Gjest mata Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg tror ikke alt er sant av det som skrives her. F.eks. antall barn, bryllupsdato, bosted, alder, vekt, økonomi, osv. Jeg omskriver mye om meg selv. (Gjelder ikke vekt, barn, alder fordi det har jeg aldri skrevet om, tror jeg...) Men jeg finner ofte på å dikte litt på sannheten (hvis det finnes noen sannhet da...men slik JEG selv ser den såkalte sannheten) Jeg har skrevet at jeg er singel og det er sant. (inntil videre...) Men alt jeg skriver i dagboka f.eks. er ofte ikke helt riktig... Når jeg svarer på tråder, prøver jeg å svare utfra egne erfaringer enten jeg er gjest eller ikke, men jeg er helt sikker på at jeg gir feil råd mange ganger... Hvor seriøst tar dere her inne på kg, det brukere skriver? Hvis jeg f.eks. kaller min kjæreste for Ola... trur dere da at han heter Ola? Hvis jeg skriver at jeg har sittet i fengsel, trur dere da at jeg har sittet i fengsel? Hvis jeg skriver at jeg får pm fra en nyregistrert bruker, trur dere da at jeg virkelig ikke bare finner på det? Hvis jeg skriver at jeg er 29 år, trur dere at jeg er det da? f.eks... Jeg prøver å svare så godt jeg kan hvis noen har et problem eller et spørsmål, men tror dere at nesten alt brukere her inne skriver om seg selv er tilnærmet sannheten?
Gjest *Tara* Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 NEI - jeg er temmelig sikker på at mange smører tykt på når de skriver innlegg her ... men det er jo mye underholdende lesning
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Tror ikke på alt, men ser ikke helt poenget med å være så skeptisk. Må jo svare ut fra det folk skriver uansett. Blir irritert når noen får masse innlegg som bare setter spørsmålstegn ved hvor sant det er. Hvilken rolle spiller det? Om noen sier at de har to barn når de egentlig bare har et, så spiller ikke det så stor rolle for meg.
Gjest mata Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Jeg svarer også utfra hva trådstarter har spurt om, og går ikke rundt og lurer på om det kanskje ikke er hele sannheten... (Jeg lurer ikke på noe ang. i.net eller kg når jeg ikke er her) Det stemmer ikke helt, for jeg bruker jo e-mail men det er mer konkret. Når det gjelder kg så betyr det ingenting hva brukere forteller og om det er fakta. Jeg smører tjukt på selv, men det betyr ikke at jeg alltid gjør det.
Badlands Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Hm - eg skriv nok ting som stemmer for min del. Skjønner ikkje heilt poenget med å smøre tjukt på, eller late som (skjønner jo at folk vrir på opplysningar som kan føre til at ein vert identifisert her inne, det er ei anna sak). Har ikkje heilt tenkt på at folk vil lyge om ting som vekt, økonomi, el.l. men det er vel fordi eg ikkje skjøner kvifor, eller har behov for å gjere det sjølv. Så eg kan nok bli lurt av ting her inne, og tru på folk når dei seier noko som verkar sannsynleg, som eg òg gjer i Real Life. Uansett så har det ingenting å seie for meg kva andre gjer, det er som å sjå ein film - så lenge det KUNNE ha vore sant, så er det greitt for min del, eg kjøper det. Filmkarakterene er då meir symbolske for folk i Real Life, og hendingane står for hendingar som gjerne kunne ha skjedd med folk
Gjest Bodillen Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Jeg juger ikke her inne, nei. Er det noe jeg ikke er interessert i at andre skal vite, så skriver jeg ingenting om det, ganske enkelt. Selvfølgelig stemmer det jeg skriver i dagboka - hvorfor skulle jeg gidde å sitte der å dikte opp ting? Nei, da har jeg bedre ting å ta meg til. Men jeg tar nok ikke alt det andre skriver her inne for god fisk, nei. Det er helt tydelig at mange smører tykt på eller regelrett juger så det renner av dem. Noen ganger skjønner ma at det er for moro skyld, andre ganger er det sikkert for å pynte på sannheten/få sympati i fht en problemstilling o.l.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ikke dagbok fordi jeg ikke ønsker å skrive om mitt real life her inne. Ikke kan jeg skjønne vitsen med å ha dagbok hvis man skriver ting om at man har sittet inne f.eks. hvis det ikke stemmer. I den grad jeg oppgir personlige opplysninger og erfaringer stemmer de med virkeligheten, jeg kan i grunnen verken skjønne poenget med å smøre tjukt på eller å dikte opp. Men det er tydelig at enkelte ser på KG som en lekeplass der de kan lage seg en spennende avatar der de kan være en mystisk person som er mye mer spennende enn i virkeligheten. De om det. Ellers vil jeg gjerne skrive under på det Badlands skriver - jeg ANTAR at når noen spør om råd så er det en virkelig situasjon de beskriver. Jeg gir mine svar ut fra en antagelse om at det som blir spurt om er sant.
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Eg synst det virkar heilt tåpelig å seia ting som ikkje er sant. Fattar ikkje at nokon giddar å gjera det. Dersom det er noko om meg sjølv eg ikkje vil at andre her inne skal vita, så lar eg heller vera å nevna det. Det er mykje bedre enn å lyga! Greit at dette berre er eit nettforum - men eg synst uansett det er unødvendig å seia masse som berre er oppdikta. Eg har iallfall aldri skreve noko her inne, som ikkje er sant! Velger eg å fortelja noko, så seier eg alltid sannheten. Er det derimot ting eg ikkje ønskjer at alle her inne skal vita, så held eg kjeft om det! Så enkelt er det. Eg har også mi eiga dagbok, og det kunne aldri ha falt meg inn å fortelja usanne ting der inne! Løgner har eg alltid hatt veldig lite til overs for...
Gjest Eir Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 Jeg tar utgangspunkt i at problemstillingene til folk er reelle, når det gjelder personlige opplysninger tenker jeg ikke over dem i det hele tatt, så lenge de ikke er relevante for det de spør om. Selv prøver jeg bare å unngå å komme inn på ting jeg ikke vil oppgi, feks omtaler jeg samboeren min som "samboer" heller enn å dikte opp ett navn på han, osv.
aline Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 Tror ikke på alt, men ser ikke helt poenget med å være så skeptisk. Må jo svare ut fra det folk skriver uansett. Blir irritert når noen får masse innlegg som bare setter spørsmålstegn ved hvor sant det er. Hvilken rolle spiller det? Om noen sier at de har to barn når de egentlig bare har et, så spiller ikke det så stor rolle for meg. ← helt enig, og synes det er uinteressant i de fleste tilfeller, om ting er fakta eller ikke. så lenge det er saker som KAN være reelle, så er det ett fett for meg om det er reellt akkurat for den som skriver det eller ikke. Ser ikke poenget ved å stille spørsmålstegn ved det om det ikke er heeeelt på viddene, men da prøver jeg heller å la være å svare en å slenge at det er tull. selv skriver jeg stort sett virkeligheten, kan nok bøye litt på sannhet til tider, eller gå litt tilbake i tid og bruke en sannhet som HAR vært sannhet selv om det ikke er det lenger f.eks. i dagboka mi skriver jeg sannheten, ser ingen grunn til å skrive om ting der som ikke er sant, og har opptil flere kjentfolk her inne som hadde visst om jeg løy der, så hva er poenget med det? om noen derimot ønsker å leve ut sitt fantasiliv her inne, i tråder eller i dagbøker, så plager det meg ikke en plass, tar det som skrives her med en klype salt, det er ett internettforum, hvor viktig er det liksom?
Gjest mata Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 Jeg smører ikke helt tjukt på, men forandrer tingene litt... Men aldri når jeg svarer på andres tråder (kan ha hendt, men forsøker svare saklig eller la være å svare...). Dagboka mi er så kjedelig at det er ingen som leser der. Den skriver jeg bare når jeg kjeder meg litt... Nå ringte S til meg... jeg savner han. (Nå må jeg gå i dagboka og deppe litt...)
Gjest uværet Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 nei det tror jeg ikke. husker jeg leste en del her inne før jeg registrerte meg. da var det ei som skrev i en tråd at hun hadde to døtre, men i en annen tråd at hun ikke hadde barn.
Gjest Fjellsippa Skrevet 24. februar 2007 #13 Skrevet 24. februar 2007 Noen ganger kan man jo lure på om det folk skriver er sant, men uansett kan jo problemstillingen de tar opp være relevant for noen. Jeg synes det er usmakelig når folk er ute etter å ta trådstarter i stedet for å svare på spørsmålet som stilles. Man kan aldri vite om det er reellt, og da må det være sårende for trådstarter at folk bare er ute etter å så tvil om sannheten hvis der er reellt. Det er ofte vanskelige situasjoner mange synes å ha havnet i. Hvis noen da stiller spørsmålstegn ved sannheten må det være forferdelig. Hvis jeg føler at jeg ikke kan komme med et fornuftig (i mine øyne) svar, lar jeg heller være å svare. Jeg har heller ikke dagbok fordi jeg ikke ønsker å utlevere meg selv for mye. Får håpe at jeg aldri kommer i den situasjonen at jeg kjeder meg så mye at jeg må finne på et fantasiliv. Men, hvem vet?
Gjest Tweek Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ikke tenkt så mye over det. Men regner av navn i innlegg ikke er sanne. Men som regel tenker jeg bare at det er som brukeren skriver. Så lenge det er troende.
mysan Skrevet 24. februar 2007 #15 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Jeg bryr meg ikke om folk forteller sannheten eller ikke, jeg svarer utifra at spørsmålet er reelt, dersom det er en sånn tråd. At vedkommende kanskje kommer med en oppdiktet problemstilling bryr jeg meg ikke om. Jeg vet at det foregår så mye rart ute i verden, at en annen godt kan ha et lignende problem, og for den personen kan det uansett være greit å lese en sånn tråd og hente råd og inspirasjon derfra, selv om trådstarter selv kanskje bare er et troll. Og dessuten, i og med at det finnes mye rare folk med veldig rare liv, så setter ikke jeg meg ned og sier: du bare juger, det der tror jeg ikke noe på. Jeg beskylder ikke folk for å juge før jeg VET at de juger. Aldri på antakelser. Tillegg: Om jeg synes et innlegg eller en problemstilling virker helt på jordet, så lar jeg heller være å kommentere, enn å slenge fra meg en kommentar om at vedkommende er et troll. Endret 24. februar 2007 av mysan
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #16 Skrevet 24. februar 2007 nei det tror jeg ikke. husker jeg leste en del her inne før jeg registrerte meg. da var det ei som skrev i en tråd at hun hadde to døtre, men i en annen tråd at hun ikke hadde barn. ← Det blir iallfall for dumt - når ein kjem med forskjellige opplysningar i ulike trådar! Velger ein å lyga om antal barn o.l., så bør ein jammen halda seg til det ein har valgt å seia i utgangspunktet! Er ikkje mange som vil ta ein person seriøst, som hevdar å ha to barn på eit tidspunkt, for i neste øyeblikk å påstå at ein er singel!!! Nei, det er det eg seier! Det kjem aldri noko positivt ut av løgner. Det beste er å fortelja sannheten! Og det ein ikkje vil at folk her inne skal vita om ein, det kan ein la vera å nevna i det heile tatt! For det er faktisk så enkelt.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 24. februar 2007 #17 Skrevet 24. februar 2007 Egentlig, hvis jeg skal være helt ærlig, så bryr jeg meg ikke om om det er sant... Jeg kan ikke sitte å fundere på om det alle sier er sant, da tror jeg hodet mitt hadde gått i spinn. Enkelte som overdriver så sinnsykt at man vet at det ikke kan være sant blir jeg bare irritert på... Og bare så det er sagt, så sier jeg sannheten, ja... Har enda ikke fått noen grunn til å ikke gjøre det eller smøre tjukt på...
Gjest Gjest 1 Skrevet 24. februar 2007 #18 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hvis jeg f.eks. kaller min kjæreste for Ola... trur dere da at han heter Ola? Hvis jeg skriver at jeg har sittet i fengsel, trur dere da at jeg har sittet i fengsel? Hvis jeg skriver at jeg får pm fra en nyregistrert bruker, trur dere da at jeg virkelig ikke bare finner på det? Hvis jeg skriver at jeg er 29 år, trur dere at jeg er det da? f.eks... Jeg prøver å svare så godt jeg kan hvis noen har et problem eller et spørsmål, men tror dere at nesten alt brukere her inne skriver om seg selv er tilnærmet sannheten? ← Ja, det er enklest å forholde seg til det som skrives. Mange har nok verken tid eller interesse for å bry seg om det er sant. Vi er mange som er her bare for casual gøy og tidsfordriv, uten at vi gidder å bry oss så veldig med de andre og hvem de er. Mulig det er enkelte som legger voldsomt mye i forumet og hvem som sier hva... Selv er jeg her for tidsfordriv og for å diskutere emner når det er aktuelt - og kun det. Jeg har sperret for pm-meldinger og ønsker å ha et anonymt personforhold til et offentlig diskusjonsforum. Endret 24. februar 2007 av Gjest 1
Gjest *Magica* Skrevet 24. februar 2007 #19 Skrevet 24. februar 2007 Jeg går ut fra at det andre skriver er sant og at problemstillingene er reelle, men jeg er jo ikke heeelt kørka - noen juger jo, konstruerer ting og skriver om. Det får bli opp til dem. Noen brukere skiller seg ut som jugere, da holder jeg meg som regel unna. Unntatt Kirsten Dunst-wannabe-hårfobikeren vår...
Gjest Silmarill Skrevet 24. februar 2007 #20 Skrevet 24. februar 2007 (endret) husker jeg leste en del her inne før jeg registrerte meg. da var det ei som skrev i en tråd at hun hadde to døtre, men i en annen tråd at hun ikke hadde barn. ← det har jeg sett også på noen brukere! Det var en periode her hvor det var så mye styr med en bruker som sa så mye rart at vi brukere stillte en del spørsmål rundt dette og satte den personen mot veggen! (dengangen hadde jeg et annet nick) Hvis du skal være en god løgner så skal du også ha en god hukommelse! --- Jeg tror på det som blir skrevet her inne for det aller aller meste! Jeg går ikke utfra at folk juger, det gjør jeg ikke i "virkeligheten" heller! Herlighet, om noen starter en tråd og det bare er tull, så svarer jeg uansett fordi problemstillingen kan være reel! Om det så viser seg å være tull det blåser vel jeg i, det er ikke jeg som driter meg ut uansett! Om noen har et tullenick er det helt greit for meg! Enten så svarer jeg eller så hopper jeg glatt over å svare! Det kommer ann på om det er humor i nicket eller om det er sprøyt fra ende til annen! Husker Tovelies berømte tråd om sjalu på unisex skrevet av "vilbær"? Det var jo bare tull, men duverden så festlig den tråden ble - og berømt på nettet! For de som ikke liker tullball kan bare overse det, helt enkelt, men bevisst juging liker jeg dårlig, spesielt når det handler om barn og dyr. Tror dessuten at det er mange her inne som pynter på meningene sine, men som kanskje egentlig ikke ville ha handlet deretter i "virkeligheten" slik de skriver her! Jeg går ut fra at det andre skriver er sant og at problemstillingene er reelle, men jeg er jo ikke heeelt kørka - noen juger jo, konstruerer ting og skriver om. Det får bli opp til dem. Noen brukere skiller seg ut som jugere, da holder jeg meg som regel unna. Unntatt Kirsten Dunst-wannabe-hårfobikeren vår... ← Som jeg skulle sagt det selv! Helt enig! Endret 24. februar 2007 av Silmarill
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå