

Jeg har profil der, og det er overhodet ikke et sjekkested nei.

Skrevet

Enig her over at det er ikke som deiligst.no. Skal man sammenligne det med noe må det vel bli blink på dagbladet, selv om det er ett litt mer sjekke sted føler jeg.

Jeg ville vel ikke reagert så voldsomt om han ikke har nevnt deg i profilen så lenge det ikke står "jeg er for tiden singel...." eller noe i den dur. Noen vet jeg ikke skriver at de har kjæreste fordi mange folk ikke tar kontakt med personer med kjæreste, uansett hvordan kjønn eller hensikter. Har en venninne som er der inne som gjør det, men hun er flink og kutter kontakten med folk som hun merker er ute etter noe annet enn det hun vil gi!

Snakk med kjæresten din du, for vi her inne kan jo ikke vite hvorfor han er der.

Men jeg vil bare at du ikke skal gå rundt å ha det vondt fordi du er redd han sniker bak ryggen din

:klem:

Gjest Helene - ikke innlogget
Skrevet

Jeg hadde spurt han. Jeg har profil på nettby, og har endel venner der inne. Men enkelte av dem jeg har møtt der inne har ikke skrevet noe om dette i profilen sin. Så lenge det ikke er noe sjekking på gang så bryr det meg ikke, men det kunne vært greit å vite. Om jeg hadde hatt kjæreste, så ville jeg skrevet det, og jeg ville nok at min kjæreste skulle gjort det samme. Dette handler om åpenhet i et forhold. Du skal jo nødvendigvis ikke vite hva han holder på med der inne, for der er mange diskusjoner og mye nyttig å finne på som overhodet ikke har med sjekking å gjøre.

Gjest krsand Mann 37
Skrevet
nettby.no er ikke dating i det hele tatt. Mer litt sånn henge der når man har merkelig døgnrytme og ikke har noe annet å ta seg til. Ganske koselig kan det være, spesielt det å plutselig komme over gamle kjente man ikke har truffet på årevis.

Jeg tror at jeg har skrevet at jeg har samboer i profilen min, men jeg er jaggu ikke sikker. Og det spørs jo helt hvordan man legger opp profilen sin selv, om det er naturlig å nevne det eller ikke.

Dette er bare delvis sannheten. Nettby er en datingtjeneste også. Mange som finner seg noen på nettby også. Men i motsettning til "Hei" så er ikke dette bare en datingtjeneste.

Folks motiver inne på slike steder er ulike. Noen syns kikking er spennede.

Andre igjen bruker det til å holde kontakt med allerede eksisternde venner.

Andre oppretter kontakt med andre, og det kan jo bli mer dunkelt. Spesielt hvis man er oppført som single.

Siste setningen din er forkastelig syns jeg, og fatter ikke at du kan si det kommer an på om det er naturlig eller ikke. Når er det naturlig å si at du ikke har kjæreste da?

Jeg ville gått i frø hvis jeg oppdaget min kjæreste på nett med en "single" profil. Ville jeg ikke funnet meg i :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Hvis han ikke hare skrevet at han er i et forhold hadde jeg også reagert.

Skrevet

Ville sett hva som var skrevet i gjesteboka, hvilke venner han har der, hva han har skrevet om dem, hva de har skrevet om han, hvilke grupper han er med i osv..

Det er ikke sikkert han har baktanker med nettby, men at han bare vil skravle med folk.

Skrevet

Både jeg og min samber er på Nettby. Det er noen av vennene våre også. Vi er der fordi det er en gruppe der vi er medlem av. Vi "treffer" igjen flere av våre gamle barndomsvenner der inne, og det er hyggelig.

Nå skal det sies at det var jeg som opprettet sambos profil der inne, fordi jeg mente han også burde være der. Han har mitt passord og jeg hans. Det er fordi begge er registrert i hukommelsen til PC'n.

Skrevet

Jeg er den mest sjalu personen i denne omkrets er jeg sikker på.. Men jeg hadde aldri reagert hvis amboeren min var med i nettby (hvis han ikke prøvde å skjule det på noen måte da) Hadde han sjekket opp jenter og slikt hadde det vært noe annet. Jeg har profil der og det går kun ut på å snakke med allerede bekjente.. Er noen som prøver seg, men det avviser jeg..

Nei, nettbyt er hva du gjør det til.. Men rimelig harmløst

Skrevet

det er mange som ikke skriver at de er single etc på profilens framside. men når man går på filer så ligger det ofte bilder av kjærester og barn som ikke er nevnt på forsiden..... så trenger ikke alltid bety noe.

Skrevet

Jeg kan se meg enig i ganske mange av meningene over..

Nettby er vel i utgangspunktet ikke ment som en datingkanal, men det er jo som alle andre steder at det blir det uansett..

Jeg er selv registrert på nettby grunnet mange venner der.

Skal ærlig innrømme at jeg ble litt forskrekket over at jeg fant min samboer der og ( da han ikke er typen til sånne nettsider ) at han hadde skrevet diverse ting som kanskje ikke falt i god fisk...

Men denne profilen slettet han ( ikke på min oppfordring ) men jeg er der enda.

Jeg snakker da kun med bekjente og er ikke ute etter å sende slibrige personlige meldinger til andre gutter...

Skrevet

Vel kan vel fortelle mine erfaringer fra nettby ;)

Er i begynnelsen av 30åra

Jenta jeg var sammen med hadde profil der, det hadde jeg og forsåvidt, vi registrerte oss sammen (2 profiler) Men de ble stående ubrukt i lang tid..

Vi hadde en samlivsbrudd rundt juletider engang, men fant for ikke så lenge siden tilbake til hverandre... hadde det kjempefint, helt til jeg sjekka profilen hennes,, der sto det ikkenoe om at hun var opptatt, og jeg var ikke nevnt noen plass der.. men det som jeg frykta mest at hun var medlemm av flere singelgrupper :(

Sa det til hene at jeg ikke likte det, men ifølge henne var det bare uskyldig :( Følte meg ikke så sikker på det jeg, så ved en annledning fikk jeg tak på passordet til profilen hennes, men vegret meg for å sjekke ut mere,, ville prøve å se om det kunne bli slik at hun slette seg fra de gruppene,, men neida hun sto på sitt etter flere diskusjoner om saken,, desverre ble usikkerheten min såpass stor at jeg sjekket ut profilen hennes,, og der kom sannheten fram, hun hadde avtalt at en fyr skulle komme å treffe henne :(

Konfronterte henne enda engang, og spurte om hun kunne nevne meg, og at hun hadde fast følge, og slette seg fra singelgruppene.. men neida hun ble irritert og sur,, og da sprakk bobla for meg, og fortalte henne hva jeg hadde sett og hvordan jeg følte det,, jeg sa til henne at jeg ikke trodde at det var for at hun søkte etter å "bytte" meg ut, men at jeg følte meg utilfreds med hele situasjonen, og ba henne tenke seg om hva hun drev på med, om det virkelig var verdt å sette forholdet på spill på grunn av flørting på internett...

Resten kan dere vel tenke dere,, hun viste ingen anger ovenfor meg, for det hun hadde drevet med, enden på visa er at hun brøyt ut av forholdet atter en gang, og det er jeg som sitter igjen med alle de ubesvarte spørsmåla som følger når man blir dumpa..

har ikke fått prata noe særlig med henne etter dette, men prøver desperat å finne en løsning på forholdet, men tungt å dra lasset alene..

Og ja hun er glad i meg, virker ikke som dette er lett for henne heller, men jeg sitter med en følelse av at enkelte er "avhengig" av nettchatt, og føler at de blir frarøvet noe veldig viktig i livet sitt hvis man ikke kan få "flørte" og få oppmerksomhet fra andre :(

Så min mening er at for mange så kan nyttby, og andre plasser bli en for stor fristelse i å få bekreftelse for at man er attraktiv, som igjen kan få en partner til å bli usikker, og en usikker partner er trussel for ett forhold.

Så mitt råd til alle er at dette er ikke alltid like uskyldig som man skal skulle tro, mange faller for fristelser..

Vel ble litt langt dette innlegget, men var litt viktig å få litt helhet i historien.

Lykke til, må se om det er ett forhold her som kan reddes jeg :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...