Gå til innhold

Prostitusjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg lurt på en ting veldig lenge her.

Vi blir ikke helt enig med oss selv innad i gjengen, så kanskje noen kloke vet ?

Er prostitsjon ulovlig? Tenker både på gate- og luksusprostitusjon..

Noen som _vet_? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester, men det er ikke ulovlig å selge, så vidt jeg har fått med meg da.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å selge sex, og det er per i dag heller ikke ulovlig å kjøpe, men det vurderes å gjøre det ulovlig for å få bukt med menneskehandelen.

Dere to som svarer ja, hvor har dere fått dette fra?

Skrevet

Det er lov å selge og kjøpe sex i Norge, men hallikvirksomhet er ulovlig.

Skrevet (endret)
Det er ikke ulovlig å selge sex, og det er per i dag heller ikke ulovlig å kjøpe, men det vurderes å gjøre det ulovlig for å få bukt med menneskehandelen.

Dere to som svarer ja, hvor har dere fått dette fra?

Det er lov å selge og kjøpe sex i Norge, men hallikvirksomhet er ulovlig.

Jeg tror det er slik som dere sier, ikke forbud mot verken kjøp eller salg generelt sett, men derimot forbud mot hallikvirksomhet, se straffelovens § 202. Har tatt en kjapp titt i straffeloven og funnet ut at det er straffbart mot vederlag å ha seksuell omgang med person under 18 år, straffeloven § 203.

Endret av Talula
Skrevet (endret)

Det ER slik :)

Endret av starie
Skrevet
Det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester, men det er ikke ulovlig å selge, så vidt jeg har fått med meg da.

Det er i Sverige det er slik.

I Norge er det lov å kjøpe og selge sex, mens hallikvirksomhet er forbudt.

Skrevet

Pussig hvordan noen uttaler seg veldig bastant uten å tydeligvis ha den minste peiling...

Men som de siste her sier ja: Kjøp og salg av sex er tillatt i Norge, hallik-/bordellvirksomhet er det ikke.

Skrevet

Jeg tenkte bare det ikke det var lov for vi bor i norge ig det var det føste jeg tnekt blah

Skrevet

Okei, tusen takk!

Utrolig mye rart man kan diskutere i det uendelige ;)

Så det er lov og selge og kjøpe, men ikke å selge andre eller selge til noun under 18 år ? :) Hah, mitt neste argument.. "Jeg vet, tenk, for det har de sagt på KG!"

Takk takk ;)

Skrevet (endret)

Fjernet argumentasjonen min jeg, ble litt i tvil om mine argumenter ;)

Endret av Talula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...