Gå til innhold

Rustne te-klyper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker bare te i løs vekt, og ergrer meg over at metallklypene til disse så fort blir stygge. Vet noen m det går an å få teklyper av andre materialer ? F.eks. plast, sølv eller noe ? Bomulls-poser er uaktuelt for meg, de blir så flekkete og uappetittelige.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det er nok ikke rust, men teen som misfarger dem. Mine var likedan, og da satte jeg dem i en oppløsning som jeg ikke husker hva var :ler: .

Enten var det ganske mye bakepulver eller natron i varmt vann. Eller så var det oppvaskmaskinpulver. Jeg satte dem i alle fall i et glass med varmt vann tilsatt en av disse tingene.

De ble så fine så.

Skrevet

Bakepulver bør funke. Har heller ikke erfaring med at de ruster. Ellers finnes det nok teklyper (eller skjeer med "lokk") i sølv, vet vi hadde det da jeg var liten. Og i tre eller bambus eller noe sånt, men de synes jeg lager smak...

Skrevet

Tusen takk, da prøver jeg med bakepulver ! Det finnes jo også te-egg, men jeg synes det er så fomlete og skru dem av og på, blir bare søl hver gang.

Skrevet

Sett klypene i lunkent vann med bakepulver og litt sitronsaft, da blir de fine igjen.

Jeg bruker bare te i løsvekt og synes at teen blir best i terrakottakanne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...