Lilith Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jepp. Uvi'en som har truet i bakgrunnen siden mandag slo endelig ut i natt. Det er ikke så ille ennå, og jeg tenkte å forsøke litt selvmedisinering før jeg kaster inn håndkledet og går til legen. Så nå skal jeg på butikken og handle. Appelsinjuice er på handlelisten, likeså sitronsaft (til å lage supersurt sitronvann). Men er det andre ting som kan hjelpe? Kjerringråd, plis!
Amanlis Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Tranebær skal være bra. Jeg er ikke plaget av UVI selv, men jeg ville nok ha hørt i en helsekostbutikk. God bedring.
Metis Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Helt uten tvil tranebærkapsler! Har hjulpet meg ved flere tilfeller av UVI. Du får tak i dem hos helsekostforretninger. God Bedring!
CherryBlossom Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har vært usedvanlig hardt rammet det siste året, men etter at jeg begynte å ta tranebærpiller hver dag har det stabilisert seg. Jeg sluttet et her en uke, og da kom symptomene med en gang. Så nå tar jeg to kapsler hver ENESTE dag, og kommer til å fortsette med det for evig og alltid
Lilith Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2007 Takk for svar! Tranebærkapsler glemte jeg å nevne at jeg har. Tok fire i slengen i natt da jeg kjente at det gikk den gale veien, men er ikke nevneverdig bedre i dag ... Men jeg skal hente dem fram igjen etter positivt vitnemål fra dere! En annen ting - i natt fikk jeg skikkelige kuldetokter, selv om jeg lå under to dyner og det ikke var spes kaldt i rommet. Følte meg voldsomt dårlig. Kan det rett og slett ha vært infeksjonen som herjet kroppen min, eller bør jeg være obs på andre ting? Etter et par pinex og en halvliter vann begynte jeg brått å svette. Veldig mystisk!
Mary_H Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Feber kan du få av UVi, så det er godt mulig det er av den!
aline Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 sånn til senere: jeg slet masse med det før, hadde alltid en pakke Uvacin i skapet og brukte det med en gang jeg kjente antydning til at det kom noe, det fjernet det dersom jeg tok det helt i starten. Har UVIen allerede satt seg, ville jeg kommet meg til lege, både tranebær og drikke surt er bra, men tar vel sjelden vekk en allerede eksisterende UVI. god bedring, ikke deilig.
Blåklokke Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Jeg pleier også å bruke tranebærskapsler, og nå har det kommet en tranebærsjuice i dagligvaren som også er fin. Det er om å gjøre å skape et "surt" miljø i blæren. Og så må man bare drikke, drikke og drikke ! Ikke kaffe eller sterk te, helst bare vann og juice. Og dusje i godt, varmt vann og IKKE ta karbad. Etter sex bør man også dusje og tørke seg godt, forfra og bakover. Og ikke gå ute og bli kald på rompe og lår. Og så er det godt å varme maven på en varmeflaske og å ta et par tabletter for smertene. Pleier å prøve dette et par døgn før jeg går til legen, og ofte klarer jeg å "lure" blærekatarren.
Grendel Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 Tranebærjuice og tranebærkapsler er jo nevnt som før her. Appelsinjuice har jeg ingen tro på, det har aldri hjulpet meg.. Det som har hjulpet meg, er vann!! Drikk masse masse vann med en gang du merker symptomer, det har i alle fall gått over for min del, i de fleste tilfeller da. Og pass på å drikke mye vann daglig også. Det viktigste etter sex er å få tisset, så man skyller ut de fremmede bakteriene som eventuelt er på vei opp urinrøret.
Lilith Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Tusen takk for svar, alle sammen Jeg har ligget pal på sofaen i dag og forsøkt å sove. UVI'en er ikke så ille nå, jeg har drukket en liter juice. Det verste med dette er egentlig de frysetoktene hvor jeg kjenner meg febersyk og ganske 'hysterisk'. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke varmen i meg, klarer ikke å ligge komfortabelt, og orker ikke engang tanken på å stå opp (for å drikke vann, som jeg VET er lurt! ). Ikke har jeg spist noe i dag, heller, så det gjør vel ikke saken noe bedre. Argh! Men 'flensa kan det ikke være, for den har jeg hatt ... Uansett - det går likar no Endret 24. februar 2007 av Lilith
Gjest Advena Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 Ser du allerede har fått mange gode tips her. God bedring!
honey21 Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Har uvi akkurat nå jeg også. Tror det har vært tilstede i 4-5 uker, men på mandag følte jeg at nok er nok så jeg dro til legen Men det høres ikke bra ut at du har feber! Legen min sa til meg at hvis jeg fikk feber eller vondt i ryggen kan det tyde på at infeksjonen har spredd seg til nyrene. Og det er jo ikke bra..
Lilith Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2007 Har uvi akkurat nå jeg også. Tror det har vært tilstede i 4-5 uker, men på mandag følte jeg at nok er nok så jeg dro til legen Men det høres ikke bra ut at du har feber! Legen min sa til meg at hvis jeg fikk feber eller vondt i ryggen kan det tyde på at infeksjonen har spredd seg til nyrene. Og det er jo ikke bra.. ← Hjelp ... Kanskje jeg må kreke meg til legevakten i morgen for sikkerhets skyld? Er som sagt bedre av uvi'en, men kjente at den kom på mandag og stagget den altså til i natt. Ryggen tror jeg at jeg har ligget forkjært på, men kan jo hende at det henger sammen med uvi ... og jeg svetter og fryser om hverandre, og det minner jo veeeeeeeldig om feber, da ...
Gjest Alyx Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Jeg pleier å fylle ei 1.5 liters colaflaske med brennhett vann og ha mellom bena, det lindrer masse
Lilith Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. februar 2007 Jeg pleier å fylle ei 1.5 liters colaflaske med brennhett vann og ha mellom bena, det lindrer masse ← Den var ny! Må prøve neste gang
Lilith Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 24. februar 2007 ... også ble det verre igjen. Dritt. Må vel bare kreke meg på legevakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå