Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chablis
Skrevet

Er i ferd med å kjøpe egen bolig og skal ta et lån på 1,2. Tjener 316 000 i året og har to barn som jeg har omsorgen for 50 prosent av tiden.

Regner med å få det temmelig stramt økonimisk, selv om jeg skal ta lånet over tredve år.

Vil jeg har rett til bostøtte??? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på at du vil har rett til bostøtte. Du kan lese om ordningen på Husbanken sine nettsider, men jeg tror du tjener for mye til at du vil få noe.

Skrevet

Synes ikke det var så mye gjeld ifh inntekten din. Du kan jo spørre banken om avdragsfrihet - og da vil du ikke har stort mer månedlige utgifter enn om du skulle leie. I tillegg vil du få lavere skatt ...

Du vil nok greie dette helt fint :)

Skrevet

Ikke så mye gjeld i forhold til intekt..? Nesten 4 ganger inntekt, jo!

Ei venninne av meg har pittelitt høyere inntekt og omtrent samme lån som det du tenker på. Og det går. Om ikke greit, så går det på sett og vis. Hun har ikke krav på bostøtte.

Skrevet

Vi søkte om bostøtte da vi levde på mannens inntekt på 250 000 for en del år siden og hadde boliglån. Vi var da to voksne og 1 barn på den inntekten. Vi fikk ikke bostøtte.

Skrevet

Det er sikkert kommet nye regler, men om dere er tre i huset (barna annenhver helg bør jo bety det), så tar ikke husbanken hensyn til strømutgifter.

Du kan ha krav på kommunal bostøtte, men da må du ha bodd i samme kommune i tre år (dette varierer litt fra kommune til kommune...men)

Hvis du velger å ha kortere avdragstid på lånet, ser ikke husbanken på det og da får du kanskje bostøtte. Men det er vel bedre å klare seg uten...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...