Gå til innhold

Arkana... og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått med meg at du er veldig flink med mat, derfor spør jeg deg :) Blir glad for andre svar også...

Jeg har søkt på nettet, og det finnes mange forskjellige oppskrifter på pannekaker. Jeg vil gjerne ha en oppskrift som er prøvd ut og som er god, helst uten smør i røren. Jeg skal lage for en person.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Pannekaker for en person.

1 dl hvetemel

1 krm salt (1 kryddermål = 1/8 ts)

2 dl melk

1 egg

Smør til steking.

Bland det tørre og visp i melk og egg. La røra svelle en halvtime før du steker tynne pannekaker.

Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager pannekaker, så jeg håper det går greit med en omtrentlig oppskrift. Jeg bruker ikke smeltet smør i heller, men det gjør man som man vil. Jeg begynner med en god slump mel (jeg vil tro omtrent en dl er nok til én person), litt salt og litt sukker (det siste kan jo sløyfes, spesielt hvis du skal ha salt tilbehør), så har jeg i egg (ett holder til én person) og nok melk til en ganske tynn røre. Det er jo enkelt å prøve seg fram litt, blir det for lite røre har du bare i mer mel og melk, og for mye røre kan man vel aldri få (pannekaker er gode kalde også, med smør og sukker, eller med middagsfyll og gratinert i ovnen).

Skrevet

Tusen takk begge to :) De skal spises med syltetøy... da kan jeg vel sløyfe sukker og salt. Men jeg har alltid lurt på hvorfor man har disse to samtidig, føler at det ene utelukker det andre

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Tusen takk begge to :)  De skal spises med syltetøy... da kan jeg vel sløyfe sukker og salt. Men jeg har alltid lurt på hvorfor man har disse to samtidig, føler at det ene utelukker det andre

Kos deg med pannekakene :)

Så lite salt som dette gjør ikke pannekakene salt, men det gir en ekstra god smak. Salt og sukker utelukker ikke hverandre. Tenk bare på sjokoladen smash. Den er jo helt nydelig. Det er også godt å ha litt sukker i gryteretter og sauser. Det runder av smaken på en fin måte, men du må jo ikke ha det i.

Skrevet

Aha ;) Da er det bare å sette i gang... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...