Tiit Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg tror jenta mi på 9 har fått molusker på kroppen. Det er pussfylte blærer, litt herpesaktige, men minner også om vorter. Er det noen som har erfaring med sånne. Hvor lang tid tar det før de går bort, fins det noen gode midler, er det veldig smittsomt, og eller noen gode innspill. Jeg skal selvsagt ta henne med til legen. På apoteket visste de ikke hva molusker er for noe... kanskje legen er like blank.... Trenger noen gode råd!!!
meta2 Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Gutten min har noen på ene foten. De tar opp til et år før de forsvinner. De smitter når de går hull på de. Vi har ikke gjort noe, da de ikke plager han.
Gjest Emera Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Legen kan fjerne mollusker hvis de er plagsomme, men så lenge man har viruset i kroppen kan det komme nye. Hos barn smører man på lokalbedøvelse før fjerning, for det kan være litt vondt å skrape bort mollusker. Viruset sitter i de hvite kornene midt i mollusken, og det er disse kornene som skrapes bort. Før molluskene forsvinner kan de begynne å se litt stygge ut. Dette er normalt. Noen ganger kan vortene bli betente og det kommer puss ut. Disse kan gi arr etterpå. Endret 24. februar 2007 av Emera
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Det smitter noe jævlig ja. Det er den hvite gørra inni(kornet) som smitter, så pass på at jenta di ikke klør seg. Det kan også smitte via håndklær og lignende.
Gjest Don Giovanni Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Jeg tror jenta mi på 9 har fått molusker på kroppen. Det er pussfylte blærer, litt herpesaktige, men minner også om vorter. Er det noen som har erfaring med sånne. Hvor lang tid tar det før de går bort, fins det noen gode midler, er det veldig smittsomt, og eller noen gode innspill. Jeg skal selvsagt ta henne med til legen. På apoteket visste de ikke hva molusker er for noe... kanskje legen er like blank.... Trenger noen gode råd!!! ← En lege vet hva Molusk er så det trenger du ikke å bekymre deg for. Apoteker har jo ikke greie på stort annet enn gamle menneskers sykdom, og dette er jo noe velidg mange barn får. De pleier å forsvinne iløpet av to-tre måneder men det kan ta opp til to år før man opparbeider immunforsvar mot selve viruset. Det er hverken farlig eller betydningsfullt ift allmenntilstanden men kan selvsagt klø endel og er smittsomt.
Gjest Sativa Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Datteren min hadde utroling mange molusker fra hun var 2 til 4 år. Mage, overkropp og lår var nesten dekket. Hun hadde mye vondt fordi mange var betente samtidig. Legen ville heller ikke fjerne dem pga antallet og fare for arr. I følge ham skulle de forsvinne i løpet av et par tre måneder, noe de overhodet ikke gjorde. Løsningen ble homøopat. Plutselig bare skrumpet de inn og forsvant i løpet av en uke. Jeg ble forresten ikke smittet,og heller ikke noen andre i familien. Hun hadde blitt smittet av en liten gutt, som jeg tror faktisk bare fikk et par stk selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Jeg hadde molusker for noen år siden. Da smurte de på lokalbedøvende krem og skrapte de vekk. Jeg syntes ikke det var noe vondt, bare litt ekkelt å se på, og da var jeg rundt 10 år. Legen skjønte omtrent med en gang han så de hva det var, så du trenger ikke bekymre deg for at de ikke vet hva det er.
Gjest Bodillen Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 Yngstemann her hadde molusker mellom beltestedet og knærne. Et par av dem ble betente, og da var han plaget av dem. Da renset vi bare og satte på plaster til de var tørre igjen, for at han ikke skulle smitte. Det tok ett år før de forsvant, men da var de plutselig bare borte.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Prøv vanlig hydrokortisonkrem fra apoteket! Det fikk min kusines mollusker til å forsvinne i løpet av to uker Fortell hvordan det går da?
Gjest Sativa Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Det finnes forresten et naturmiddel som hjelper. Det er laget av en eller annen sopp. Spør i helskekostbutikken, de vet det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå