Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har kjøpt noen fine håndkler på KID, men de suger ikke til seg noe særlig vann, de bare dytter det bortover huden. Jeg har prøvd å vaske de på 90 grader en gang og en gang vanlig, og de har kanskje blitt noe bedre, men likevel ikke så bra som de skal være. Noen som har tips på hvordan man kan behandle de så de begynner å suge til seg vannet?
Arkana Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Noen tøymyknere gjør at håndduker ikke trekker til seg så mye vann.
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Hmm jeg bruker comfort sommerfrisk, og det har jeg brukt på alt tøyet vårt. Kan det likevel være det? Jeg kjøpte de samtidig med noen andre håndkler som er kjempegode.
Gjest niomi Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Hvis du får "loet" opp fibrene mer, vil de også trekke mer vann. Så kjør de noen runder i tørketrommel. Det burde hjelpe.
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Ok, de har allerede fått kjørt seg i tørketrommelen et par ganger, men da kan jeg vel bare fortsette å vaske de hardt og tørke de i trommelen?
venus* Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Prøv å vaske de med litt eddik. Kutt ut tøymykner
Arwen Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 kutt tøymykner til de suger vannet skikkelig.
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har vasket de håndklærne fra Kid på 60 og 90 grader, med og uten mykningsmiddel. Brukt tørketrommel og bare hengt de opp. Resultatet er det samme. Altså ikke egnet til bådehånkle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå