Blåklokke Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg bruker bare te i løs vekt, og ergrer meg over at metallklypene til disse så fort blir stygge. Vet noen m det går an å få teklyper av andre materialer ? F.eks. plast, sølv eller noe ? Bomulls-poser er uaktuelt for meg, de blir så flekkete og uappetittelige.
Gjest Fjellsippa Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Det er nok ikke rust, men teen som misfarger dem. Mine var likedan, og da satte jeg dem i en oppløsning som jeg ikke husker hva var . Enten var det ganske mye bakepulver eller natron i varmt vann. Eller så var det oppvaskmaskinpulver. Jeg satte dem i alle fall i et glass med varmt vann tilsatt en av disse tingene. De ble så fine så.
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Bakepulver bør funke. Har heller ikke erfaring med at de ruster. Ellers finnes det nok teklyper (eller skjeer med "lokk") i sølv, vet vi hadde det da jeg var liten. Og i tre eller bambus eller noe sånt, men de synes jeg lager smak...
Blåklokke Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2007 Tusen takk, da prøver jeg med bakepulver ! Det finnes jo også te-egg, men jeg synes det er så fomlete og skru dem av og på, blir bare søl hver gang.
Antoinette Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Sett klypene i lunkent vann med bakepulver og litt sitronsaft, da blir de fine igjen. Jeg bruker bare te i løsvekt og synes at teen blir best i terrakottakanne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå