Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2007 #21 Skrevet 24. februar 2007 Nei, jeg tror ikke alt som skrives her inne er sant. Synes ikke det spiller noen rolle heller, og jeg synes heller ikke det alltid er lett å avgjøre hvilke profiler som er seriøse, hvilke som er laget for å kverulere og hvilke som er rent tull. Sett i lys av den stengte tråden om Tante Olm inne på ris og ros kom jeg til å tenke på hvilke profiler som jeg selv ville vurdert som rene tulleprofiler rett og slett på grunn av at noen lever liv basert på verdier og mål som er totalt fjerne for meg - men som sikkert er reelle nok. F eks folk som er så babysjuke at de sikkert ville stjålet babyer på sykehuset om de fikk sjansen, og som er troende til å lure kjæresten til å gjøre seg gravide. Eller folk som tilsynelatende _bare_ har utseende, sminke og puppestørrelse som interesser - merkwürdig, spør du meg. Ingen nevnt, ingen glemt. Men jeg lar heller være å svare på tråder som virker helt useriøse eller hvor jeg ikke kan bidra med noe, enn å "varsle" om at dette bare er tull. I hvert fall så lenge brukeren ikke er slem mot andre, det blir jo noe annet. Eller så tar jeg tråden seriøst og svarer selv om trådstarteren kanskje sitter og gnir seg i hendene over at jeg gikk på... Folk som juger på seg problemer for å få sympati - vel, jeg pleier ikke å svare på sånne tråder selv om de er seriøse. Og en siste mulighet: ignorer-funksjonen.
Gjest uværet Skrevet 25. februar 2007 #22 Skrevet 25. februar 2007 det har jeg sett også på noen brukere! Det var en periode her hvor det var så mye styr med en bruker som sa så mye rart at vi brukere stillte en del spørsmål rundt dette og satte den personen mot veggen! (dengangen hadde jeg et annet nick) Hvis du skal være en god løgner så skal du også ha en god hukommels ← lurer på om hun er her nå :klø: og om hun holder på slik enda. det er ivertfall det innlegget jeg husker best fra tiden som gjest. det var mykje rart der.
Gjest Chrizzy Skrevet 25. februar 2007 #23 Skrevet 25. februar 2007 Jeg smører ikke helt tjukt på, men forandrer tingene litt... Men aldri når jeg svarer på andres tråder (kan ha hendt, men forsøker svare saklig eller la være å svare...). Dagboka mi er så kjedelig at det er ingen som leser der. Den skriver jeg bare når jeg kjeder meg litt... Nå ringte S til meg... jeg savner han. (Nå må jeg gå i dagboka og deppe litt...) ← Litt off topic, men du må jo legge inn link til dagboka i signaturen din, da leser nok flere.
Gjest **Evergood** Skrevet 25. februar 2007 #24 Skrevet 25. februar 2007 Å si en ting en plass her inne og noe annet en annen plass her inne, blir for dumt. Enn får holde seg til den ene forklaringen. Jeg prøver å være meg selv her inne, men ikke avsløre for mye om meg og mitt. Noe har jeg avslørt, men mye jeg ikke har sagt enda.
mixci Skrevet 1. mars 2007 #25 Skrevet 1. mars 2007 Der finnes nok noen som kanskje vrir om på ting for å ikke virke helt håpløs f.eks. Skulle ikke forundre meg om folk "dikter" opp ett nytt liv for å få en sosial respons her som de ikke greier å få i virkeligheten. Selv har jeg dagbok der jeg får ut min frustrasjon, jeg smører ikke på noe, sprarer heller ikke på detaljer, men forteller det som det er. Dette er min ting der jeg kan få ut alt akkurat som jeg vil uten spørrende ansikt fra venninner. Føler meg nesten mer ærlig her enn i real life på noen områder. Hvis folk vil lyve og fortelle usannheter, så får det være deres problem egentlig. Jeg forholder meg til det folk skriver og svarer på det og legger ikke noe mer i det. Kan ikke gå rundt og tenke på om jeg burde svart på det, for det kan jo vøre at det ikke var sant.. Har andre ting jeg kan bruke de kreftene på
MsRP Skrevet 1. mars 2007 #26 Skrevet 1. mars 2007 Noen ganger kan man jo lure på om det folk skriver er sant, men uansett kan jo problemstillingen de tar opp være relevant for noen. Jeg synes det er usmakelig når folk er ute etter å ta trådstarter i stedet for å svare på spørsmålet som stilles. Man kan aldri vite om det er reellt, og da må det være sårende for trådstarter at folk bare er ute etter å så tvil om sannheten hvis der er reellt. Det er ofte vanskelige situasjoner mange synes å ha havnet i. Hvis noen da stiller spørsmålstegn ved sannheten må det være forferdelig. ← Synes dette var et veldig fornuftig syn på saken... Om så noen av problemene her inne ikke er reelle for den som har startet tråden, kan de like fullt treffe noen andre som kan ha stor nytte av rådene vi gir. Og vi vet aldri hva som er sant og ikke, og bør alltid svare så godt vi kan, eller la være. Jeg prøver så godt jeg kan å gi råd utifra min egen erfaring, og får jeg selv råd så tar jeg til meg det jeg mener høres fornuftig ut.
Gjest Bobcat Skrevet 1. mars 2007 #28 Skrevet 1. mars 2007 Husker Tovelies berømte tråd om sjalu på unisex skrevet av "vilbær"? Det var jo bare tull, men duverden så festlig den tråden ble - og berømt på nettet! ← Unisex? Jaja, close enough.
Dalila Skrevet 2. mars 2007 #29 Skrevet 2. mars 2007 Nei det var ikke unisex, men nå husker jeg ikke hva det var?... :klø: Uansett festlig. Noen ganger leser man ting her inne som man skulle ønske ikke var sant i alle fall. Litt sånn hjerteskjærende ting om folk som lar andre behandle dem som dritt under skoa, og ikke ser det selv i det hele tatt. Jeg er meg selv, men det er jo ikke alle ting man legger ut om. Hva andre lyver om bryr jeg meg overhodet ikke om, så lenge problemstillingen er noe jeg kan forholde meg til.
Trailer'trash Skrevet 2. mars 2007 #30 Skrevet 2. mars 2007 Hva??? Tror du virkelig det finnes noen her som lyver?? Nei det er det værste
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mars 2007 #31 Skrevet 2. mars 2007 Jeg tror ikke alt er sant av det som skrives her. F.eks. antall barn, bryllupsdato, bosted, alder, vekt, økonomi, osv. Jeg omskriver mye om meg selv. (Gjelder ikke vekt, barn, alder fordi det har jeg aldri skrevet om, tror jeg...) Men jeg finner ofte på å dikte litt på sannheten (hvis det finnes noen sannhet da...men slik JEG selv ser den såkalte sannheten) Jeg har skrevet at jeg er singel og det er sant. (inntil videre...) Men alt jeg skriver i dagboka f.eks. er ofte ikke helt riktig... Når jeg svarer på tråder, prøver jeg å svare utfra egne erfaringer enten jeg er gjest eller ikke, men jeg er helt sikker på at jeg gir feil råd mange ganger... Hvor seriøst tar dere her inne på kg, det brukere skriver? Hvis jeg f.eks. kaller min kjæreste for Ola... trur dere da at han heter Ola? Hvis jeg skriver at jeg har sittet i fengsel, trur dere da at jeg har sittet i fengsel? Hvis jeg skriver at jeg får pm fra en nyregistrert bruker, trur dere da at jeg virkelig ikke bare finner på det? Hvis jeg skriver at jeg er 29 år, trur dere at jeg er det da? f.eks... Jeg prøver å svare så godt jeg kan hvis noen har et problem eller et spørsmål, men tror dere at nesten alt brukere her inne skriver om seg selv er tilnærmet sannheten? ← At folk forandrer på personopplysninger er helt naturlig. Jeg tror også noen finner på helt ville ting, men at folk skriver at de har sittet i fengsel utan at det er tilfelle skjønner jeg meg ikke på.
India Skrevet 3. mars 2007 #32 Skrevet 3. mars 2007 tror nok mye her inne er fantasi innlegg. eller innlegg for å provosere. men tror nok mye er sant også
Mata Hari Skrevet 3. mars 2007 #33 Skrevet 3. mars 2007 På internet kan man være hvem man vil, man kan leve akkurat det livet en vil og skrive nøyaktig hva som måtte dukke opp i fantasien der og da. Hva som er sant og ikke er det kun èn person som vet, og det er forfatteren bak innlegget. Enkelte innlegg og forumtroll er det lett å gjenkjenne og like lett å ignorere, utover det så analyserer jeg sjelden eller aldri hva og hvor mye i et innlegg som er korrekt gjengitt, det er jo helt håpløst å finne ut av likevel, og egentlig - hvem bryr seg ? Om folk skriver om innlegg for å ikke bli gjenkjent, men likevel får frem det de egentlig vil frem til så må jo det være helt opp til hver enkelt og absolutt forståelig.
Gjest Corto Maltese Skrevet 3. mars 2007 #34 Skrevet 3. mars 2007 jeg tror 90% av alt folk skriver her inne er løgn og 10 % er sannhet...Og av det jeg har skrevet er ihvertfall 95 % løgn
skanky Skrevet 3. mars 2007 #35 Skrevet 3. mars 2007 Jeg bryr meg egentlig ganske lite om det er løgn eller ei, synes det er morsomt å diskutere hypotetiske, urealistiske spørsmål og! Jeg tror forøvrig ikke på at så forferdelig mange driver og lager et mer "spennende" jeg på nettet, ser ikke noe poeng i det. Kan godt tro at folk smører litt på, unngår noen fakta eller skriver om andres erfaring som sin egen etc, men jeg ser på alt som blir skrevet her som tanker og meninger og er ikke så interessert i om alt i innlegget har rot i virkeligheten. Det har jo rot i hodet til en eller annen person, og det er jo interessant nok i seg selv Jeg er ikke så nøye med detaljene selv, "eksen min" er for eksempel en fellesbetegnelse på alle jeg har vært borti og "en jeg kjenner" kan bety naboen til storebroen til en kollega av mamma. Det er jo poenget eller historien jeg vil formidle som er av betydning uansett.
Gjest Frysepulver Skrevet 3. mars 2007 #36 Skrevet 3. mars 2007 Jeg lyver ikke, men sletter meg jevnlig og har de siste gangene jeg har registrert meg vært mye mer forsiktig med hva jeg sier. Jeg unnlater heller å sin ting. Derfor er det jo strålende at jeg kan ringe Vampis og spy ut litt eder og galle på den måten isteden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå