Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Igår mens pc drev å startet opp, gikk strømmen ihuset. Etter det har det vært umulig å få startet pcen..

Jeg får opp ett bilde der jeg får beskjed om å starte på nytt, ev. slette nylige instalerte program, ved å starte den i sikkermodus. Problemet er at den vil ikke start i sikkermodus... (eller noen av de andre valgene jeg får når jg trykker F8)

Får opp b.l.a. følgende beskjeder: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Teknisk informasjon:***STOP:0X000000ED (0X80EEAF8, 0XC0000032, 0X00000000, 0X00000000 )

Er det noen mulighet for å få den i gang igjen??

Takknemlig for svar :)

Endret av Titti73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig å få liv i maskina din, men det krever litt kunnskap. Det som har skjedd er at da strømmen plutselig ble borte er at filsystemet ble skadet. Dette ser jeg på feilmeldingens del teknisk info som du oppg

Teknisk informasjon:***STOP:0X000000ED (0X80EEAF8, 0XC0000032, 0X00000000, 0X00000000 )

Her må du bruke gjenopprettingskonsollen, her er en link til hvordan : Trykk Her

Du må enten ha en oppstartdiskett, cd eller hvis recovery cd for å fixe dette. Har du recovery cd er det det enkleste. Kommer som regel med maskiner der xp er innstallert på forhånd. Da er det bare å kjøre en recovery av filsystemet.

Håper dette var litt til hjelp og at det ikke tok hele motet fra deg..

Skrevet

Takk!!

Nå er den igang igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...