LilleSol Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Hei! Nå har jeg lurt på en ting veldig lenge her. Vi blir ikke helt enig med oss selv innad i gjengen, så kanskje noen kloke vet ? Er prostitsjon ulovlig? Tenker både på gate- og luksusprostitusjon.. Noen som _vet_?
liv Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester, men det er ikke ulovlig å selge, så vidt jeg har fått med meg da.
mysan Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Det er ikke ulovlig å selge sex, og det er per i dag heller ikke ulovlig å kjøpe, men det vurderes å gjøre det ulovlig for å få bukt med menneskehandelen. Dere to som svarer ja, hvor har dere fått dette fra?
starie Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Det er lov å selge og kjøpe sex i Norge, men hallikvirksomhet er ulovlig.
Gjest Talula Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Det er ikke ulovlig å selge sex, og det er per i dag heller ikke ulovlig å kjøpe, men det vurderes å gjøre det ulovlig for å få bukt med menneskehandelen. Dere to som svarer ja, hvor har dere fått dette fra? ← Det er lov å selge og kjøpe sex i Norge, men hallikvirksomhet er ulovlig. ← Jeg tror det er slik som dere sier, ikke forbud mot verken kjøp eller salg generelt sett, men derimot forbud mot hallikvirksomhet, se straffelovens § 202. Har tatt en kjapp titt i straffeloven og funnet ut at det er straffbart mot vederlag å ha seksuell omgang med person under 18 år, straffeloven § 203. Endret 24. februar 2007 av Talula
starie Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Det ER slik Endret 14. oktober 2008 av starie
Gjest Eir Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester, men det er ikke ulovlig å selge, så vidt jeg har fått med meg da. ← Det er i Sverige det er slik. I Norge er det lov å kjøpe og selge sex, mens hallikvirksomhet er forbudt.
Glitnir Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Pussig hvordan noen uttaler seg veldig bastant uten å tydeligvis ha den minste peiling... Men som de siste her sier ja: Kjøp og salg av sex er tillatt i Norge, hallik-/bordellvirksomhet er det ikke.
Gjest Tweek Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Jeg tenkte bare det ikke det var lov for vi bor i norge ig det var det føste jeg tnekt blah
LilleSol Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. februar 2007 Okei, tusen takk! Utrolig mye rart man kan diskutere i det uendelige Så det er lov og selge og kjøpe, men ikke å selge andre eller selge til noun under 18 år ? Hah, mitt neste argument.. "Jeg vet, tenk, for det har de sagt på KG!" Takk takk
Gjest Talula Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 (endret) Fjernet argumentasjonen min jeg, ble litt i tvil om mine argumenter Endret 26. februar 2007 av Talula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå